EEN NIEUWE FRISSE EN CREATIEVE BLIK

Op zoek naar creatieve oplossingen voor vraagstukken binnen de citymarketing? Dan bent u bij onze nieuwe junior adviseur Danielle Meijer aan het goede adres. Na haar bachelor in Leisure Management en minor Citymarketing kiest zij er nu voor om in het echte werkveld te laten zien wat zij aan creativiteit en organisatietalent in huis heeft. Danielle is open-minded en heeft een sterk empathisch vermogen.

Neuzen
Voor haar afstudeeropdracht heeft Danielle vanuit verschillende perspectieven een positionering gecreëerd voor de Noordoever van Sloterplas, gelegen in Amsterdam Nieuw-West. Danielle: “Wanneer alle neuzen dezelfde kant op staan, ontstaat er een speelplein aan effectieve ontwikkelingen om een gebied als eenheid uit te dragen.” Danielle kan niet wachten om voor u aan de slag te gaan.

Energie
Danielle besteedt haar vrije tijd aan zelfontwikkeling op gebied van fitness, voeding en psychologie. Daarnaast haalt zij veel energie uit het ontdekken van authentieke leisure-spots over de hele wereld.

Danielle Meijer is bereikbaar via meijer@bureaubuhrs.nl

PARTICIPATIE VOOR STATIONSTUINEN BARENDRECHT

Voor de gebiedsvisie van de Stationstuinen in Barendrecht wil de gemeente graag input van bewoners en ondernemers. Dit monofunctionele bedrijventerrein verandert de komende 15 jaar naar een multifunctioneel gebied waar naast ruimte voor werk ook ruimte komt voor wonen en onderwijs. Bewoners en ondernemers kunnen meebepalen hoe die verandering er precies uit gaat zien door hun ideeën en initiatieven naar voren te brengen. Daarvoor tuigt de gemeente een gedegen participatietraject op waar Bureau Buhrs bij ondersteunt.

Grote impact
De Stationstuinen wordt een knooppunt van ambities, functies en mogelijkheden. Een gebied waar mensen wonen, werken, leren en innoveren. Het wordt een nieuwe kern van Barendrecht en het visitekaartje van het bedrijventerrein Dutch Fresh Port. Een ontwikkeling met een grote impact op het ‘oude dorp’. Het gaat als onderdeel van de Woondeal Zuidelijke Randstad een substantieel deel van de regionale woonbehoefte vervullen.

Participatieplan
Het maken van een participatieplan doen we samen met de gemeente, stedenbouwkundigen, grondeigenaren en andere belangrijke stakeholders. We verkennen met hen de doelgroepen op basis van onze methodiek ‘De burger is ook een mens’. We brengen de doelstellingen van het traject in kaart en bepalen gezamenlijk de participatieruimte. Ook bespreken we de rol van de gemeente, grondeigenaren en andere belangrijke stakeholders. Op basis van dit onderzoek schrijven we een participatieplan en zetten we de eerste stappen in de uitvoering. Samen geven we vorm aan deze nieuwe wijk van Barendrecht!

LANCERING PORT OF URK

Begin januari vond de lancering plaats van Port of Urk Built to grow. Wethouder Geert Post en gedeputeerde Jan-Nico Appelman onthulden de naam en het bijpassende logo tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de Bedrijvenkring Urk. Port of Urk bestaat uit een bedrijventerrein van circa 100 hectare én een maritieme servicehaven. De haven wordt gerealiseerd door de provincie Flevoland. Bureau Buhrs begeleidt het hele communicatietraject rondom Port of Urk en ontwikkelde onder andere het logo, de pay-off en de website www.portofurk.com.

 

Groeiambities
De Engelse pay-off ‘built to grow’ verwijst naar de internationele groeiambities van Urk. Met deze positionering is het de bedoeling mondiale topspelers uit de maritieme en visverwerkende sector binnen te halen. De ontwikkeling van Port of Urk past echter ook in een breder perspectief. Urk groeit hard en niet alleen op economisch gebied. De gemeente is namelijk ook bezig een grote woonwijk te realiseren. Bureau Buhrs is eveneens betrokken bij het communicatietraject rondom dit woningbouwproject.

14 Allianties voor de Kromme Rijnstreek

Hoe versterken we de beleving van de Kromme Rijnstreek? Door samen te werken en allianties te smeden. Met dat doel organiseerde Bureau Buhrs in opdracht van VVV Kromme Rijnstreek en de gemeenten Houten, Bunnik en Wijk bij Duurstede een Alliantie Lab. Deze workshop was een vervolg op het  opstellen van ‘de verhaallijnen van de Kromme Rijnstreek’. De 40 aanwezige ondernemers en organisaties sloten met veel enthousiasme 14 allianties die varieerden van het ontwikkelen van een Vikingpad voor kids tot een 360 graden gebiedsfoto op de top van de Watertoren in Werkhoven.

De werkvorm ‘Alliantie Lab’ is een uitgebreide workshop, waarin de deelnemers op basis van vraag en aanbod allianties smeden op vooraf geselecteerde thema’s. Door de werkvorm worden ideeën, initiatieven en arrangementen concreet gemaakt. De komende periode zijn de ondernemers, culturele instellingen, horecagelegenheden, verenigingen en anderen uit de streek aan zet om de allianties uit te werken. De VVV en gemeenten zullen hierin ondersteunen.

Botsproeven voor participatiebeleid Montfoort

Bureau Buhrs gaat de komende maanden aan de slag voor de gemeente Montfoort met de ontwikkeling van een participatiebeleid, initiatievenbeleid en een participatietoets. In aanloop naar het van kracht worden van de Omgevingswet in 2021, waarmee participatie nog belangrijker wordt, bieden deze instrumenten houvast voor zowel gemeente als initiatiefnemers. We testen deze instrumenten door zogenaamde ‘botsproeven’: in workshops toetsen we aan de hand van praktijkcasussen of ze goed werken in de praktijk.

Het participatiebeleid biedt richtlijnen hoe participatie ingericht moet worden en wat belangrijke uitgangspunten en te maken afwegingen zijn. Het initiatievenbeleid stelt hoe de gemeente omgaat met initiatieven van derden, en de participatietoets bevat de eisen waaraan participatie (georganiseerd door zowel gemeente als derden) moet voldoen. We gaan in dit traject niet alleen in gesprek met amtenaren en de gemeenteraad, maar ook met belangrijke ketenpartners en met initiatiefnemers en burgers.