Bureau Buhrs gaat digitaal!

Door het coronavirus is Nederland genoodzaakt een alternatieve aanpak te kiezen voor bijeenkomsten en evenementen. Gelukkig is er een antwoord: we gaan digitaal! Voor veel bedrijven is dit nog een grote stap, maar bij Bureau Buhrs zien we dat deze online alternatieven hartstikke leuk, effectief en soms zelfs beter zijn. Wij delen onze ervaringen om ook uw online sessies succesvol te maken.

Kijkje achter de schermen
De afgelopen weken heeft Bureau Buhrs diverse online bijeenkomsten georganiseerd. Bijeenkomsten die minstens zoveel input opleverden als de fysieke bijeenkomsten die wij eerder organiseerden. Krijg een indruk hoe deze online bijeenkomsten eruit zien door mee te kijken achter de schermen. In ons impressiefilmpje zie je hoe je, ondanks de fysieke afstand, de deelnemers toch dichterbij elkaar brengt. Een interactieve stakeholdersessie of een participatie livestream met bewoners? Dit kan allemaal vanuit huis of een professionele studio. Bureau Buhrs laat het zien. Met behulp van online en offline middelen en de juiste tools wordt het een interactieve en inspirerende sessie!

Hoe ziet zo’n sessie er dan uit? Kijk mee hoe wij het aanpakken in ons impressiefilmpje.

En lees verder welke tips en tricks jouw organisatie kan gebruiken om een succesvolle en energieke online bijeenkomst te organiseren: ‘Haal meer uit je digitale bijeenkomst’.

Ackerswoude blijft op het netvlies

Vanaf de bouw van de allereerste woning in 2013 is Bureau Buhrs betrokken bij de gebiedsmarketing van de nieuwbouwwijk Ackerswoude in Pijnacker-Nootdorp. We schrijven nieuwsbrieven, organiseren events in de wijk en zetten actief in op online advertising. Juist in deze tijd blijft Ackerswoude zo op het netvlies van geïnteresseerden en potentiële kopers.

Verhalen uit Ackerswoude
Mensen maken de plek. Zij brengen een gebied tot leven en bepalen de sfeer. Persoonlijke verhalen vormen de kern van onze marketingaanpak voor Ackerswoude. De verhalen ontstaan uit (online) interviews met enthousiaste bewoners en worden op de website, Facebook en de nieuwsbrief gepubliceerd. Zo brengen we samen met de bewoners van de wijk Ackerswoude tot leven voor potentiële kopers.

Online marketing
Naast de persoonlijke verhalen, is online advertising een belangrijke pijler in de gebiedsmarketing. Door online advertising via Google en Facebook groeit de interesse in Ackerswoude onder de doelgroep nog steeds. Neem bijvoorbeeld de plattegrond. Deze werd zonder advertising ongeveer zeven keer per maand bekeken en nu, met online advertising, bekijken elke maand ruim honderd unieke bezoekers de interactieve plattegrond!

Kortom, juist nu kan een goede marketingaanpak het verschil maken. In onzekere tijden zoekt men naar houvast en vertrouwen. In Ackerswoude vertellen we daarom de echte verhalen én brengen we het merk steeds weer onder de aandacht. Op basis van vertrouwen en herkenbaarheid trekken we zo nog steeds nieuwe bewoners naar Ackerswoude.

Identiteit stationsgebied Leiden

Bureau Buhrs gaat de identiteit en positionering van Stationsgebied Leiden opstellen, samen met de stad en de gemeente Leiden. De identiteit en positionering vormen het cement voor de gebiedsvisie van het gebied. Een gebiedsvisie die zorgt voor een integrale ontwikkeling van het gebied, waar Leidenaren trots op zijn en zich vertrouwd mee voelen en waar nieuwe doelgroepen zich graag willen vestigen.

Het verhaal van het Stationsgebied
Gemeente Leiden werkt samen met de stad aan een gebiedsvisie voor Stationsgebied Leiden. Om deze te kunnen maken, zijn acht agendapunten geformuleerd die samen de richting bepalen voor de toekomst van het Stationsgebied. Eén van de agendapunten is het ontwikkelen van de identiteit van het gebied. De identiteit beschrijft de karakteristieke elementen uit de geschiedenis, omgeving en sfeer van het Stationsgebied. Wat zijn de onderscheidende kenmerken, de gevoelswaarden en iconische beelden van het Stationsgebied? Op basis van de identiteit bepalen we de positionering en maken we het verhaal van het Stationsgebied.

Dit doen we samen met de stad. Door middel van een digitale flitspeiling, interviews, workshops en stadsbrede bijeenkomsten halen we informatie op en toetsen we de resultaten. Op deze manier dragen we bij aan de ontwikkeling van een Stationsgebied, dat geliefd is bij de bestaande inwoners en gebruikers, en aantrekkelijk is voor nieuwe bewoners en bedrijven om zich te vestigen. Daarnaast dient de scherpe identiteit en positionering als leidraad en meetlat voor de ontwikkeling van het stationsgebied.

Aan de slag in Coevorden

Coevorden is de Stad van Strijd, Stad van verhalen. Een sterke merkbelofte en uitgangspunt voor de citybrandingstrategie die Bureau Buhrs samen met lokale stakeholders op gaat stellen en inkleuren. De gemeente Coevorden investeert al jaren met succes in de binnenstad. Met de ontwikkeling van een citybrandingstrategie neemt de stad de volgende stap. De citybrandingstrategie past bij de ambitie om van de stad een aantrekkelijke bezoekersstad te maken. Coevorden heeft deze bezoekers met haar mooie historische verhalen echt iets te bieden. Coevorden is de stad met het enige kasteel van Drenthe, en was een locatie van veldslagen, belegeringen en burgeropstanden.

Doorpakken
De eerste workshop met stakeholders gaat ondanks de coronamaatregelen toch door, maar in digitale vorm. De gemeente Coevorden, Stichting Centrummanagement en Stichting ToReCo willen de positieve vibe rond de investeringen in de binnenstad vasthouden en zitten niet te wachten op vertraging. Lokale ondernemers, vertegenwoordigers van culturele en toeristische partijen en andere stakeholders geven tijdens de eerste workshop antwoord op de vragen: wat voor stad willen we zijn, en voor wie?

LET’S GO DIGITAL

LET’S GO DIGITAL is de nieuwe brochure van Bureau Buhrs. Hierin vindt u voor zes veel voorkomende bijeenkomsten de digitale variant. Van participatie-, informatie- en inloopbijeenkomst tot workshop, interview en vergadering. Met tips, tools en tricks.

De wereld staat op z’n kop, maar niet stil. Misschien nog meer dan voor de coronacrisis moeten er zaken worden besproken, meningen worden gepeild en afspraken worden gemaakt. Met een paar of een grote groep mensen. Nu fysieke contactmomenten zijn beperkt, vormen digitale bijeenkomsten een uitstekend alternatief. Van interviews tot workshops, van gemeenteraden tot bewonersavonden. Want het zou zonde zijn als alle plannen om Nederland nog mooier te maken, nu stil komen te liggen.

Het mooie is dat digitale bijeenkomsten heel effectief kunnen zijn. Niet alleen nu omdat het niet anders kan, maar ook voor als we straks wel weer de deur uit mogen. Want digitale bijeenkomsten hebben voordelen: ze zijn laagdrempelig, het bereik is groter en ze zijn opneembaar dus iedereen kan ze terugkijken. Bureau Buhrs is expert in het organiseren van bijeenkomsten met burgers, stakeholders en bestuurders, en in het verstrekken en ophalen van informatie. Fysiek en ook digitaal. Graag delen wij onze kennis en ervaring.

Digitale alternatieven hebben voordelen. Ze zijn laagdrempelig, hebben een groter bereik en zijn opneembaar. In het kort de 6 soorten digitale bijeenkomsten op een rij:
1. De plenaire informatiebijeenkomst | live webinar
2. De participatiebijeenkomst | live participatie
3. De inloopbijeenkomst | digitale inloop
4. De workshop | online atelier
5. De (openbare) vergadering, bijvoorbeeld voor gemeenteraad, stuurgroep of branchevereniging | live webinar met panelgroep
6. Het interview of (klein) groepsgesprek | videogesprek

Download onze folder: Bureau Buhrs – Let’s go Digital