Merkpositionering

Tech Lane Ghent op MIPIM

Eind 2014 kreeg Bureau Buhrs – samen met Common Ground – de opdracht om voor Eiland Zwijnaarde een internationale merkpositionering uit te werken. Eiland Zwijnaarde is een bedrijventerrein gelegen op een van de meest strategische plekken van Gent, namelijk op de kruising van de twee Europese snelwegen E17 en E40 en aan de toekomstige Seine-Schelde-verbinding. Vanwege de ligging en zichtlocatie langs de snelwegen hebben alle partners en spelers torenhoge ambities met Eiland Zwijnaarde. Bureau Buhrs en Common Ground hebben het zeer (tijds)intensieve traject met meerdere stakeholders geleid om de ambities te vertalen in een passende positionering, naam, logo en huisstijl.

In meerdere workshops heeft Bureau Buhrs met de samenwerkingspartners scherpe keuzes gemaakt. Na vaststelling van de mentale merkidentiteit – in de vorm van de ingevulde brandbox – is de stap gezet naar een passende naam, logo en huisstijl. De grootste uitdaging was enerzijds herkenbaar te zijn en anderzijds voldoende onderscheidend ten opzichte van concurrenten. De wensen en belangen van de verschillende samenwerkingspartners lagen ver uiteen. Gekozen is voor de naam Tech Lane Ghent met de twee submerken Tech Lane Ghent Science Park en Tech Lane Ghent Logistics. Tech verwijst naar de hightech bedrijven en wetenschap die op het bedrijvenpark een plek krijgen, maar ook naar de (watergebonden) logistiek die men wil aantrekken. Lane is een duiding van de dynamische ontwikkelingen die plaats vinden in de zuidelijke gordel van Gent. Tech Lane Ghent is onlangs gepresenteerd op internationale vastgoedbeurs MIPIM in Cannes.


← terug