Kick-off citymarketing Hoorn

Onder de vlag ‘Ik hou van Hoorn’ gaat citymarketing Hoorn Marketing de stad de komende jaren nog beter op de kaart zetten. Het logo en de slogan werden onthuld tijdens de kick-off op 30 maart jl. Wethouder Ben Tap en initiatiefnemer Jan Haring gaven hiermee in aanwezigheid van zo’n 75 stakeholders het startsein voor de citymarketing van Hoorn. Bureau Buhrs stelde na een interactief proces het citymarketingplan op en bedacht het logo. Het idee bij het campagneconcept is dat de stad pas echt tot leven komt als inwoners, ondernemers en bezoekers zelf vertellen wat Hoorn voor ze betekent.

Hoorn Marketing gaat ervoor zorgen dat Hoorn zich beter aan bezoekers presenteert. Met promotiemiddelen, maar vooral ook door een bezoek aan de stad aantrekkelijker te maken. Door te stimuleren dat ondernemers hun krachten bundelen en meer samenwerken, door de ontvangst van bezoekers te verbeteren, evenementen te versterken en de kwaliteiten van de stad, zoals de haven en het historisch erfgoed, beter te benutten.

Initiatief bij ondernemers
Wethouder Ben Tap: ‘Bijzonder is dat het initiatief voor Hoorn Marketing bij de ondernemers vandaan komt. Ik ben daarom blij dat er een plan ligt waarin zij de sterke kanten van Hoorn kunnen promoten aan de buitenwereld. De gemeente betaalt en denkt met de ondernemers mee. Investeren in citymarketing leidt niet alleen tot meer bezoekers, maar ook tot een sterkere samenwerking tussen de diverse branches en een betere concurrentiepositie ten opzichte van andere steden. Ik zie heel graag dat iedere organisatie die baat heeft bij het promoten van Hoorn dit initiatief omarmt en meedoet .’

Belang van aantrekkelijke stad
Behalve het plan werd de nieuwe organisatie gepresenteerd. Opvallend is dat naast vertegenwoordigers uit de horeca en detailhandel ook veel andere partijen uit de stad bereid zijn een bijdrage te leveren aan de marketing van Hoorn. Kandidaten voor bestuur en raad van advies uit de cultuur, de zorg, het onderwijs, wonen en het bedrijfsleven zien allemaal het belang in van een aantrekkelijke stad.


← terug