‘Aan in het donker’ campagne trapt af

Wie onlangs in de buurt van het Haarlemmerplein in Amsterdam was, kon niet om de lange rij fietsers heen. Fietsers zonder goede verlichting kregen een reparatie aangeboden. Gratis. Met deze sympathieke actie trapten wij voor de Vervoerregio Amsterdam de campagne ‘AAN in het donker’ af. De campagne moet fietsers aansporen om goede fietsverlichting te voeren voor hun eigen veiligheid en die van een ander. Goede verlichting verkleint de kans op een ongeval met 20%. Het verbeteren van de verkeersveiligheid in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam: daar gaat Bureau Buhrs Van Hulzen voor zorgen. Dit doen we door het uitvoeren van verschillende verkeersveiligheidscampagnes, waarvan de ‘AAN in het donker’ er één is. Op het Haarlemmerplein in Amsterdam waren het campagneteam van Bureau Buhrs van Hulzen, een team politieagenten, fietsmonteurs van de Fietswacht, fiets-dj FissaFiets én vrijwilligers van de ANWB en Fietsersbond aanwezig. Kapotte fietsverlichting werd ter plekke gratis gerepareerd door fietsmonteurs. Zo hebben ze ruim 250 fietslampen gefixt. Lukte dat niet, dan kregen mensen gratis losse fietslampjes mee als noodoplossing om veilig thuis te komen. En het advies om snel langs de fietsenmaker te gaan! Met de campagne ‘AAN in het donker’ wil de Vervoerregio Amsterdam fietsers aanmoedigen om zichzelf zichtbaar te maken door altijd hun licht AAN te doen in het donker. Fietsers en omstanders waren erg te spreken over de ‘Fix je licht’-actie: “Supergoed dat jullie dit doen. Ik weet wel dat verlichting belangrijk is, maar het komt er gewoon niet van om hem te laten repareren.”


← terug