Methodes en Publicaties

Brochure ‘Drie ideeën voor jouw lokale Corona gedragsveranderingscampagne’

Bureau Buhrs gelooft er onvoorwaardelijk in dat de sleutel voor succes van coronacampagnes op gemeentelijk niveau ligt. Wil jouw gemeente – naast de landelijke COVID19-campagnes van de rijksoverheid – ook lokaal iets doen om de bewoners en ondernemers te stimuleren en een steuntje in de rug te geven? En ben je op zoek naar ideeën daarvoor? Bureau Buhrs heeft campagnevoorstellen uitgewerkt die je zo kunt gebruiken. Gebaseerd op de laatste kennis over gedragsverandering. Je vindt ze in deze brochure. Download ‘m hier: Drie ideeën voor jouw lokale Corona gedragsveranderingscampagne.

 

Brochure ‘Let’s Go Digital 2.0′ (vernieuwd!).

Digitale bijeenkomsten hebben voordelen: ze zijn laagdrempelig, het bereik is groter en ze zijn opneembaar dus iedereen kan ze terugkijken. Bureau Buhrs is expert in het organiseren van bijeenkomsten met burgers, stakeholders en bestuurders, en in het verstrekken en ophalen van informatie. Fysiek en ook digitaal. Graag delen wij onze kennis en ervaring.

Met trots presenteren we de gloednieuwe, aangescherpte versie van onze Let’s Go Digital brochure, vol met nieuwe adviezen, inzichten en tips over digitaal communiceren en participeren!

Download de brochure Let’s Go Digital 2.0 hier.

Brochure ‘De buiten boost’

Hoe maak je de openbare ruimte tot een plek waar een bezoek een belevenis wordt? Ook of juist in coronatijd? Bekijk onze brochure en volg het eenvoudige stappenplan, de Buiten Boost.

Download de brochure De Buiten Boost, placemaking in coronatijd, hier!

Brochure ‘Organisatieadvies’.

Bureau Buhrs helpt organisaties die zich sterker in de markt willen zetten. Organisaties die willen anticiperen op veranderingen in de markt en in de maatschappij. Organisaties in transitie door de technologische ontwikkelingen. Organisaties die zich beter voor het voetlicht willen brengen. Nieuwe producten willen ontwikkelen. De klant beter willen bedienen. Kortom, organisaties in verandering.

Bij het adviseren van organisaties wordt – naast verschillende managementmodellen – de Brandstation-methodiek voor organisaties ingezet. Een doeltreffende stapsgewijze aanpak om organisaties op weg te helpen naar een succesvolle toekomst. Wil je meer weten over organisatieadvies van Bureau Buhrs? Download dan de brochure: Organisatieadvies voor een succesvolle toekomst voor organisaties.

Whitepaper ‘De organisatie van citymarketing’

De whitepaper geeft antwoorden op vragen als: hoe organiseren we de citymarketing, binnen of juist buiten de gemeentelijke organisatie? Welke (basis)vorm past het beste bij onze gemeente? Welke rol en invloed hebben de verschillende partijen daarbij? En wat betekent de keuze voor een organisatievorm financieel? Bij de totstandkoming van deze whitepaper hebben we gebruik gemaakt van onze praktijkervaring van 10 jaar en de respons van deelnemers tijdens onze laatste lab-sessie Citymarketing over dit onderwerp. Benieuwd welke vorm interessant is voor uw gemeente? Lees het in de whitepaper! Vraag ‘m aan via info@bureaubuhrs.nl.

Brochure ‘De burger is ook een mens’ (VERNIEUWD)

De geheel vernieuwde brochure ‘De burger is ook een mens’ over burgerparticipatie op basis van belevingswerelden is beschikbaar! Iedereen heeft het immers over participatie. Overheden, woningcorporaties en andere organisaties willen inwoners vroegtijdig betrekken bij nieuwe plannen, projecten en besluiten. Ontwikkelingen als de Omgevingswet, klimaatadaptatie en energietransitie stellen hogere eisen aan burgerparticipatie. Veel organisaties vragen zich echter af: ‘Participatie, hoe dan?’

Deze brochure geeft een helder antwoord op jouw vraag. Wij laten je zien hoe je de participatie tot een succes kunt maken met deze aanpak, waarbij het essentieel is de belevingswerelden van de burgers te kennen en (mede) daarop je strategie voor de participatie en communicatie te baseren. Wil je een exemplaar van deze brochure ontvangen? Klik dan hier.

BrandStation-methodiek

Boek ‘City- en gebiedsmarketing.’

‘City- en gebiedsmarketing. Kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied'(2016) is het nieuwste boek van Michel Buhrs. De basis van dit boek is de BrandStation-methodiek, een begrip binnen de city- en gebiedsmarketing. De BrandStation-methodiek is ruim tien jaar toegepast, beproefd en geoptimaliseerd. De BrandStation helpt partijen stapsgewijs bij de zoektocht naar een onderscheidende identiteit van hun regio, stad, wijk, winkelgebied of werklocatie en hoe deze effectief in de markt te zetten. In het boek ‘City- en gebiedsmarketing’ maakt u uitgebreid kennis met de BrandStation en met dertig van de meest interessante praktijkvoorbeelden waarbij de methodiek is toegepast. ‘City- en gebiedsmarketing’ is de opvolger van het boek Gebiedsmarketing van Michel Buhrs uit 2008. Dit boek is een standaard voor de vakwereld en wordt gebruikt als basisliteratuur bij vele studies en cursussen.

‘City- en gebiedsmarketing’ is te bestellen bij uitgeverij Scriptum, www.scriptum.nl/boeken en verkrijgbaar bij verschillende (online) boekwinkels.

Winkelgebieden branding

Brochure ‘Winkelgebieden: Uit de brand, into branding.’

Winkelgebieden en winkelcentra staan voor dezelfde opgave. Oplopende leegstand, internetwinkels, kritische klanten en vraag naar beleving tijdens het winkelen zijn enkele belangrijke aspecten, die een omslag vragen in het denken over winkelen en de inrichting van winkelgebieden. Succesvolle winkelgebieden hebben een heldere identiteit. Dit is vaak het gevolg van een uitgekiende branding-strategie. Wil jij je winkelgebied ook aantrekkelijker maken voor bezoekers? Ga dan aan de slag met het stappenplan: ‘Winkelgebieden: Uit de brand, into branding’. Hierin wordt uitgelegd hoe je samen met ondernemers(verenigingen), pandeigenaren en winkelstraatmanagers een duurzame gebiedsbrand kan ontwikkelen. Ontvang je graag een gratis exemplaar van deze brochure? Klik dan hier.

Whitepaper Organisatie Citymarketing

De whitepaper geeft antwoorden op vragen als: hoe organiseren we de citymarketing, binnen of juist buiten de gemeentelijke organisatie? Welke (basis)vorm past het beste bij onze gemeente? Welke rol en invloed hebben de verschillende partijen daarbij? En wat betekent de keuze voor een organisatievorm financieel? Bij de totstandkoming van deze whitepaper hebben we gebruik gemaakt van onze praktijkervaring van 10 jaar en de respons van deelnemers tijdens onze laatste lab-sessie Citymarketing over dit onderwerp. Benieuwd welke vorm interessant is voor uw gemeente? Lees het in de whitepaper! Vraag ‘m aan

Whitepaper Organisatie Citymarketing

De whitepaper geeft antwoorden op vragen als: hoe organiseren we de citymarketing, binnen of juist buiten de gemeentelijke organisatie? Welke (basis)vorm past het beste bij onze gemeente? Welke rol en invloed hebben de verschillende partijen daarbij? En wat betekent de keuze voor een organisatievorm financieel? Bij de totstandkoming van deze whitepaper hebben we gebruik gemaakt van onze praktijkervaring van 15 jaar. Benieuwd welke vorm interessant is voor jouw gemeente? Lees het in de whitepaper! Bureau Buhrs – Whitepaper Citymarketing april 2018

Whitepaper citymarketing: vraag ‘m aan!

De whitepaper geeft antwoorden op vragen als: hoe organiseren we de citymarketing, binnen of juist buiten de gemeentelijke organisatie? Welke (basis)vorm past het beste bij onze gemeente? Welke rol en invloed hebben de verschillende partijen daarbij? En wat betekent de keuze voor een organisatievorm financieel? Bij de totstandkoming van deze whitepaper hebben we gebruik gemaakt van onze praktijkervaring van 10 jaar en de respons van deelnemers tijdens onze laatste lab-sessie Citymarketing over dit onderwerp. Benieuwd welke vorm interessant is voor uw gemeente? Lees het in de whitepaper! Vraag ‘m aan

gestructureerde onzekerheid

Boek ‘Gestructureerde onzekerheid. Raamwerk interactief beleid & communicatie.’

Voor alle medewerkers van gemeenten, woningcorporaties en infrabouwers die regelmatig te maken hebben met interactief beleid, communicatie en inspraak, schreef Michel Buhrs het boek ‘Gestructureerde onzekerheid. Raamwerk interactief beleid & communicatie’. Het raamwerk geeft gebruikers een systematiek in handen om op een gestructureerde manier interactieve beleidsvorming en participatie in te richten. Wil je graag een (digitaal) exemplaar van dit boek ontvangen? Klik dan hier.

Voeten in de klei