Lab-sessie 4 juli – participatie bij warmtetransitie

“Heel Nederland aardgasvrij…”

De bal daarvoor ligt bij de gemeenten. Van de transitievisie tot de uitvoering van de wijkplannen. Ook bewoners beginnen zich inmiddels te roeren. De een enthousiast, de ander juist bezorgd. Dat bewoners een belangrijke partij zijn, staat buiten kijf. Er zijn inmiddels veel tips en tools beschikbaar. Maar hoe communicatie en participatie concreet wordt ingericht en uitgevoerd, is voor veel gemeenten nog een vraag.

Lab-sessie ‘Participatie bij warmtetransitie – hoe dan?’
In de Lab-sessie ‘Participatie bij warmtetransitie – hoe dan?’ leert u hoe inzicht in de drijfveren van bewoners helpt om een wijkuitvoeringsplan te maken en hoe u bewoners het beste kan betrekken bij de uitvoering.

In het eerste deel van de sessie beantwoorden we deze hoe-vragen samen met onze partner, SAMR Marktvinders. Daarna heeft u alle gelegenheid om ervaringen uit te wisselen met collega’s.

Wat? Lab-sessie ‘Participatie bij de warmtetransitie, hoe dan?’
Wanneer? Donderdag 4 juli van 14.30 tot 17.00 uur (met aansluitend een borrel)
Waar? A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam
Voor wie? Programmanagers, projectleiders en communicatieadviseurs belast met de warmtetransitie

Deelnemen
Deelname is gratis, maar het aantal plaatsen is beperkt. U kunt zich alvast aanmelden via info@bureaubuhrs.nl. Het volledige programma volgt binnenkort!

Doelgroeponderzoek Amsterdamse theaters

Bureau Buhrs gaat aan de slag voor vier Amsterdamse theaters: Theater de Meervaart, Podium Mozaïek, de Tolhuistuin en het Bijlmer Parktheater. Deze theaters spelen in deze buurten een belangrijke rol als plaatsen voor ontspanning, ontmoeting en educatie. De vier theaters hebben behoefte aan meer inzicht in hun publieksgroepen. Welke doelgroepen weten zijn op dit moment te bereiken en welke juist niet? Bureau Buhrs doet onderzoek naar het publiek van de theaters op basis van de leisure leefstijlsegmentatie van de Leefstijlvinder. Wij trekken gezamenlijk met onderzoeksbureau SAMR op om vervolgens door middel van een enquête en focusgroepen verdieping te brengen in de analyse. Op basis van dit onderzoek geven wij de theaters handvatten om hun programmering, marketing en communicatie beter af te stemmen op hun doelgroepen en zo in de toekomst hun publiek nog beter te bedienen.

Branding Central Innovation District Den Haag

De gemeente Den Haag selecteerde Bureau Buhrs voor ondersteuning bij de branding van het Central Innovation District (CID). Het CID speelt een belangrijke rol bij de ruimtelijke en economische opgaven van Den Haag en de ambities om de stad te onderscheiden op (inter)nationaal niveau. Wij maakten van de deelgebieden van het CID een feitelijke karakterbeschrijving, een verhaal en diverse filmpjes. Op deze manier krijgen de opdrachtgever en alle betrokken partijen meer inzicht in het DNA van het CID. Bovendien gaven wij een voorzet voor een brandingsstrategie. En inmiddels is de CID Agenda 2040 openbaar. De agenda schetst de ambities en richtingen voor een CID waar heel Den Haag van kan profiteren. Alle seinen staan nu op groen om de kansen te pakken die dit stuk Den Haag biedt.

Omgevingscommunicatie Landgoed Voorlei

Bureau Buhrs begeleidt de omgevingscommunicatie van het mooie woningbouwproject Landgoed Voorlei. In 2017 ontwikkelde Bureau Buhrs al de positionering van het landgoed en het creatief concept. Nu organiseerden wij de druk bezochte open dag in het kerkgebouw op Park Schakenbosch. In samenspraak met de opdrachtgevers en de landschapsarchitecten verzorgden wij de inhoudelijke informatie, maar ook de aankleding, catering en gastheerschap. Op deze open dag konden bezoekers op een informele manier informatie krijgen van de ontwikkelaars, landschapsarchitecten, groenexperts en de gemeente. Daarnaast denkt Bureau Buhrs op strategisch niveau mee over de omgevingscommunicatie, maar bedenken en schrijven wij ook de (online) content. Bovendien maakten wij een informatievideo en denken we mee over de nieuwe website, nieuwsberichten en verdere externe communicatie. De ontwikkelaars MeyerBergman Erfgoed Groep en KondorWessels Projecten realiseren ruim 300 woningen van hoge kwaliteit op Landgoed Voorlei in Leidschendam. Het landgoed blijft toegankelijk voor bezoekers, wat het woon/leefgebied ontzettend interessant maakt.

Bureau Buhrs traint ontwikkelaars, corporaties en gemeenten

Bureau Buhrs verzorgt al jaren trainingen voor communicatie en participatie op basis van belevingswerelden. Maar de laatste tijd is het echt hot! Zo gaven wij trainingen aan diverse ontwikkelaars en communicatieafdelingen van de gemeenten Hilversum, Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk en zijn wij samen met 60 communicatieadviseurs aan de slag gegaan tijdens de Academiedag Drechtsteden. Zij maakten kennis met onze participatiemethodiek ‘De burger is ook een mens’, die we samen met SAMR Marktvinders ontwikkelden. En ook voor de Zaanse woningcorporatie Parteon is een BSR-portal ontwikkeld die inzicht geeft in de belevingswerelden van bewoners.

Benieuwd wat Bureau Buhrs voor u kan betekenen op het gebied van trainingen? Vraag het ons via info@bureaubuhrs.nl of bel 020 63 25 805. Interesse in onze participatiebrochure ‘De burger is ook een mens’? Vraag ‘m hier aan!