Werksessie aanscherping positionering Overhoeken

Hoe zet je een nieuwe woonplek krachtig in de markt? Het ontwerp voor Overhoeken, een nieuwe woonbuurt in Assendelft, is bijna klaar. In opdracht van de ontwikkelaars AM Gebiedsontwikkeling en BPD Bouwfonds Gebiedsontwikkeling scherpt Bureau Buhrs nu de positionering aan, waarvoor wij in 2021 al een eerste opzet maakten. In een interactieve werksessie doken we opnieuw in de kernkwaliteiten, merkwaarden en doelgroepen van het plan. Het resultaat van deze opfrissessie is een compacte, aangescherpte propositie die de basis vormt voor de verdere communicatie richting toekomstige bewoners. Zo bouwen we aan een herkenbaar verhaal dat past bij de plek, het plan én de mensen van straks.

Meer weten over gebiedsmarketing en onze positioneringsaanpak? We vertellen er graag over.

Talkshow OV Amsterdam – Haarlemmermeer #2

Vorige week begeleidden wij de tweede talkshow over de nieuwe OV-verbinding tussen Amsterdam en Haarlemmermeer. Deze regio groeit snel. En het OV moet meegroeien. Daarom worden de mogelijkheden om het OV mee te laten groeien onderzocht.
In een halfuur vertelden project-directeur Arend van Dijk en senior projectmanager Merijn van Essen over het waarom van dit project – en wat de vijf onderzochte OV-oplossingen kunnen betekenen voor reizigers, bewoners en ondernemers in het gebied. En hoe zij hun stem kunnen laten horen. Bureau Buhrs werkte mee aan de voorbereiding en productie en mocht het gesprek leiden. Mooi om te zien dat er écht wordt gezocht naar een goed gesprek, met ruimte voor vragen en aandacht voor het proces.

De talkshow terugkijken? Dat kan hier.

Live: gloednieuwe website Diemerscheg

De Diemerscheg, het groengebied tussen Amsterdam, Diemen en de Vechtstreek, is een prachtig maar nog onbekend gebied. Daarom ontwikkelde Bureau Buhrs vorig jaar een gebiedsmerk en marketingcommunicatiestrategie voor de Diemerscheg. Als eerste stap van de uitvoering leverden we begin mei een gloednieuwe website op. Hierop vind je informatie over het gebied en wat je er kunt doen. En lees je over actuele projecten en nieuws. Zoals het pas geopende Rondje Diemerscheg. Benieuwd? Ga naar www.diemerscheg.nl en neem een kijkje!

De website is in samenwerking met GRATE Agency ontwikkeld in opdracht van de gemeenten Amsterdam, Diemen en Gooise Meren, Groengebied Amstelland, Staatsbosbeheer en het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht.

De vloer op: improviseren kun je leren!

Een groot deel van onze collega’s staat dit voorjaar letterlijk op de vloer bij T.Lab in Amsterdam. Tijdens de improvisatie-acteerlessen trainen zij hun spontaniteit, lef en luistervermogen. Vaardigheden die onmisbaar zijn in ons vak: of je nu een gesprek leidt, presenteert of snel moet schakelen in een complex proces. Want goed kunnen aanvoelen wat er speelt en reageren zonder script – dat kan een groot verschil maken.

Improvisatie helpt je om met vertrouwen, flexibiliteit én plezier voor een groep te staan. En… het is ook nog eens ontzettend leuk, inspirerend en leerzaam. Wij raden het iedereen aan!

Opinie: participatie over AZC’s en onze democratie

Uden, Hardenberg, Bedum. Zomaar een paar plekken waar het debat over een AZC omsloeg in vijandige, soms ronduit intimiderende ‘oppositie’. Dit leidt tot vragen over hoe we communicatie en participatie rondom zulke gevoelige besluiten moeten inrichten. Hoe zorgen we ervoor dat bestuurders, raadsleden en beleidsmedewerkers hun werk kunnen blijven doen. Door te kiezen voor kleinschalige, op maat gemaakte participatievormen zoals digitale talkshows en enquêtes, kunnen meer stemmen worden gehoord en ontstaat er ruimte voor nuance. En belangrijker nog: bescherm en ondersteun bestuurders, raadsleden en beleidsmedewerkers beter. Angst regeert te vaak. En dat ondermijnt onze democratie. [lees meer]