Bureau Buhrs

Communicatietalent junior / medior gezocht (32/40 uur)

Is communicatie jouw passie en ben jij die communicatiespin in het web waar opdrachtgevers blij van worden? Lees dan verder. Want wij zijn op zoek naar jou!

Wie zijn wij?
Bureau Buhrs draagt met marketing en communicatie bij aan een succesvolle toekomst voor stad en land. Onze specialismen zijn gebiedsmarketing, citymarketing, omgevingscommunicatie, creatieve concepten, belevingswerelden/leefstijlen, corporate branding en public affairs. Hiervoor hebben wij eigen methodieken waarmee we de vaak complexe vraagstukken inzichtelijk, hanteerbaar en oplosbaar maken. We staan bekend om zowel de kwaliteit van het strategische advies als een creatieve en effectieve uitvoering. Sterker, wij zien het als onze grootste verdienste dat wij als geen ander de koppeling tussen advies en uitvoering kunnen leggen.

Wat kun je bij ons doen?
– Opstellen van marketing- en communicatieplannen voor opdrachtgevers door het hele land.
– Campagnes opzetten en uitvoeren, on- en offline. Je werkt resultaatgericht en efficiënt.
– Schrijven van (on- en offline) artikelen, webteksten, blogs en publicaties.
– Opstellen van briefings voor onze vormgevers voor het ontwerpen van communicatiemiddelen en coördineren van de productie ervan.
– Organiseren van workshops, evenementen, trainingen en participatiebijeenkomsten.

Jij wordt niet blij van…
voorspelbare dagen, mensen met een 9-5 mentaliteit, eenzijdig werk en hokjesdenkers.

Jij wordt wél blij van…
een dynamische omgeving, uiteenlopende communicatieprojecten, werken met de nieuwste methodieken voor gebiedsmarketing, ruimte om het bureau en jezelf op de kaart te zetten, de nieuwste communicatietrends, samenwerken met pioniers en enthousiastelingen, klantcontact, lekkere koffie en werken in dé creatieve hotspot in Amsterdam Noord. We zoeken een junior (0-3 jaar ervaring) en een medior (3-6 jaar ervaring) (HBO/WO). Handig zijn met WordPress, Mailchimp, Google Analytics, Indesign/Photoshop en kennis van belevingswerelden/leefstijlen of dit graag willen leren is een pré.

Enthousiast?
Dan hebben wij misschien wel de baan voor jou! Stuur je CV, een beknopte motivatie en een paar teksten/plannen van jouw hand zo snel mogelijk maar in ieder geval vóór 1 mei naar Leonie van der Laan: vanderlaan@bureaubuhrs.nl. Voor vragen kun je ons ook bereiken op 020 – 63 25 805/06-50584894 (Leonie).

Citymarketing IJmuiden

SUCCESVOLLE AFTRAP CITYMARKETING IJMUIDEN

24 februari jl. is de citymarketing van IJmuiden feestelijk afgetrapt in het Rabobank IJmond Stadion. Dit gebeurde voor aanvang van de wedstrijd Telstar – FC Den Bosch door Burgemeester Frank Dales en wethouder Arjen Verkaik. Bij de aftrap waren inwoners, voetbalsupporters, ondernemers, vertegenwoordigers van organisaties, bestuurders en medewerkers van Velsen aanwezig. Bureau Buhrs organiseerde de aftrap: van de presentatie en het diner vooraf, tot het uitdelen van de citymarketingsjaals aan de bezoekers van het stadion.

De spelersescorte van Telstar Thuis in de Wijk onthulde het logo van de citymarketing (een van onze mooiste ooit) op het veld in het stadion. Daarna verzorgde burgemeester Dales en wethouder Verkaik, in Telstar-shirts met het logo .IJmuiden erop, de aftrap van de wedstrijd en daarmee van de citymarketing. Tegelijkertijd ging de citymarketing-site www.ijmuiden.nl de lucht in. Kijk voor een sfeerimpressie op de Facebook-pagina Puntijmuiden.

Lees meer over onze citymarketing-aanpak voor IJmuiden.

Werkeiland visitor journeys

VISITOR JOURNEYS AAN LELYSTAD

Bureau Buhrs onderzocht met visitor journeys de beleving van toeristen in Lelystad. Hoe ervaart de bezoeker een bezoek aan Lelystad? Waar beleeft de bezoeker ‘Wauw’-momenten en daarmee een positieve emotie? En waar teleurstellingen? Dat liet Bureau Buhrs begin maart zien op een bijeenkomst van gemeente Lelystad voor toeristisch-recreatieve ondernemers. De presentatie was gebaseerd op visitor journeys in vier recreatieve gebieden in Lelystad. Bezoekers kregen een ‘Wauw’- gevoel bij de interessante attracties in de gebieden, zoals het Nieuwland Museum en Aviodrome, en bij de gastvrije ontvangst. Punt van aandacht was de bereikbaarheid met het openbaar vervoer, de bewegwijzering en de beperkte Engelstalige informatievoorziening.

Een visitor journey beschrijft de gehele ‘reis’ van de bezoeker, onderverdeeld in alle contactmomenten van Google tot en met de bestemming. Voor een succesvolle vrijetijdsbestemming moet de beleving voor de bezoeker optimaal zijn. De gemeente Lelystad wil graag haar aantrekkelijkheid vergroten en een vanzelfsprekende vrijetijdsbestemming worden in Nederland. De gemeente Lelystad heeft Bureau Buhrs gevraagd voor het maken van visitor journeys, maar ook om aan de slag te gaan met de positionering van Werkeiland en Batavia Stad.

HEERHUGOWAARD DENKT MEE OVER OPKNAPBEURT

De Middenweg in Heerhugowaard is ter hoogte van winkelcentrum Centrumwaard toe aan een ingrijpende opknapbeurt. Ook de riolering moet worden vervangen. De gemeente vraagt omwonenden en ondernemers hierover mee te denken. Bureau Buhrs maakt een plan voor participatie om dit in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen hun ideeën over de herinrichting van de wijk naar voren brengen. Hierbij werken we samen met stedenbouwkundige Mark van der Heide.

Om tot een gedragen ontwerp voor de herinrichting van de Middenweg te komen, past Bureau Buhrs haar participatiemethodiek ‘De burger is ook een mens’ toe. De aanpak van de participatie en communicatie stemmen we af op de belevingswerelden van de bewoners rond de Middenweg. In het plan houden we ook rekening met de winkeliers, horecaondernemers en andere belanghebbenden rond de Middenweg en Centrumwaard. Mark van der Heide verwerkt de input van het participatieproces in zijn ontwerp.

Reimerswaalbuurt belevingswerelden communicatie

AMSTERDAM IN GESPREK MET REIMERSWAALBUURT

Welke belevingswerelden hebben de inwoners van de Reimerswaalbuurt en hoe gebruik je dat in je communicatie en participatie met deze inwoners? Daarmee gaat gemeente Amsterdam aan de slag, onder begeleiding van Bureau Buhrs. In de Reimerswaalbuurt is de afgelopen jaren geplande nieuwbouw niet doorgegaan of op een veel kleinere schaal tot stand gekomen. Nu de economische crisis voorbij is, gaan Ymere en de gemeente weer verder aan de slag met de stedelijke vernieuwing en renovatie in deze buurt. De gemeente wil hierover met bewoners in gesprek gaan.

De kracht van de belevingswereldenmethodiek is dat we weten hoe inwoners benaderd of betrokken willen worden doordat we hun belevingswerelden kennen. Een groep communicatieadviseurs van de gemeente Amsterdam heeft eerder dit jaar een participatietraining gevolgd bij Bureau Buhrs. De participatieaanpak voor de Reimerswaalbuurt vormt een pilotproject met het werken met de belevingswereldenmethodiek binnen de gemeente Amsterdam.

Wilt u meer weten over de belevingswereldenmethodiek? U kunt hier een gratis exemplaar aanvragen van de brochure De burger is ook een mens. Burgerparticipatie op basis van belevingswerelden.