• OpdrachtgeverBelangenvereniging winkelcentrum Hamershof
  • Periode2019 – heden
  • Bijdrage Bureau BuhrsCreatief Concept, Brandbook, positionering, communicatiestrategie, marketingstrategie
  • SpecialismeGebiedsmarketing

Positionering vernieuwd winkelcentrum Hamershof

Winkelcentrum Hamershof in Leusden wordt volledig vernieuwd. Bij een vernieuwd winkelcentrum, hoort een passende positionering en een creatieve doorvertaling van deze positionering. Bureau Buhrs ontwikkelde dit met onderzoeksbureau MarketResponse en winkeliers, andere ondernemers, omwonenden en bezoekers. In 2018 is gestart met de verbouwing van winkelcentrum Hamershof in Leusden. Het winkelcentrum kreeg te maken met groeiende leegstand en het beoogde doel is om Hamershof door de verbouwing opnieuw hét winkelcentrum van Leusden te laten worden.

Samen met stakeholders
Samen met betrokken winkeliers en andere ondernemers is gewerkt aaneen breed draagvlak, een scherpe positionering en een sterk creatief concept. De Hamershof moet het kloppende hart van Leusden worden, waar de klant en kwaliteit centraal staan. Belangrijk bij de positionering was de BSR-leefstijl van het grootste deel van de bezoekers: de stijlzoeker. De stijlzoeker is actief, gedreven en houdt van luxe en comfort. Deze doelgroep vindt het belangrijk dat faciliteiten en voorzieningen goed geregeld zijn, houdt van aandacht en vakmanschap. Ook wil de stijlzoeker in de vrije tijd genieten en kiezen ze voor kwalitatief hoogstaande producten en services.

Heropening in september 2020
De beoogde heropening van het winkelcentrum is in september 2020. Om dit tot een succes te maken, blijft Bureau Buhrs de komende tijd samen met de ondernemers en andere belanghebbenden in Hamershof werken aan de vertaling van de positionering naar de inrichting van het gebied, de evenementen die er worden georganiseerd en de communicatiemiddelen die worden ingezet. En zo komt het doel steeds dichterbij, winkelcentrum Hamershof wordt zo opnieuw hét winkelcentrum van Leusden!