Ben jij beschikbaar als stagiaire? Wil jij ervaring opdoen bij een ijzersterk marketing- en communicatiebureau? Ondersteunen bij het schrijven van communicatieplannen en teksten, het opzetten van on- en offline campagnes en het organiseren van (participatie)bijeenkomsten? En dat vanuit dé creatieve hotspot A lab aan het IJ in Amsterdam? Solliciteer dan nu op onze stageplaats (per 1 september). Lees hier meer over ons bureau en stuur je CV + motivatie naar Leonie van der Laan: vanderlaan@bureaubuhrs.nl
Nieuws
- 29 juni 2017 BUREAU BUHRS GEBIEDSMARKETING & COMMUNICATIE ZOEKT STAGIAIR(E) lees verder →
- 27 juni 2017 Meedenken over vernieuwing Amstelstation-Amsteloever lees verder →
- 27 juni 2017 ‘The making of’ de commercial van IJmuiden lees verder →
- 27 juni 2017 Lab-sessie Citymarketing over economische vitaliteit en organisatievormen lees verder →
- 27 juni 2017 Wat voor bos is het Bentwoud en voor wie? lees verder →

Meedenken over vernieuwing Amstelstation-Amsteloever
In het gebied Amstelstation-Amsteloever zijn kansen voor vernieuwing. De gemeente Amsterdam onderzoekt deze kansen samen met vastgoedeigenaren en andere betrokken partijen in het gebied. Ook gaat de gemeente hierover in gesprek met bewoners en gebruikers van het gebied. Bureau Buhrs ondersteunt de gemeente bij de communicatie en participatie over dit onderzoek.
Meer woningen
In het gebied Amstelstation-Amsteloever staat een aantal kantoren en onderwijsinstellingen leeg of komt op termijn leeg te staan. De eigenaren maken plannen voor deze locaties en willen daarover op korte termijn een knoop doorhakken. Ook de groeiende reizigersstromen op het Amstelstation vragen om vernieuwing. Daarnaast is er behoefte aan meer woningen in de stad en daar is in dit gebied ruimte voor. Samen met betrokken partijen onderzoekt de gemeente Amsterdam de kansen voor het gebied.
Inloopbijeenkomst
Welke onderzoeken plaatsvinden, staan in de Principenota Amstelstation-Amsteloever. Op 14 maart 2017 heeft het college met deze nota ingestemd. Op 29 mei jl. heeft de gemeente over de inhoud van deze nota een inloopbijeenkomst georganiseerd en is in gesprek gegaan met bewoners, ondernemers en andere geïnteresseerden. Bureau Buhrs heeft geholpen bij de communicatie over en organisatie van deze bijeenkomst.

‘The making of’ de commercial van IJmuiden
Voor citymarketing IJmuiden wordt er in IJmuiden en omgeving wordt er op diverse locaties gefilmd voor een commercial ter promotie van de gemeente Velsen. In de vroege morgen bij de visafslag, in Nationaal Park Zuid-Kennemerland, bij Tata Steel, de zeesluis en in de straten en speeltuintjes van verschillende woonwijken. In de commercial spelen inwoners, ondernemers en bezoekers uit Velsen de hoofdrol. Ook hebben veel figuranten zich aangemeld. De commercial wordt vanaf juli uitgezonden op AT5 en RTVNH.
Meer informatie over is te vinden op de citymarketing-site IJmuiden of op de Facebook-pagina Puntijmuiden

Lab-sessie Citymarketing over economische vitaliteit en organisatievormen
Zet ‘m alvast in de agenda: op donderdag 21 september organiseert Bureau Buhrs een lab-sessie Citymarketing. Tijdens deze bijeenkomst zoomen we in op onze ervaringen met citymarketing. We presenteren de resultaten van ons onderzoek naar het effect van imago op economische vitaliteit van binnensteden, onderzocht in Hilversum. Ook delen en bediscussiëren we onze ervaringen met het (extern) opzetten van een citymarketingorganisatie.
Ten slotte vertellen we de lessen die wij hebben geleerd in de afgelopen jaren aan de hand van enkele citymarketing praktijkvoorbeelden als Hoorn, IJmuiden, Nieuwegein en Pijnacker-Nootdorp. Kortom, een bijeenkomst die je niet wil missen!

Wat voor bos is het Bentwoud en voor wie?
Een sterkere profilering en positionering voor het grootste maar ook jongste bos van Zuid-Holland. Dat is de gebiedsmarketing opdracht van Staatbosbeheer aan Bureau Buhrs voor het Bentwoud. Met 800 ha aaneengesloten ruige natuur heeft het Bentwoud een uniek karakter ten opzichte van andere natuurgebieden in de regio. Hoe dit karakter verder vorm moet krijgen, bepalen we tijdens een DNA-sessie met 12 gebiedspartners.
Plek in de regio
Na jaren van plannen maken en uitvoeren, is de basisinrichting van het Bentwoud af. Het Bentwoud kan nu verder groeien tot een volwassen natuur- en recreatiegebied. Hiervoor moet helder zijn welke plek het bos in de regio wil innemen: wat voor recreatiebos moet het Bentwoud worden en voor wie? Dit bepaalt mede de fysieke inrichting, de programmering en de communicatieaanpak van het Bentwoud. Tijdens de DNA-sessie gaan we hier met verschillende medewerkers van gemeenten en provincie, betrokken bewonersgroepen en Staatsbosbeheer aan de slag.