• OpdrachtgeverMeijer Bergman Erfgoed Ontwikkeling en KondorWessels Projecten
  • Periode2017 - heden
  • Bijdrage Bureau BuhrsPositionering, marktanalyse, brandmanual, website ontwikkeling, omgevingscommunicatie
  • SpecialismeGebiedsmarketing
Brandmanual Voorlei

Positionering, creatief concept en omgevingscommunicatie Landgoed Voorlei

Meyer Bergman Erfgoed Ontwikkeling en KondorWessels Projecten hebben Bureau Buhrs gevraagd om de positionering van herontwikkelingslocatie in Leidschendam-Voorburg te bepalen. De partijen gaan het gebied, voorheen bekend als Schakenbosch, ontwikkelen tot een hoogwaardige en duurzame woonomgeving in het groen.

Om de positionering van het gebied scherp te krijgen zijn twee positioneringsworkshops gehouden en voerden wij een markt- en locatiescan uit. Op basis van de kernkwaliteiten, doelgroepen, concurrenten en merkwaarden is de positionering van het gebied bepaald. De positionering vertaalden wij vervolgens naar een creatief concept, communicatie- en marketingplan en handvatten voor gebiedsinrichting.

Nu twee jaar later verzorgt Bureau Buhrs de omgevingscommunicatie van Landgoed Voorlei. Wij denken onder andere mee over de opzet van de website, nieuwsbrief en andere communicatiemiddelen en vullen deze met content. Ook organiseerden wij in maart 2019 de open dag in de kerk op het voormalige Park Schakenbosch. Een eerste kennismakingsmoment voor geĂ¯nteresseerden en omwonenden met de plannen. Op deze druk bezochte open dag gingen nieuwsgierige bezoekers in gesprek met de projectontwikkelaars, landschapsarchitecten en ecologen.