• OpdrachtgeverGemeente Pijnacker-Nootdorp, ABB
  • Periode2013 – heden
  • Bijdrage Bureau BuhrsPositioneren nieuwbouwwijk, ontwikkelen campagneconcept en communicatiemiddelen, online storytelling, ondersteuning gebiedsmarketing
  • SpecialismeGebiedsmarketing

Gebiedsmarketing nieuwbouwwijk Ackerswoude

Sinds 2013, vanaf het allereerste begin, is Bureau Buhrs betrokken bij de ontwikkeling van nieuwbouwwijk Ackerswoude in Pijnacker-Nootdorp. Bureau Buhrs heeft het positioneringsproces begeleid en verzorgt vandaag de dag nog steeds de gebiedsmarketing van de wijk. Aanvankelijk in opdracht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, nu in opdracht van projectontwikkelaar ABB.

Ackerswoude komt tot leven
Ackerswoude is een sfeervolle nieuwbouwwijk gelegen in de zuidelijke randstad tussen Rotterdam, Den Haag en Delft. De wijk is omgeven met groen en het centrum van Pijnacker ligt op steenworp afstand. Ackerswoude wordt in verschillende fasen gebouwd. In 2015 zijn de eerste bewoners in de nieuwbouwwijk komen wonen en inmiddels is een groot deel van de wijk gebouwd en opgeleverd. De wijk leeft volop en er zijn zelfs al verhuizingen binnen de wijk!

Wijk met twee gezichten
Bureau Buhrs heeft in 2013 het positioneringstraject van Ackerswoude begeleid. De positionering gaat uit van een groene en rustige woonwijk met een hoogwaardige beeldkwaliteit nabij het centrum van Pijnacker en midden in het hart van de Randstad (Den Haag, Rotterdam en Delft). De wijk kent twee deelgebieden, het dorpse Brink en het rustige, exclusieve Landrijk. Deze deelgebieden kennen verschillende doelgroepen. Voor Brink zijn dat de gele (sociale en open mensen die streven naar harmonie) en groene (bedachtzame en nuchtere mensen die belang hechten aan zekerheid) belevingswerelden. Voor Landrijk zijn dat de blauwe (ambitieuze en dynamische mensen, gericht op controle) en groene belevingswerelden.

 

Ackerswoude in beeld
Op basis van de positionering en de gekozen doelgroepen heeft Bureau Buhrs een creatief concept ontworpen. Dit concept is vertaald naar diverse middelen zoals een tweemaandelijkse nieuwsbrief, Facebook-berichten, informatieborden, flyers en bouwborden en online en offline advertising. Ook organiseren we rond belangrijke momenten, zoals een start bouw of verkoop, evenementen in de wijk. Denk bijvoorbeeld aan de najaarsfairs in 2017 en 2018. Nu Ackerswoude tot leven is gekomen brengen we de persoonlijke verhalen en het echte leven in de wijk steeds meer in beeld. Bureau Buhrs geeft Ackerswoude een gezicht!