Bureau Buhrs gecertificeerd leisure leefstijlpartner

Met trots presenteren we onszelf als officieel gecertificeerd leisure leefstijlpartner en -adviseur. Al ruim 10 jaar werkt Bureau Buhrs met de (leisure) leefstijlen van SAMR. Onlangs heeft SAMR in opdracht van 8 provincies de leefstijlen voor Vakantie en Vrijetijd doorontwikkeld. Dit heeft geresulteerd in nieuwe leefstijlen, verenigd in de Leefstijlvinder www.leefstijlvinder.nl. Ook zijn enkele bureaus geselecteerd die hierover als gecertificeerd partner kunnen adviseren. Bureau Buhrs is één van deze bureaus. Op dit moment werken we al in verschillende leisure-projecten met de nieuwe leefstijlen. In november organiseert Bureau Buhrs een lab-sessie over de nieuwe leefstijlen. Hierover binnenkort meer!

Start toeristische marketing: Heemskerk Zee van tijd

Op maandag 9 juli jl. heeft de feestelijke lancering en start van toeristische marketing in Heemskerk plaatsgevonden. Samen met stakeholders en ondernemers werd geproost op de toekomst en is het logo en een gloednieuwe website onthuld. Als verborgen parel aan de Noordzeekust heeft Heemskerk de toerist veel te bieden: uitgestrekte duinen, een rustig en schoon familiestrand, historische monumenten in een groene omgeving en een gezellig dorpscentrum. Gemeente Heemskerk heeft als doel het verbeteren van het toeristisch-recreatieve aanbod in de gemeente en het beter bekend maken van Heemskerk bij (Nederlandse) toeristen door toeristische marketing.

Bureau Buhrs heeft samen met de toeristisch-recreatieve ondernemers en organisaties onderzoek gedaan naar het aanbod in Heemskerk en haar kwaliteiten en waarden. De toerisme en recreatienota is verder aangescherpt en er is een nulmeting gedaan. Dat heeft geleid tot het toeristische merk: Heemskerk Zee van tijd. Onder deze noemer gaan we Heemskerk en haar toeristisch-recreatieve aanbieders de komende tijd op de kaart zetten. Heemskerk Zee van tijd staat voor rust, tijd en ruimte. Heemskerk is de plek waar bewoners en toeristen helemaal tot zichzelf kunnen komen.

Communicatie voor waterschap

Op 16 mei heeft Bureau Buhrs voor het Hoogheemraadschap Rijnland in Leiden een inspiratiesessie georganiseerd rondom het thema participatie en communicatie op basis van belevingswerelden. De deelnemers kwamen uit de gehele organisatie: communicatiemedewerkers, omgevingsmanagers, relatiemanagers, bestuursadviseurs, adviseurs vergunningen en handhaving. Ze gingen aan de slag met de methodiek ‘De burger is ook een mens’.

De manier van werken inspireerde zo dat Rijnland heeft besloten meer te gaan werken met de methodiek. Dat doen ze door middel van pilots, waarbij Bureau Buhrs een handje helpt. Een koplopersgroep zorgt ervoor dat de nieuwe kennis en ervaringen breder in de organisatie worden gedeeld.

Nieuwe collega: Wessel Brocken

Hierbij stellen we jullie voor aan Wessel Brocken. Wessel is geïnteresseerd in stedelijke dynamiek, stedelijke ontwikkeling en onderzoek. Ook vindt hij het leuk om te schrijven. Dit komt samen in de functie als junior adviseur bij Bureau Buhrs. Hij is in september 2017 afgestudeerd aan de master Urban Geography aan de Universiteit van Amsterdam. Ook zijn bachelor Sociale Geografie & Planologie heeft hij gedaan aan de Universiteit van Amsterdam. Dit wordt zijn eerste functie in het werkveld. Wel heeft hij in 2016 een aantal maanden stage gelopen bij Geodan, een geo-ict bedrijf. Tijdens deze stage werkte hij voornamelijk mee aan een tool die geografische informatie toegankelijk maakt voor zowel specialisten als niet-specialisten, met als toepassing bijvoorbeeld een participatiesessie.

In zijn vrije tijd is Wessel veel te vinden op het sportveld. Zes keer per week speelt hij zelf honkbal en softbal of geeft hij training. Daarnaast is hij personal trainer geweest en vindt hij krachttraining en voeding interessant. Wessel is 25 jaar oud en woont in Alkmaar.

Een nieuw verkeerseducatiepunt

Het Verkeerseducatiepunt van Vervoerregio Amsterdam wordt vernieuwd. Dit Verkeerseducatiepunt is een online én offline platform waar verkeerskundigen van de 15 gemeenten, leerkrachten en alle andere betrokkenen bij verkeerseducatie informatie kunnen vinden, lespakketten kunnen aanvragen en campagnes kunnen downloaden. In samenwerking met Antea Group begeleidt Bureau Buhrs deze positionering en vernieuwing van het Verkeerseducatiepunt. Een positioneringsworkshop met een enthousiaste vertegenwoordiging van Vervoerregio Amsterdam, verkeerskundigen van verschillende gemeenten en andere stakeholders vormde de aftrap van het traject. Tijdens deze workshop inventariseerden we de belangrijkste pijlers van de nieuwe organisatie en het nieuwe online platform. Zo werd in een paar uur een stevige basis gelegd voor het nieuwe ‘merk’ en waar dit voor wil staan. Inmiddels hebben we samen met een kernteam uit de organisatie en betrokken relaties de nieuwe naam en het creatieve concept vastgesteld.

De komende tijd bouwen we het bewijs: een nieuw platform dat op een eenvoudige wijze een aantrekkelijk aanbod verkeerseducatie en voorlichting presenteert, een huisstijl en een lanceringscampagne. Zo helpen we de nieuwe organisatie een vliegende start te maken.