Werkeiland visitor journeys

VISITOR JOURNEYS AAN LELYSTAD

Bureau Buhrs onderzocht met visitor journeys de beleving van toeristen in Lelystad. Hoe ervaart de bezoeker een bezoek aan Lelystad? Waar beleeft de bezoeker ‘Wauw’-momenten en daarmee een positieve emotie? En waar teleurstellingen? Dat liet Bureau Buhrs begin maart zien op een bijeenkomst van gemeente Lelystad voor toeristisch-recreatieve ondernemers. De presentatie was gebaseerd op visitor journeys in vier recreatieve gebieden in Lelystad. Bezoekers kregen een ‘Wauw’- gevoel bij de interessante attracties in de gebieden, zoals het Nieuwland Museum en Aviodrome, en bij de gastvrije ontvangst. Punt van aandacht was de bereikbaarheid met het openbaar vervoer, de bewegwijzering en de beperkte Engelstalige informatievoorziening.

Een visitor journey beschrijft de gehele ‘reis’ van de bezoeker, onderverdeeld in alle contactmomenten van Google tot en met de bestemming. Voor een succesvolle vrijetijdsbestemming moet de beleving voor de bezoeker optimaal zijn. De gemeente Lelystad wil graag haar aantrekkelijkheid vergroten en een vanzelfsprekende vrijetijdsbestemming worden in Nederland. De gemeente Lelystad heeft Bureau Buhrs gevraagd voor het maken van visitor journeys, maar ook om aan de slag te gaan met de positionering van Werkeiland en Batavia Stad.


← terug