Op 23 maart vond onder grote belangstelling het start-verkoopmoment voor de verkoop van fase IV van de Maricken plaats. Op deze locatie tussen Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis (gemeente De Ronde Venen) komen zo’n 500 nieuwe woningen. Bureau Buhrs heeft samen met Bouwmaatschappij Verwelius en de gemeente De Ronde Venen een nieuwe positionering ontwikkeld. Er kwam een nieuwe website voor de Maricken, een uitgebreide verkoopbrochure en diverse middelen voor op de locatie. Voor de start verkoop is een stevige online campagne gevoerd.
Eerder is al een herpositionering van de wijk gedaan. Begonnen werd met een marktscan en een positioneringssessie. Zo konden de onderscheidende kernkwaliteiten en merkwaarden worden benoemd. Vervolgens werden de focusdoelgroepen bepaald. De zoekregio werd uitgebreid om in te spelen op de grote vraag naar gezinswoningen in Amsterdam en Utrecht. De nieuwe positionering vormde de basis voor een creatief concept en gebiedsmarketingplan waarin de gebiedspromotie en de verkooppromotie werden gecombineerd.