Gebiedsmarketing voor De Clercqstraat

Eerder vroeg de gemeente Amsterdam ons om samen met de BiZ Raadhuisstraat, Westermarkt en Rozengracht een duurzame gebiedsmarketing-campagne te ontwikkelen. Doel: de zichtbaarheid van ondernemers tijdens en na de werkzaamheden van het Oranje Loper-project vergroten. De ondernemers staan, als iconen van het gebied, centraal. Nu breiden we de campagne uit naar De Clercqstraat, waar vanaf 2026 werkzaamheden aan brug 108 beginnen. Daarbij lichten we mooie zaken uit, zoals Belly Pepper, Bloemenweelde, Vitti Barberia en Old West. De campagne zal nog dit najaar te zien zijn!

Check de behind-the-scenes hiernaast voor een voorproefje 👀

Nieuw boek van Michel Buhrs: ‘Leve de urenfabriek’

Hoe manage je een urenfabriek?

Niet met dikke rapporten, eindeloze meetings of mooie woorden. Maar met richting, lef en elke dag keuzes maken die ertoe doen.

In zijn nieuwste boek Leve de urenfabriek – Hoe je een succesvol bureau runt (zonder gek te worden) deelt Michel Buhrs, directeur en oprichter van Bureau Buhrs, 20 jaar lessen uit de praktijk van zijn adviesbureaus waar op resultaat wordt gestuurd en op uren wordt afgerekend.

Geen theorie, maar keiharde praktijk. Geen managementtaal, maar taal die je voelt. Over de waan van de dag, winst maken zonder schaamte, delegeren zonder schuldgevoel, klanten kiezen die je sterker maken en waarom AI niet je vijand is maar je kans.

Voor iedereen die een bureau runt, een bedrijf heeft, een team aanstuurt of gewoon elke dag probeert het verschil te maken.

Soms pijnlijk eerlijk.
Vaak grappig.
Altijd raak.

Leve de urenfabriek is het boek dat je direct uit wil lezen én meteen wil doorgeven aan je collega’s. Zodat je met plezier werkt aan de mooiste fabriek ter wereld. Jouw urenfabriek.

Bestel het boek hier.

Uitgegeven door De Communicatiepraktijk van Cara Koesoemo Joedo
Met illustraties van Rosa Hendrikx

Een zomeravond vol satire én gezelligheid

Hoe werkt de wereld van extern advies nou echt? Dat vertellen De Verleiders in hun voorstelling Bureau Buitenschot – en wij waren erbij. Een avond vol “ongevraagd en ongezouten” advies over consultancies die uit de grond schieten en hoe dit de maatschappij beïnvloedt.

Met het team genoten we van een avond vol scherpe satire, ongemakkelijke waarheden en gelach. Een leuke afsluiter van de eerste helft van 2025, en een goed begin van de zomer! Ook nieuwsgierig naar de voorstelling? Lees hier meer.

Participatiebeleid voor Gouda, Boekel en Westland

Bureau Buhrs ondersteunt steeds meer gemeenten bij het ontwikkelen van participatiebeleid. Eerder deden we dit al voor Pijnacker-Nootdorp, Maassluis en Vijfheerenlanden. Nu zijn we bezig voor Gouda, Boekel en Westland. We werken hierin nauw samen met de ambtelijke organisatie, het college, de gemeenteraad én de inwoners. Het beleid beschrijft wat de gemeente belangrijk vindt bij participatie, hoe zij dit willen organiseren en wat inwoners mogen verwachten.

Op basis van de Wet versterking participatie op decentraal niveau moeten alle gemeenten hun inspraakverordening aanpassen naar een participatieverordening – een uitgelezen moment om ook breder participatiebeleid op te stellen. Nieuwsgierig? Neem contact met ons op.

Nieuw-Vennep denkt mee over parkeerregels

Hoe denken Nieuw-Vennepers over parkeerregels? Voor een antwoord op deze vraag ontwikkelde Bureau Buhrs een online vragenlijst voor de gemeente Haarlemmermeer. We analyseerden de resultaten en stelden een rapportage op.

De aanleiding? Op het Pionier-Bolsterrein komen vanaf 2027 zo’n 2.000 nieuwe woningen met betaalde parkeerhubs. De gemeente verwacht dat dit gevolgen heeft voor de parkeerdruk in omliggende wijken waar gratis geparkeerd kan worden. Daarom zijn er voorstellen om ook hier parkeerregels in te voeren.

Inwoners konden hun ideeën en zorgen delen via de vragenlijst én tijdens een inloopbijeenkomst op 12 april in de Vanzantenhal. Voor de vragenlijst maakten we gebruik van Maptionnaire van Smarticipatie.