Branding Central Innovation District Den Haag

De gemeente Den Haag selecteerde Bureau Buhrs voor ondersteuning bij de branding van het Central Innovation District (CID). Het CID speelt een belangrijke rol bij de ruimtelijke en economische opgaven van Den Haag en de ambities om de stad te onderscheiden op (inter)nationaal niveau. Wij maakten van de deelgebieden van het CID een feitelijke karakterbeschrijving, een verhaal en diverse filmpjes. Op deze manier krijgen de opdrachtgever en alle betrokken partijen meer inzicht in het DNA van het CID. Bovendien gaven wij een voorzet voor een brandingsstrategie. En inmiddels is de CID Agenda 2040 openbaar. De agenda schetst de ambities en richtingen voor een CID waar heel Den Haag van kan profiteren. Alle seinen staan nu op groen om de kansen te pakken die dit stuk Den Haag biedt.

Omgevingscommunicatie Landgoed Voorlei

Bureau Buhrs begeleidt de omgevingscommunicatie van het mooie woningbouwproject Landgoed Voorlei. In 2017 ontwikkelde Bureau Buhrs al de positionering van het landgoed en het creatief concept. Nu organiseerden wij de druk bezochte open dag in het kerkgebouw op Park Schakenbosch. In samenspraak met de opdrachtgevers en de landschapsarchitecten verzorgden wij de inhoudelijke informatie, maar ook de aankleding, catering en gastheerschap. Op deze open dag konden bezoekers op een informele manier informatie krijgen van de ontwikkelaars, landschapsarchitecten, groenexperts en de gemeente. Daarnaast denkt Bureau Buhrs op strategisch niveau mee over de omgevingscommunicatie, maar bedenken en schrijven wij ook de (online) content. Bovendien maakten wij een informatievideo en denken we mee over de nieuwe website, nieuwsberichten en verdere externe communicatie. De ontwikkelaars MeyerBergman Erfgoed Groep en KondorWessels Projecten realiseren ruim 300 woningen van hoge kwaliteit op Landgoed Voorlei in Leidschendam. Het landgoed blijft toegankelijk voor bezoekers, wat het woon/leefgebied ontzettend interessant maakt.

Bureau Buhrs traint ontwikkelaars, corporaties en gemeenten

Bureau Buhrs verzorgt al jaren trainingen voor communicatie en participatie op basis van belevingswerelden. Maar de laatste tijd is het echt hot! Zo gaven wij trainingen aan diverse ontwikkelaars en communicatieafdelingen van de gemeenten Hilversum, Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk en zijn wij samen met 60 communicatieadviseurs aan de slag gegaan tijdens de Academiedag Drechtsteden. Zij maakten kennis met onze participatiemethodiek ‘De burger is ook een mens’, die we samen met SAMR Marktvinders ontwikkelden. En ook voor de Zaanse woningcorporatie Parteon is een BSR-portal ontwikkeld die inzicht geeft in de belevingswerelden van bewoners.

Benieuwd wat Bureau Buhrs voor u kan betekenen op het gebied van trainingen? Vraag het ons via info@bureaubuhrs.nl of bel 020 63 25 805. Interesse in onze participatiebrochure ‘De burger is ook een mens’? Vraag ‘m hier aan!

Presentatie toolbox Kromme Rijnstreek

Wat is het verhaal achter de kastelen in de Kromme Rijnstreek? En in welke periode kan ik mijn gasten wijzen op de bloesemroute? Het antwoord op deze en andere vragen vinden ondernemers in de info-kaarten die Bureau Buhrs heeft ontwikkeld in opdracht van VVV Kromme Rijnstreek. De kaarten werden gepresenteerd tijdens de tweede Kromme Rijnstreek Academie op 15 april. Voor elke verhaallijn is voor ondernemers uit de streek ook een handige toolbox samengesteld met daarin direct bruikbare (geschiedenis) verhalen, foto’s en social media berichten. De toolbox wordt verder aangevuld met een korte film per verhaallijn. De eerste film, over de Nieuwe Hollandse Waterlinie, mocht op veel enthousiasme rekenen tijdens de bijeenkomst!

Fusietraject gemeenten Heerhugowaard en Langedijk

De Noord-Hollandse gemeenten Langedijk en Heerhugowaard willen fuseren. Bureau Buhrs begeleidt in opdracht van beide gemeenten het participatie- en communicatietraject. Bewoners en stakeholders worden op verschillende manieren bij de fusie betrokken. Zij kunnen op de website
www.langedijkenheerhugowaard.nl laten weten wat zij belangrijk vinden, voor nu en voor later, na de fusie. Bureau Buhrs organiseert samen met de gemeenten informatieavonden voor bewoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties.
Op deze avonden worden de betrokkenen bijgepraat en kunnen zij vragen stellen aan burgemeesters en wethouders.

Doelstelling is een nieuwe gemeente waarvan burgers van beide gemeenten de identiteit herkennen. Op basis van de opgehaalde meningen en ideeën wordt een toekomstbeeld voor de nieuwe gemeente geschetst.