Goudse Poort Revival

Bedrijvenpark De Goudse Poort, aan de A12/A20, ondergaat een transformatie. Nu nog gedomineerd door ondernemerschap en harde werkers, wordt de Goudse Poort straks ook een welkome en veilige plek voor bewoners en meer bezoekers. Het gebied wordt daarmee niet alleen de belangrijkste entree van Gouda, zoals nu het geval is, maar een integraal onderdeel van de stad. Bureau Buhrs werkte een strategisch marketingadvies uit voor een eenduidig toekomstbeeld.

Krachten bundelen
Niet alleen de marketing van de Goudse Poort namen we onder de loep. Ook stimuleerden we de (onderlinge) betrokkenheid van de ondernemers, investeerders en huurders op het bedrijvenpark. Zodat zij met een eenduidige aanpak de krachten bundelen en samen met gemeente en provincie de ontwikkeling van een multi-use gebied mogelijk kunnen maken. De Goudse Poort van de toekomst wordt een gebied waar werken, wonen, winkelen een drie-eenheid vormen.

Nieuw logo
Als bindend element in de communicatie ontwikkelden we een nieuw logo met een toepasselijke pay-off: Goudse Poort maakt alles mogelijk. Het nieuwe logo ontwerp is gebaseerd op het oude Goudse Poort logo. Door de beide O’s in het nieuwe logo horizontaal te onderbreken, wordt grafisch een ‘poort’ gesymboliseerd. Dit wordt extra versterkt door het dakje dat bovenop de O’s verwerkt is. Het goudgeel is afgeleid van het oude logo en staat voor ‘Goudse’. Het antraciet grijs zorgt voor een robuuste en stoere uitstraling die past bij de gebouwen van de Goudse Poort.


← terug