Boeklancering Leve de urenfabriek

Op donderdag 18 september lanceerden we feestelijk LEVE DE URENFABRIEK – hoe je een succesvol bureau runt (zonder gek te worden), het nieuwe boek van directeur Michel Buhrs. Wat begon als notities voor het MT, groeide uit tot een praktisch managementboek vol lessen en inzichten uit 25 jaar bureaupraktijk. Michel overhandigde het eerste exemplaar aan Adri Doorneveld (VEBAN). Een ‘viermoment’ samen met collega’s, opdrachtgevers, partners en vrienden.

Benieuwd? Het boek is nu verkrijgbaar via alle bekende boekhandels en verkoopkanalen. Of bestel ‘m hier via de uitgever De Communciatiepraktijk.

Mensen over de metro succesvol afgerond

Hoe geef je iedereen een stem bij grote ov-besluiten? Voor de Vervoerregio Amsterdam organiseerde we het dialoogtraject ‘Mensen over de Metro’. Reizigers, bewoners én bestuurders dachten mee over de vier varianten van het toekomstige metronetwerk van Amsterdam. We zetten een brede mix aan middelen in: een vragenlijst (ruim 10.000 reacties!), talkshows, bijeenkomsten, een speciaal Mensen over de Metro-spel en gesprekken tijdens raadsessies.

De opbrengst? Inzicht in zorgen, ideeën en adviezen. Over o.a. overstappen, veiligheid, reistijd en het behoud van directe verbindingen. Dit gaf een stevige basis voor de uiteindelijke keuze voor een variant, die eind dit jaar wordt bekendgemaakt.

Hou jij ook je snelheid onder controle?

Reed je in september door bijvoorbeeld Nieuw-Vennep of Aalsmeer? Dan kon je zomaar een van de vijf dynamische snelheidsdisplays tegenkomen. Deze displays toonden vier weken lang live hoeveel bestuurders zich aan de toegestane snelheid hielden. Het doel was om hiermee bestuurders positief te stimuleren én de sociale norm te communiceren: je snelheid onder controle houden is de standaard.

De dynamische snelheidsdisplays zijn onderdeel van de verkeersveiligheidscampagne ‘Snelheid’, die wij in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam uitrollen. Dit doen we samen met Van Hulzen Communicatie en Behaviour Club. Ook Het Parool publiceerde over de campagne. Lees het artikel hier.

Behoefteverkenning ontwikkeling Zuigerplasbos

Hoe houd je een stadsbos aantrekkelijk én toekomstbestendig? Voor Staatsbosbeheer verkenden we met bewoners, organisaties, gebruikers en gemeente Lelystad hoe deze verschillende groepen samen kunnen werken bij de ontwikkeling van het Zuigerplasbos in Lelystad. De behoefte aan een veiliger, toegankelijker en levendiger bos bleek groot.

Een verkenning met een mooie uitkomst: er liggen volop kansen voor samenwerking! Bijvoorbeeld via educatie, vrijwilligerswerk of nieuwe voorzieningen. Wat daarbij opvalt? De wil is er, nu nog een goed georganiseerd vervolg.

Gebiedsmarketing voor De Clercqstraat

Eerder vroeg de gemeente Amsterdam ons om samen met de BiZ Raadhuisstraat, Westermarkt en Rozengracht een duurzame gebiedsmarketing-campagne te ontwikkelen. Doel: de zichtbaarheid van ondernemers tijdens en na de werkzaamheden van het Oranje Loper-project vergroten. De ondernemers staan, als iconen van het gebied, centraal. Nu breiden we de campagne uit naar De Clercqstraat, waar vanaf 2026 werkzaamheden aan brug 108 beginnen. Daarbij lichten we mooie zaken uit, zoals Belly Pepper, Bloemenweelde, Vitti Barberia en Old West. De campagne zal nog dit najaar te zien zijn!

Check de behind-the-scenes hiernaast voor een voorproefje 👀