David Bosch terug op het oude nest

Bureau Buhrs heeft weer een topper aan zich weten te binden: senior adviseur David Bosch. David is geen onbekende. Hij werkte al bij Bureau Buhrs en heeft ervaring met positionerings- en participatietrajecten in Haarlem, Hoofddorp, Den Haag, Zaandam, Tilburg, Vlaardingen, Rotterdam, Amsterdam en Vlissingen. En hij is goed op de hoogte van de Omgevingswet! De afgelopen 2,5 jaar heeft David de participatie en communicatie verzorgd voor de Omgevingsvisie van provincie Noord-Holland. Met de provinciale campagne ‘Jouw Noord-Holland’ om zowel stakeholders als inwoners te betrekken bij de totstandkoming van de Omgevingsvisie. Onlangs is deze ter inzage gegaan en door de succesvolle participatie bleek het aantal ingediende zienswijzen ongekend laag.

Verder was David de afgelopen 2,5 jaar communicatiemanager van het mobiliteitsprogramma SmartwayZ.NL. Een triple helix samenwerking tussen Ministerie I&W, Rijkswaterstaat, provincie Noord-Brabant en Limburg, 30 gemeenten en vele belangenorganisaties, marktpartijen en kennisinstellingen. David is dan ook helemaal thuis in de Smart Mobility wereld.

Daarvoor heeft David ruim vijf jaar bij de ontwikkelende woningcorporatie Ymere gewerkt. Hier was hij verantwoordelijk voor verschillende participatie- en gebiedsmarketingtrajecten en de klantcommunicatie van Ymere in de driehoek Alkmaar, Almere, Leiden.
“Ik ben blij weer terug te zijn op het oude nest. Hier kan ik echt goed mijn vak van marketingcommunicatie en participatie combineren met mijn interesse voor de gebouwde leefomgeving van mensen. En dat Bureau Buhrs net achter het centraal station in Amsterdam zit, uitkijkend over het IJ, is natuurlijk ook geen straf”

David Bosch is bereikbaar via bosch@bureaubuhrs.nl, www.linkedin.com/in/davidbosch

Geslaagde start voor citymarketing Purmerend

Op vrijdag 7 september vond de officiële start van citymarketing in Purmerend plaats met onthulling van het nieuwe logo. Bewoners en ondernemers kwamen bij elkaar op de Kaasmarkt om gezamenlijk te proosten op een succesvolle start. Citymarketing in Purmerend gaat bijdragen aan het vergroten van de herkenbaarheid van het stadje en haar ondernemers. Purmerend heeft veel te bieden op het gebied van wonen, werken en verblijven maar is nog te weinig zichtbaar. Met citymarketing komt daar verandering in. Na een periode van keuzes maken en knopen doorhakken achter de schermen, gaat Bureau Buhrs samen met betrokken bewoners en ondernemers de stad op de kaart zetten.

In de dagen voorafgaand aan de lancering konden Purmerenders al een glimp van het nieuwe logo voor citymarketing opvangen. Op drukbezochte plekken in het stadje was een deel van het logo op straat aangebracht. De website www.purmerendwaterlandsgoed.nl en Facebookpagina kwamen direct na de lancering live. Bureau Buhrs gaat de komende tijd samen met bewoners en ondernemers een (positief) imago creëren voor Purmerend zodat bewoners nog trotser worden en er nieuwe bewoners, bezoekers en bedrijven aangetrokken gaan worden.

Message house voor Regio Utrecht

In Regio Utrecht werken overheden, bedrijven en kennisinstellingen samen aan het creëren van ‘Gezond Stedelijk Leven’, met als missie de meest gezonde regio van Europa te worden met de meest leefbare economie. In opdracht van Economic Board Utrecht, Provincie Utrecht, gemeente Utrecht en gemeente Amersfoort heeft Bureau Buhrs hiervoor een ‘Message House voor communicatie’ ontwikkeld. Het resultaat is een boekje dat als framework dient voor communicatie. De boodschappen, feiten en creatieve visualisaties in de Message House bieden input voor ieders verhaal en geven richting aan verdere ontwikkeling van de regio. Bij het boekje hoort een set handzame kaarten waarop de kernboodschappen voor gezond stedelijk leven in Regio Utrecht staan, ook gespecificeerd voor wonen, werken en bezoeken Er moet namelijk consequent gewerkt worden aan de reputatie als gezonde, stedelijke regio en daarvoor is een goed verhaal nodig. Een verhaal dat verteld kan worden door diverse stakeholders met onderliggende eigen belangen en verhalen.

Het opgeleverde boekje dient als framework voor communicatie en geeft richting aan verdere ontwikkeling van de regio. Een belangrijk neven-resultaat van het proces is de gezamenlijke gedragenheid van het verhaal en de gezamenlijke stip op de horizon van diverse stakeholders. Een grote groep is betrokken: communicatiestrategen, lobbyisten van overheden en kennisinstellingen en directies van overheden, bedrijfsleven en citymarketingorganisatie. Nu de het verhaal staat, kan het worden uitgerold naar grotere groepen stakeholders in de hele regio volgens het ‘zwaan kleef aan’ principe. De Message House is daarom een levend document. De regio blijft immers in beweging. Er kan altijd nieuwe input aan het verhaal toegevoegd worden.

Bureau Buhrs gecertificeerd leisure leefstijlpartner

Met trots presenteren we onszelf als officieel gecertificeerd leisure leefstijlpartner en -adviseur. Al ruim 10 jaar werkt Bureau Buhrs met de (leisure) leefstijlen van SAMR. Onlangs heeft SAMR in opdracht van 8 provincies de leefstijlen voor Vakantie en Vrijetijd doorontwikkeld. Dit heeft geresulteerd in nieuwe leefstijlen, verenigd in de Leefstijlvinder www.leefstijlvinder.nl. Ook zijn enkele bureaus geselecteerd die hierover als gecertificeerd partner kunnen adviseren. Bureau Buhrs is één van deze bureaus. Op dit moment werken we al in verschillende leisure-projecten met de nieuwe leefstijlen. In november organiseert Bureau Buhrs een lab-sessie over de nieuwe leefstijlen. Hierover binnenkort meer!

Start toeristische marketing: Heemskerk Zee van tijd

Op maandag 9 juli jl. heeft de feestelijke lancering en start van toeristische marketing in Heemskerk plaatsgevonden. Samen met stakeholders en ondernemers werd geproost op de toekomst en is het logo en een gloednieuwe website onthuld. Als verborgen parel aan de Noordzeekust heeft Heemskerk de toerist veel te bieden: uitgestrekte duinen, een rustig en schoon familiestrand, historische monumenten in een groene omgeving en een gezellig dorpscentrum. Gemeente Heemskerk heeft als doel het verbeteren van het toeristisch-recreatieve aanbod in de gemeente en het beter bekend maken van Heemskerk bij (Nederlandse) toeristen door toeristische marketing.

Bureau Buhrs heeft samen met de toeristisch-recreatieve ondernemers en organisaties onderzoek gedaan naar het aanbod in Heemskerk en haar kwaliteiten en waarden. De toerisme en recreatienota is verder aangescherpt en er is een nulmeting gedaan. Dat heeft geleid tot het toeristische merk: Heemskerk Zee van tijd. Onder deze noemer gaan we Heemskerk en haar toeristisch-recreatieve aanbieders de komende tijd op de kaart zetten. Heemskerk Zee van tijd staat voor rust, tijd en ruimte. Heemskerk is de plek waar bewoners en toeristen helemaal tot zichzelf kunnen komen.