• OpdrachtgeverMeijer Bergman Erfgoed Ontwikkeling en KondorWessels Projecten
  • Periode2017
  • Bijdrage Bureau BuhrsPositionering, branding, marktanalyse, locatiescan, marketingplan, brandmanual, website-ontwikkeling
  • SpecialismeGebiedsmarketing
Brandmanual Voorlei

Positionering en creatief concept voor gebiedsontwikkeling Voorlei

Meijer Bergman Erfgoed Ontwikkeling en KondorWessels Projecten hebben Bureau Buhrs gevraagd om onder andere een markt- en locatiescan uit te voeren voor een herontwikkelingslocatie in Leidschendam-Voorburg. De partijen gaan het gebied, voorheen bekend als  Schakenbosch, ontwikkelen tot een hoogwaardige en duurzame woonomgeving in het groen. De nieuwbouw vult de aanwezige woonmilieus aan en is daarmee een vervolgstap in de wooncarrière van een grote groep inwoners van Leidschendam-Voorburg.

De herontwikkeling van Schakenbosch richt zich voornamelijk op vitale senioren en doorstromers uit de regio en bestaat voor een groot gedeelte uit luxe appartementen en hoogwaardige grondgebonden woningen. Hiervoor heeft Bureau Buhrs, naast een markt- en locatiescan, een stevig positioneringstraject ingezet en een onderscheidende look & feel ontwikkeld.

Voor de markt-en locatiescan is, onder andere, het volgende onderzocht: waar het gebied op dit moment uit bestaat, qua belevingswerelden, woonmilieus, leeftijdsopbouw, inkomen en woningtypen. Ook is gekeken naar de voorspellingen op het gebied van verhuisgeneigdheid, woonbehoefte en woontrends. Om de positionering scherp te krijgen zijn twee positioneringsworkshops gehouden. Op basis van onderzoek naar kernkwaliteiten, doelgroepen, concurrenten en merkwaarden is de positionering van het gebied bepaald. De positionering is vervolgens vertaald naar een creatief concept, communicatie- en marketingplan en handvatten voor gebiedsinrichting.

In het marketingplan is opgenomen hoe het gebeid onder de nieuwe naam Voorlei nu al onder de aandacht kan worden gebracht bij de doelgroepen, bijvoorbeeld met een nieuwsbrief en website, maar ook met activiteiten en evenementen op het terrein.

In de brandmanual heeft Bureau Buhrs het merk Voorlei verder beschreven en visueel gepresenteerd. Een korte samenvatting is als volgt te omschrijven: Voorlei is een onontdekte oase. Er is rust, ruimte, connectie en comfort voor iedereen. De woningen zijn opgezet met oog voor detail en stijl. Het logo betreft een subtiele hommage aan de klassieke adel middels een schild/icoon-vorm.

Benieuwd naar onze aanpak en werkwijze? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!