Whitepaper Laaggeletterdheid

Nieuwe whitepaper over laaggeletterdheid

Samen met Behaviour Club werken we aan onze whitepaper over laaggeletterdheid en gedrag. We beschrijven daarin, aan de hand van ons B5-model, 15 tips over hoe je als organisatie laaggeletterden beter kunt bedienen. Zo kunnen zij beter deelnemen aan de maatschappij én bereik je je doelen als organisatie beter. Want vergeet niet: 1 op de 7 Nederlanders is laaggeletterd. Grote kans dus dat er ook laaggeletterden zitten in de doelgroep van jouw organisatie.

De tips concentreren zich rondom de vijf belangrijkste uitdagingen bij omgaan met laaggeletterden: bereiken, begrijpen, beïnvloeden, bekwaamheid en beleid. De tips zijn tot stand gekomen door inzichten uit de wetenschap en praktijk te combineren. Op de website van Behaviour Club kun je de whitepaper gratis downloaden.

 

Machteld de Kreij

Nieuwe collega: Machteld de Kreij

Terugkeren naar Pand Noord voelde voor Machteld als thuiskomen. Na 7 jaar als office / marketing- en communicatiemanager bij onze buren van Hallo ICT, komt ze ons team versterken met haar energie en talent voor organiseren en plannen. Als office manager helpt ze ons bij de administratie, (interne) communicatie, personeelsactiviteiten en nog veel meer. Dit doet ze parttime, naast haar eigen onderneming.

In haar vrije tijd zit ze graag op een spin- of racefiets, bezoekt ze graag een theater, concert of festival en staat ze met enige regelmaat achter de bar wat biertjes te tappen.

BOB Zomercampagne

BOB Zomercampagne met Vervoerregio Amsterdam

Dat veel jongeren denken dat ze nog príma kunnen fietsen met alcohol op is algemeen bekend, maar hier speelt zelfoverschatting een grote rol. De kans op een ongeluk op de fiets is na vier biertjes al vijftien keer zo groot! Dat lieten we de studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam (VU Amsterdam) tijdens de introductieweek zelf ervaren.

Het verbeteren van de verkeersveiligheid in opdracht van de Vervoerregio Amsterdam: daar gaat Bureau Buhrs Van Hulzen voor zorgen. Dit doen we door het uitvoeren van verschillende verkeersveiligheidscampagnes, waar de BOB Zomercampagne één van is. De BOB-campagne is vaak gericht op alcoholgebruik in combinatie met autorijden, maar ook op de fiets of scooter kan dat ene wijntje levensgevaarlijk zijn! Daarom richt Vervoerregio Amsterdam zich met de BOB Zomercampagne op tweewielers.

Tijdens de introductieweek van de Vrije Universiteit van konden omstanders op groot scherm meekijken hoe studenten op de 3D-Tripping Bike zwabberden én voorlichters gingen ondertussen het gesprek over de risico’s van alcohol in het verkeer aan. Zo stimuleren we de nieuwe studenten om, aan de start van hun studie, veiligere verkeersgewoontes te ontwikkelen.

Naast deze actie gaan onze voorlichters met jongeren op lokale festivals in gesprek over alcoholgebruik in het verkeer. Zo zijn ze aanwezig op het Diemer Festijn, de Feestweek Aalsmeer, het Zinin Jordaan Festijn in Purmerend en het Zomerfeest in Spaarndam.

Onze acties hebben de interesse gewekt van radiozender FunX en daarom is één van onze collega’s door hen uitgenodigd om te vertellen over de BOB Zomercampagne. Het interview is hier terug te luisteren.

Maquette van de Dichtersbuurt

De Dichtersbuurt is voor iedereen

Bewoners van de Dichtersbuurt in Amsterdam Nieuw-West hebben onlangs in meerderheid voor sloop en nieuwbouw van hun buurt gekozen. Bureau Buhrs mag de gemeente Amsterdam en de woningcorporaties Eigen Haard en Stadgenoot ondersteunen in de participatie met de bewoners.

Na de sloopt van de 426 sociale huurwoningen, wordt hetzelfde aantal sociale huurwoningen teruggebouwd en worden er 212 middel dure huurwoningen en 212 koopwoningen toegevoegd. De bewoners, die zelf mogen kiezen of ze terugkeren naar hun buurt, worden betrokken bij de inrichting van de nieuwe buurt. Ook de openbare ruimte gaat een upgrade krijgen.

Bij de participatie wordt nadrukkelijk rekening gehouden met de aanwezigheid van meerdere culturen en een hoog percentage laaggeletterden. De bewoners krijgen de mogelijkheid om hun voorkeuren via een – vooral visuele- enquête, persoonlijke gesprekken in de wijk en verdiepende bewonersavonden uit te spreken.

BUREAU BUHRS ZOEKT SENIOR ADVISEUR (GEBIEDS)COMMUNICATIE EN/OF PARTICIPATIE

Ben jij die bevlogen professional die wil werken aan een succesvolle, duurzame toekomst voor stad en land?  En wil je dit doen bij een energiek full-service adviesbureau met een leuk team bestaande uit 25 enthousiastelingen, in het hippe Amsterdam-Noord? En kan je helpen dit bureau nog succesvoller maken?

Dit vragen we:

  • Je bent strategisch – je vindt het leuk om samen met collega’s, opdrachtgevers en doelgroepen een opdracht op te pakken en op basis hiervan doordacht advies te geven. Dit kan je ook helder op papier verwoorden. Daarbij voel je je thuis binnen ingewikkelde speelvelden.
  • Je bent praktisch ingesteld – onze adviseurs staan door heel het land met de voeten in de klei en leveren bruikbaar advies dat daarna vaak direct vertaald wordt naar de inzet van campagnes, communicatiemiddelen en -acties.
  • Je bent vernieuwend –  je komt met verfrissende inzichten, creatieve oplossingen en bent soms een tikkeltje eigenwijs
  • Je bent betrokken – we staan er om bekend plezier te hebben in ons werk. Kan ook niet anders als je bevlogen en gepassioneerd bent in dat wat je doet! Daarbij is gevoel voor humor geen eis, maar wordt wel gewaardeerd!

En, in jouw rugzak zit: opleiding op minimaal Hbo-niveau, minstens 5 jaar ervaring in communicatie en/of participatie bijvoorbeeld bij een overheid, woningcorporatie, ontwikkelaar of adviesbureau. Herken je je zelf in beschrijvingen als commercieel talent, een scherpe pen en een relevant netwerk, dan maakt ons hart helemaal een sprongetje.

Slaat bovenstaande op jou? Misschien word jij dan onze nieuwe senior adviseur (gebieds)communicatie en/of participatie. Bij voorkeur voor 32 – 40 uur per week. Gedeeltelijk thuiswerken is mogelijk.

Enthousiast geworden? We ontvangen graag jouw motivatiebrief en CV vóór 5 septembers, via info@bureaubuhrs.nl. Tijdens het kennismakingsgesprek zoomen we verder in op ons bureau, het type projecten, de werkzaamheden en de rol die jij kan innemen. En kijk alvast op onze website www.bureaubuhrs.nl voor meer informatie over onze projecten, collega’s & publicaties!

Voor vragen over de vacature, kun je contact opnemen met Michel Buhrs, Marinka van Vliet of Leonie van der Laan, via info@bureaubuhrs.nl of  020-6325805.