Top 3 uitdagingen voor organisaties

De coronacrisis slaat geen enkele organisatie over. Hoe blijf je overeind? Hoe beperk je de schade zodat je daarna de draad weer kan oppakken? Het is nu alle hens aan dek om je organisatie gezond door de crisis te helpen. Dat kan betekenen dat je (tijdelijk) je koers wijzigt, je (tijdelijk) anders moet positioneren, de markt opnieuw moet verkennen en je communicatie met stakeholders extra aandacht moet geven. De organisatieadviseurs van Bureau Buhrs helpen je hier graag bij. Met een QuickScan van jouw organisatie maken we binnen één week helder wat de uitdagingen zijn en hoe je die aangaat.

Top 3

De organisatieadviseurs van Bureau Buhrs zijn betrokken bij diverse spannende innovaties en adviseren een aantal organisaties over hun corporate branding tijdens en na de crisis. Momenteel komen we bij onze relaties veel uitdagingen tegen die vaak al langer speelden, maar door de coronacrisis actueel zijn geworden. De top 3:

  1. Digitalisering. Hoe realiseer ik een integrale digitalisering van mijn bedrijfsvoering waar de gehele organisatie actief bij betrokken is?
  2. Branding. Welke waardepropositie heb ik mijn klanten te bieden tijdens en na de crisis? Hoe formuleer ik deze scherp en hoe pas ik mijn organisatie(cultuur) hierop aan?
  3. Verkoop. Hoe versterk ik mijn verkoopkracht? Het nieuwe normaal vraagt om een andere aanpak. Hoe bereik ik snel en efficiënt resultaat?

De achterliggende vraag bij deze top 3 is hoe je een organisatie lenig en flexibel kan inrichten en hierdoor als organisatie aan kracht wint.

Een nieuwe werkelijkheid

De aanleiding om met ons van gedachten te wisselen is ook de snelheid waarmee de nieuwe werkelijkheid zich presenteert. Een werkelijkheid die maar weinigen van ons hebben zien aankomen en die hard ingrijpt op de bedrijfsvoering en je bezorgd maken over de continuïteit van, voor velen, het verwezenlijken van een droom. De druk vanuit de omgeving en de stakeholders neemt tijdens een crisis exponentieel toe.

 

 

Wat wordt jouw nieuwe verhaal?

Vraagstukken waar ondernemers voor komen te staan zijn: Wat wordt jouw antwoord op die nieuwe werkelijkheid? Hoe vind je jezelf opnieuw uit? Wat betekent dit voor jouw positionering? Kortom: wat wordt jouw nieuwe verhaal? En vervolgens, hoe zorg je voor een snelle implementatie en effectieve marketing van dit verhaal?

Het voordeel van een crisis is dat je als ondernemer gedwongen wordt om je activiteiten terug te brengen tot de essentie. Een kans voor een herijking van de visie en strategie en dit intens en met hernieuwde energie nastreven.

Adviseur met afstand

Het is onze ervaring dat een stevige adviseur die met iets meer afstand naar deze vraagstukken kijkt, kan helpen om snel en effectief tot een heldere analyse en aanpak te komen. Een adviseur die met realistisch optimisme aan de slag gaat. Die snel hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheidt en direct kosten weet te reduceren. Die de organisatie helpt weer vooruit te komen en laat groeien, waardoor het team weer gemotiveerd raakt.

QuickScan van één week

Uiteraard geldt voor elke organisatie dat haar vraagstuk uniek is. Zo ook die van jou. Wellicht herken je je in de top 3 of word je geconfronteerd met andere uitdagingen. Om voor jou inzichtelijk te maken waar te beginnen, helpen wij je met onze QuickScan. Op basis van een grondige analyse en interviews met management en stakeholders maken wij binnen één week helder wat er te doen staat. De QuickScan voeren wij uit tegen een basistarief van € 4.500.

Wij stellen graag onze kennis en ervaring beschikbaar voor alle ondernemers die een klankbord kunnen gebruiken. Bureau Buhrs is succesvol actief geweest op verschillende dossiers. Ook tijdens de ingrijpende kredietcrisis en de nasleep daarvan.

Neem contact op om vrijblijvend ons je vraagstukken voor te leggen. Rob Buren is bereikbaar via e-mail: buren@bureaubuhrs.nl of info@bureaubuhrs.nl of mobiel: 06 5166 3569.


← terug