Evaluatie Katwijk Marketing

De afgelopen maanden heeft Bureau Buhrs in opdracht van de gemeente Katwijk het werk van Katwijk Marketing geëvalueerd. De vraag was te onderzoeken of de doelstellingen zijn behaald en hoe de samenwerking verloopt met stakeholders. Daarnaast was de opdracht te verkennen hoe Katwijk Marketing kan worden verbeterd. De belangrijkste conclusie van de evaluatie is om de stap te maken naar een volwaardige citymarketingorganisatie. Hiervoor moet het accent van de activiteiten van Katwijk Marketing verschuiven: van promotionele activiteiten naar ‘echte’ citymarketing.

Katwijk Marketing heeft als doel om meer bezoekers naar Katwijk te trekken en hen meer tijd en geld te laten besteden in Katwijk. De focus ligt op promotionele activiteiten via de campagne DIT! is Katwijk en toeristische informatievoorziening via het VVV Agentschap.

Het is nu tijd voor een lange termijn strategie en een scherpe positionering, uitgewerkt voor verschillende doelgroepen. Ook moet nog meer de samenwerking worden opgezocht met lokale partijen, zowel op gebied van toerisme, als op gebied van wonen en werken. Katwijk Marketing moet daarin een meer verbindende en coördinerende rol spelen. Het advies is om komend jaar gezamenlijk met stakeholders een citymarketingplan 2020-2024 op te stellen. Het evaluatierapport ligt op dit moment voor bij de gemeenteraad van Katwijk.


← terug