Hoe houd je een winkelgebied levendig en zichtbaar als de straat openligt door langdurige werkzaamheden? Voor de Raadhuisstraat, Westermarkt en Rozengracht is Bureau Buhrs samen met BUKO Bereikbaar door de gemeente Amsterdam ingeschakeld om een creatieve en langlopende campagne te realiseren
De Oranje Loper is één van de grootste infraprojecten van de stad, en roept door de impact zorgen op bij ondernemers in het gebied. Daarom kozen we voor een aanpak die tweeledig is: samen met ondernemers bouwden we aan een merk en herkenbare huisstijl die de identiteit van het gebied versterkt, én ontwikkelden we een slim actieplan om bezoekers te bereiken en te sturen.
In constructieve workshops brachten ondernemers hun ideeën in. Hun verhalen en gezichten vormen de kern van de campagne: zij zijn de iconen van het gebied. Dat levert niet alleen draagvlak op, maar maakt de campagne ook bijzonder authentiek. Het creatieve concept komt tot leven via digitale schermen in de stad, advertenties op sociale media en andere outdoor middelen.
Het resultaat: een campagne die de ondernemers ondersteunt, het gebied positief op de kaart zet en bezoekers eraan herinnert dat de Raadhuisstraat, Westermarkt en Rozengracht gewoon open zijn. Bijzonder origineel. Echt Amsterdams.
Succesvol vervolg De Clerqstraat
Vanwege het succes van de eerste campagneflight, rolden we het concept ook uit naar de buurstraat De Clercqstraat.

