Even voorstellen: Marijn Strikwerda

Marijn Strikwerda is begonnen als junior adviseur bij Bureau Buhrs. Na het afronden van de bachelor Communicatie- en Informatiewetenschappen in Groningen is zij naar Amsterdam vertrokken voor de master Persuasive Communication aan de Universiteit van Amsterdam. Ze krijgt energie van zowel het brainstormen over een communicatieplan als de daadwerkelijke uitvoering ervan en wordt extra enthousiast als ze hiermee positieve maatschappelijke impact kan maken.

Marijn kijkt er naar uit om bij Bureau Buhrs haar handen uit de mouwen te steken en haar kennis in praktijk te brengen. Naast haar werk bij Bureau Buhrs houdt ze van hardlopen, borrelen met vriendinnen en lezen.

AI-TRAINING: DE GAME-CHANGER IN JOUW WERK

Is jouw communicatie-team of HR-team geïnteresseerd in het verhogen van de productiviteit? Of wil jij als professional leren hoe AI je kan helpen bij het maken van effectievere teksten, krachtigere campagneconcepten en dynamischere presentaties?

Meld je dan aan voor de eendaagse (incompany) training “AI: de game changer in jouw communicatie- of HR-strategie” van de AI Club. Deze interactieve training biedt een diepgaand inzicht in hoe AI geïntegreerd kan worden in de werkzaamheden van de communicatieafdeling.

Na deelname aan de training is iedereen bekend met de basisprincipes van AI, prompt engineering en het gebruik van generatieve tools zoals ChatGPT en Midjourney. Jullie hebben campagneconcepten verrijkt met slimme acties en pakkende pay-offs, en je hebt presentaties gebouwd met behulp van AI-tools. Bovendien ben je op de hoogte van de verantwoorde toepassing van AI en juridische richtlijnen. De training is op maat gemaakt voor communicatieafdelingen en HR-afdelingen en vereist geen voorkennis van AI.

Meer informatie of aanmelden.

 

 

De AI Club is een samenwerking tussen de Behaviour Club, Slimme Gewoontes en Bureau Buhrs. 

Even voorstellen: Merel van Ham

Merel van Ham is net gestart als junior adviseur bij Bureau Buhrs. In 2022 studeerde zij af aan de Universiteit van Amsterdam, waar zij een Bachelor in Communicatiewetenschap heeft afgerond, opgevolgd door een Master Persuasive Communication. Merel is gespecialiseerd in de werking van online -en offline communicatiemiddelen om de doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken, en het effect hiervan op menselijk gedrag. Zij krijgt veel energie en motivatie van het oplossen van maatschappelijk relevante communicatievraagstukken.

Binnen Bureau Buhrs houdt Merel zich voornamelijk bezig met vraagstukken rondom marketing -en communicatie en participatie. Met een vlotte pen en een leergierige houding gaat zij gestructureerd en accuraat te werk, en kijkt Merel ernaar uit haar kennis en kunde toe te passen binnen Bureau Buhrs.

COMMUNICATIE BIJ ‘SOZA’ DEN HAAG

Het voormalige ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid naast het NS-station Laan van NOI in Den Haag maakt plaats voor een levendig gebied waar ruimte is voor een rijke mix aan doelgroepen. Twee weken geleden werd de volgende stap in deze herontwikkeling gezet met het tekenen van de overeenkomst door gemeente Den Haag en bouwende ontwikkelaar VORM. Met de daarin gemaakte afspraken op papier is de ontwikkeling een stap verder. In het najaar beslist de gemeenteraad over het bestemmingsplan. De ambitie van VORM is om samen met de  gemeente en andere belanghebbenden een prachtig nieuwe buurt toe te ontwikkelen.

Waar nu nog het oude ministerie staat, verrijst een nieuw gebouw met 1000 tot 1200 woningen, waarvan 30% sociaal en 20% middeldure huurwoningen. Daarnaast wordt er een kantorencomplex van minimaal 23.000m2 gebouwd en komen er 6.000m2 aan maatschappelijke en commerciële voorzieningen. Denk hierbij aan horeca, winkels en een huisartsenpost. In de plannen wordt de openbare ruimte uitgebreid en opgeknapt met meer groen en aantrekkelijke looproutes. Ook is er meer ruimte voor een stationsplein. Bureau Buhrs ondersteunt VORM bij de communicatie en gebiedsmarketing van dit ambitieuze project.

Herijking Citymarketingvisie Hengelo

Gemeente Hengelo en Hengelo Promotie hebben Bureau Buhrs gevraagd om de Citymarketing strategie te herijken.

De opgave die ons is voorgelegd is: hoe trekken we meer inwoners naar Hengelo. Hengelo wil in 2030 fors gegroeid zijn in het aantal inwoners. Dat betekent dat het belangrijk is dat we uitleggen wat voor stad Hengelo is, welke ambities de stad heeft en dat dit een aantrekkelijke plek is om te wonen, werken, leren en leven. Onze aanpak moet altijd leiden tot een gedragen visie en strategie. Daarom hebben we een participatief traject met de stad opgezet en begeleid, bestaande uit interviews en interactieve workshops.

 

We zijn gestart met 5 interviews met belangrijke stakeholders uit Hengelo; vertegenwoordigers van de gemeente, het bedrijfsleven, de binnenstad en het onderwijs Dit vormde de basis voor twee workshops met een enthousiaste focusgroep van ongeveer 30 betrokken Hengelose professionals. Doel van de workshops is om ideeën op te halen en daarna onze strategische vertaling van deze ideeën te toetsen. Dit leidde telkens weer tot mooie open discussies wat het beste past bij Hengelo én tot de conclusie dat iedereen heel trots is op zijn/ haar stad en de initiatieven die er ontplooid worden. De locatie van de laatste workshop is hier een goed voorbeeld van. Een creatieve broedplaats waar ruimte is voor samenkomen, samenwerken, samen ontwikkelen en samen leren. Heel toepasselijk Oogst genaamd.