• OpdrachtgeverBrandteam Flevoland, de Economic Board en Horizon
  • Periode2023-2025
  • Bijdrage Bureau Buhrsgebiedsmarketing, economische branding
  • SpecialismeGebiedsmarketing

Flevoland maakt toekomst – samen bouwen aan een sterk merk

Voor regiobranding InFlevoland werkt het Brandteam Flevoland samen met partners aan een herkenbaar en gedragen verhaal voor de regio. Het economische verhaal van Flevoland kon een opfrisser gebruiken. Centraal in dit traject stond de vraag: hoe positioneren we Flevoland als aantrekkelijke plek om te werken, ondernemen en leren? Dit verhaal is inmiddels gelanceerd met als pay-off ‘Flevoland maakt toekomst’. Bureau Buhrs begeleidde dit proces in opdracht van het Brandteam Flevoland, de Economic Board en Horizon.

Met de Brandstation-methodiek zijn in co-creatie met stakeholders de kernkwaliteiten, merkwaarden en propositie van de regio scherp gesteld. Via digitale flitspeilingen, brainstormsessies en klankbordbijeenkomsten zijn vele ondernemers, onderwijsinstellingen en beleidsmakers betrokken. De opbrengst is vertaald naar een uitgebreide merkbeschrijving en campagnestrategie met als kern een dragende gedachte die de kracht van Flevoland uitdraagt: inspirerend, maatschappelijk betrokken en innovatief.

Flevoland maakt toekomst inspireert en laat tegelijkertijd zien wat er nú al gebeurt. Van startups tot grote bedrijven die elke dag impact maken. De eerste campagne laat de gezichten achter deze beweging zien: toekomstmakers.