Gezocht: adviseur gebiedscommunicatie/-marketing (32-40 uur)

Ben jij die adviseur die alles weet van gebiedsmarketing en/of -communicatie? Bij Bureau Buhrs krijg je de kans om deze kennis in te zetten voor een succesvolle toekomst voor stad en land. Wij zoeken een:

Adviseur gebiedscommunicatie/-marketing
(32-40 uur)


Ben jij de adviseur met bewezen succes op het terrein van (gebieds-)communicatie? Degene die het krachtenveld van stakeholders op zijn waarde weet te schatten én te benutten? De vakidioot die staat te popelen om van steden, regio’s of locaties sterke merken te maken? Dan willen wij jou graag leren kennen!

Wie zijn we?

Bureau Buhrs positioneert, programmeert en profileert gebieden en organisaties. Met onze zelf ontwikkelde methodieken, zoals de Brandstation methodiek, maken we complexe vraagstukken inzichtelijk, hanteerbaar en oplosbaar. Al 15 jaar zijn we toonaangevend op dit gebied. Onze boeken over het vakgebied zijn al meer dan een decennium verplichte kost op vele opleidingen in het land.

Wat kun jij bij ons doen?

  • Je ontwikkelt marketing- en communicatiestrategieën, adviseert over de communicatie-aanpak en zorgt voor de creatieve uitvoering van uiteenlopende gebiedsmarketing- en communicatietrajecten voor opdrachtgevers door het hele land
  • Je leidt strategische marketing- en communicatieprojecten
  • Je speelt een belangrijke rol in de acquisitie van nieuwe opdrachten, je zet jouw netwerk daarbij in, schrijft offertes en presenteert pitches
  • Je onderhoudt actief contact met (potentiële) klanten
  • Je begeleidt de totstandkoming van creatieve concepten, huisstijlen, on- en offline communicatiemiddelen en de inzet van social media
  • Je schrijft en redigeert (on- en offline) artikelen, blogs en publicaties
  • Je organiseert workshops en evenementen
  • Je werkt samen met een senior adviseur en stuurt junior collega’s aan bij projecten
  • Jouw bijdrage aan onze productontwikkeling werkt stimulerend

Wat kun jij ons bieden?

  • Wo-werk- en denkniveau met minimaal 5 jaar werkervaring in een marketing- en/of communicatiefunctie, bij voorkeur in de rol van adviseur (bijv. bij overheid, adviesbureau, woningcorporatie of projectontwikkelaar)
  • Specialisme in citymarketing, gebiedsmarketing en/of gebiedscommunicatie
  • Strategisch inzicht om complexe zaken terug te brengen naar de kern
  • Talent voor samenwerking met verschillende soorten stakeholders
  • Een vlotte pen die creatief én foutloos Nederlands schrijft
  • De creatieve geest die ons nog verrassender uit de hoek kan laten komen
  • Een assertieve en ‘hands on’ instelling
  • De juiste houding om zelfstandig en in teams te werken
  • Een goed organisatievermogen en een gestructureerde en planmatige werkhouding
  • Bij voorkeur kennis van leefstijlen(methodieken)
  • En last but not least: een behoorlijke dosis humor!

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een afwisselende baan met veel ruimte om het bureau en jezelf op de kaart te zetten
  • Werken met en aan de nieuwste methodieken voor gebiedsmarketing en -communicatie
  • Een leuk en bevlogen team van vakidioten, pioniers en enthousiastelingen
  • Een contract van 32-40 uur per week
  • Een marktconform salaris
  • De kans om je carrière in een versnelling te brengen én
  • Een werkplek in Pand Noord, de creatieve hotspot in Amsterdam-Noord. (Uiteraard ook met thuiswerkmogelijkheden.)

Stuur je CV met motivatie voor 8 februari naar Leonie van der Laan (vanderlaan@bureaubuhrs.nl). Heb je vragen? Bel dan ons kantoornummer 020 – 63 25 805. Voor meer informatie over het bureau en onze lopende projecten kijk je op: www.bureaubuhrs.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Nu online: het Grote Duurzaam Gedrag Magazine

Het Grote Duurzaam Gedrag magazine van onze zusterorganisatie de Behaviour Club is nu online beschikbaar! Klimaatverandering wordt steeds zichtbaarder en we weten steeds meer over de invloed van ons eigen gedrag hierop. Maar ondanks de urgentie en de kennis, lukt het veel mensen niet om écht in actie te komen en duurzamer te leven. Voor dit magazine verzamelde de Behaviour Club belangrijke inzichten en adviezen voor het realiseren van duurzaam gedrag bij je doelgroep, de weerstand die daarbij kan optreden en hoe je die weerstand kunt ombuigen.

Wat lees je in dit magazine?

  • Een interview met Prof. Dr. Marieke Fransen over de oorzaken van weerstand tegen duurzamer leven én diverse strategieën die hiertegen kunnen worden ingezet.
  • Artikelen over hoe ‘moral licensing’ en de ‘green gap’ duurzaam gedrag beïnvloeden.
  • Interview met Dr. Victor Kallen over hoe je slim op kritische omslagpunten kunt inspelen bij het bewerkstelligen van verandering.
  • De drie inzendingen van de finalisten van de Behaviour Club Challenge voor het wereld reddende verhaal.

Benieuwd geworden?
Ga naar www.behaviourclub.nl en download het magazine.

Download toolkit Natuurbeleving

Hoe beleven verschillende bezoekers de natuur? Is dat veranderd door corona? Wie gaat de lange afstandspaden af en wie maakt alleen een ommetje? Deze vragen worden beantwoord in de nieuwe toolkit Natuurbeleving, de toevoeging aan de Leefstijlvinder over vakantie en vrije tijd. De toolkit is een samenwerking van Bureau Buhrs, onderzoeksbureau MarketResponse, Bureau voor Ruimte en Vrije Tijd, ZKA Leisure Consultants en de andere gecertificeerde adviesbureaus van de Leefstijlvinder, in opdracht van negen provincies. Download de toolkit hier:
Deel 1
Deel 2

Natuurbeleving elke leefstijl anders
Aan de hand van een representatief onderzoek hebben we een toolkit opgesteld waarin voor iedere leefstijl helder wordt hoe zij natuur beleven en waar zij behoefte aan hebben. Hoe ziet hun favoriete natuurgebied eruit? Over welke paden willen zij wandelen? Welke voorzieningen zijn voor hen van belang? Wat zorgt ervoor dat ze het ene gebied wel bezoeken en het andere juist niet? En hoe gebruik je deze informatie om je eigen gebied aantrekkelijker te maken voor de verschillende typen bezoekers? Daar geeft de toolkit antwoord op.

Meer informatie?
Meer informatie over deze leefstijlen? Of wil je weten wat deze nieuwe inzichten betekenen voor de positionering, profilering en programmering van jouw natuurgebied? Neem contact met ons op.

In samenwerking met negen provincies heeft MarketResponse Marktvinders zeven leisure-leefstijlen gevonden, die centraal staan op de Leefstijlvinder. Deze leefstijlen laten zien waar mensen in hun vrije tijd of op vakantie behoefte aan hebben. En wat de verschillen hierin zijn. De leefstijlvinder weet niet alleen hoe deze leefstijlen eruit zien, ook is bekend waar in Nederland zij wonen. Welke groepen wonen er in jouw regio? Wat zijn hun wensen en hoe kan je hen het beste bereiken? Bureau Buhrs is gecertificeerd Leefstijl adviseur.

Gedragen Transitievisie Warmte voor Hilversum

Gemeente Hilversum is op weg naar een aardgasvrije toekomst en heeft inwoners gevraagd daarover mee te denken. Wat hebben zij nodig in de route naar een aardgasvrije woning? Wat zijn hun ideeën en behoeften? Het intensieve participatietraject dat de gemeente hiervoor samen met Bureau Buhrs organiseerde, zorgde voor veel input en invalshoeken. Zo waren sommige bewoners een groot voorstander van samenwerken om te verduurzamen. Anderen willen het liefste zelf investeren in hun huis, door bijvoorbeeld te isoleren. Dit resulteerde in de Transitievisie Warmte, waarin staat hoe de overgang naar aardgasvrij het beste te maken is. Lees het volledige document met daarin ons participatierapport hier.

Participatie bij Transitievisie Warmte Texel

Ook de gemeente Texel heeft een Transitievisie Warmte opgesteld. Hierin staat hoe de gemeente overgaat van aardgas naar duurzame warmtebronnen. Bureau Buhrs ondersteunde de gemeente met de participatie en communicatie hierbij. Belangrijk, de warmtetransitie is immers een ingrijpende verandering die van invloed is op de gehele samenleving. Voor de warmtetransitie is de betrokkenheid nodig van alle bewoners, ondernemers, pandeigenaren en andere stakeholders op Texel. Daarom is het van belang dat de Transitievisie Warmte bij Texel past en dat iedereen vanaf het begin al goed geïnformeerd wordt en de gelegenheid krijgt om mee te praten.

Participatietraject
We organiseerden twee online bijeenkomsten, voor zowel stakeholders als bewoners. Daarnaast hebben we het participatieplatform Texel Spreekt ingericht en een enquête uitgezet. Wij vroegen de deelnemers hoe zij tegen de warmtetransitie aankijken, wat het voor hen betekent en hoe zij daarin willen worden betrokken, geïnformeerd en ondersteund. Het communicatie- en participatietraject liep van juli tot en met oktober 2021.

Warmtetransitie nog abstract en ver weg
De resultaten van de participatie tot nu toe geven een duidelijk eerste beeld van de belangen, zorgen, kansen en overwegingen die spelen op Texel. Deze input wordt meegenomen in de volgende fase. In het vervolg wordt gekeken naar kleinschalige projecten en initiatieven, en komt de warmtetransitie letterlijk dichterbij huis. In deze fase wordt de communicatie en participatie geïntensiveerd en breder ingezet.