Fitpark Westland

Is er behoefte aan een fitpark in het Westland?

Een beweegbox (een hypermoderne gymzaal), free run-parcours en een trampolinehal. Daarvoor komen wellicht jong en oud over enkele jaren naar het Fitpark Westland. Een plan van een ondernemend burgerinitiatief uit de gemeente Westland. De gemeente Westland ondersteunt het burgerinitiatief bij het onderzoeken van de haalbaarheid van het Fitpark. Zij schakelde Bureau Buhrs in om een behoefteonderzoek uit te voeren. Onder de noemer “Kan jij je energie kwijt in het Westland?” is eind september een online vragenlijst verspreid. De eerste resultaten zijn veelbelovend. Ruim 75% van de respondent ziet zo’n Fitpark wel zitten. Mooie resultaten, maar what’s next?

Alliantie Lab
We gaan verder dan alleen kwantitatief onderzoek. Om breder draagvlak te ontwikkelen voor het plan en bovendien ondernemers en organisaties te vinden die hun steentje willen bijdragen aan het Fitpark vindt begin 2018 een Alliantie-lab plaats. Dit Alliantie-lab is een van de beproefde methoden van Bureau Buhrs. Kleine en grote organisaties uit verschillende sectoren wisselen vraag en aanbod uit tijdens een bijeenkomst. Dat moet leiden tot nieuwe en verrassende initiatieven en samenwerkingen, In dit geval tot mogelijke exploitatiemodellen voor het Fitpark. Het Alliantie-lab legt zo een stevig fundament onder het Fitpark!

Nieuwe collega: Wilma Klaren

Bureau Buhrs groeit ook in 2018 verder en verwelkomt nieuwe senior adviseur Wilma Klaren.
Haar ambitie is bij te dragen aan een plezierige woon-, werk- en leefomgeving voor iedereen. Dat doet ze door organisaties in gebiedsontwikkeling en vastgoed te helpen hun plannen en projecten op de wensen van gebruikers af te stemmen en succesvol te realiseren. Altijd samen met de opdrachtgever en stakeholders. In haar hele loopbaan speelt duurzaam denken en doen een belangrijke rol.

De afgelopen 10 jaar werkte zij als gebiedsmarketeer en senior communicatieadviseur voor een collegabureau. Daarvoor was ze ruim 15 jaar marketeer bij multinationals. Zij is afgestudeerd als bedrijfskundige aan de RSM, Erasmus Universiteit Rotterdam.
Buiten werktijd verwisselt Wilma de stedelijke hectiek voor het Zeisterbos samen met twee jachthonden en volwassen gezin. In haar woonplaats vervult ze diverse vrijwilligersfuncties o.a. in het bestuur van de Stichting Energie Zeist.

Wilma is nieuwsgierig, analytisch, creatief en pas tevreden met een 8+.

Wilma Klaren is te bereiken via klaren@bureaubuhrs.nl

Dé ultieme leisure-beleving in een notendop

Maar liefst 30 vakgenoten uit Nederland en België woonden op 16 november 2017 de lab-sessie leisure bij. Een interactieve middag met nieuwe inzichten, inspirerende praktijkvoorbeelden en interessante gesprekken over het creëren van belevenisvolle leisure-gebieden. Het positioneren, programmeren en profileren met de Brandstation-methodiek stond hierbij centraal.

Benieuwd naar de lab-sessie? Bekijk hier de beknopte samenvatting:
PDF De ultieme leisure-beleving

Een blog over leisure in stad en natuur volgt binnenkort. Houd hiervoor onze website in de gaten!

Lab-sessie 1 februari: Participatie, hoe dan?

Participatie: iedereen heeft het erover. Overheden willen vroegtijdig inwoners betrekken bij nieuwe plannen, omgevingsvisies, projecten of besluiten. Ook ontwikkelaars, woningcorporaties en andere maatschappelijke organisaties moeten dikwijls met de burgers om tafel. Dit is steeds meer nodig want ontwikkelingen als de omgevingswet, klimaatadaptatie en energietransitie stellen hogere eisen aan de burgerparticipatie. Veel organisaties vragen zich echter af: ‘Participatie, hoe dan?’

Om deze én andere vragen te beantwoorden organiseert Bureau Buhrs op 1 februari 2018 een Lab-sessie over participatie.  Tijdens deze sessie delen wij onze kennis en ervaring van de afgelopen tien jaar met het vormgeven en begeleiden van succesvolle participatietrajecten. En wij kijken samen met u en met toonaangevende sprekers vooruit naar de toekomst. Hoe geef je participatie vorm bij het maken van de omgevingsvisie of bij een projectplan? Hoe voer je het goede gesprek? En hoe zorg je ervoor dat je daadwerkelijk een brede groep inwoners bereikt en betrekt en niet altijd dezelfde mensen spreekt?

Wanneer en waar?
Datum:               Donderdag 1 februari 2018
Tijd:                     14.30 – 18.00 uur
Locatie:              A-Lab, Overhoeksplein 2 in Amsterdam

Aanmelden kan via info@bureaubuhrs.nl of door te bellen naar: 020-6325805

Lab-sessie leisure-beleving

16 NOVEMBER: LAB-SESSIE LEISURE-BELEVING IN STAD EN NATUUR

Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!
Positioneren, programmeren en profileren met de Brandstation-methodiek

Op 16 november organiseert Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!’. Hierin delen we onze kennis en ervaring met u over het creëren van een belevenisvol leisure-gebied. Al bijna 10 jaar heeft Bureau Buhrs ervaring met het in de markt zetten van gebieden. Op 16 november zoomen we in op gebieden waarin leisure een centrale rol speelt.

Hoe zorg je er als gemeente, ondernemer, natuurorganisatie of (toeristische) marketingpartij voor dat jouw doelgroep de optimale leisure-beleving heeft? Hoe maak je een leisure-gebied bekend bij de doelgroepen? Hoe zorg je voor een passende programmering? En hoe houd je daarbij rekening met de belangen van bewoners, de capaciteit van het gebied en andere randvoorwaarden? Aan de hand van onze Brandstation-methodiek en veel praktijkervaring in onder andere Amsterdam, Rotterdam, Almere, Lelystad, Maassluis en Heemskerk delen wij onze kennis over het positioneren, profileren en programmeren van leisure-gebieden. Natuurlijk horen we ook graag uw ervaringen!

Wanneer en waar?
Datum:          donderdag 16 november 2017
Tijd:               14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur)
Locatie:         A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam

De sprekers
• Leisure-expert Leonie van der Laan presenteert de Brandstation-methodiek, verfijnt voor leisure gebieden aan de hand van de casus ‘Plezierrivier de Rotte’. Samen met ondernemers, overheid, maatschappelijke organisaties en bewoners uit Rotterdam en omgeving is een marketingcommunicatietraject doorlopen om de rivier de Rotte beleefbaar te maken.

• Kersverse junior adviseur Bram Hut deelt de resultaten van zijn masteronderzoek dat hij in opdracht van Bureau Buhrs heeft uitgevoerd. Het gebruik van en de waardering voor natuurgebieden blijkt te verschillen per doelgroep. Bram geeft een introductie op doelgroepen, belevingswerelden en natuurgebieden.

• Gebiedsmarketeer Thijs Box van gemeente Amsterdam laat zien hoe aan de hand van een scherpe positionering ArenaPoort, één van de belangrijkste leisure-gebieden van Nederland, ambitieus verder wordt ontwikkeld. ArenApoort gaat zich ontwikkelen tot een levendig multifunctioneel urban gebied met (inter)nationale aantrekkingskracht, aangejaagd door de vele leisure-voorzieningen.

• Senior-adviseur Marinka van Vliet was het afgelopen jaar betrokken bij de ontwikkeling van een van Nederlands populairste natuurgebieden: de Oostvaardersplassen. Zij zoomt in op het gebruik van visitor journeys om zo te komen van merk tot vraaggerichte programmering.

We eindigen de lab-sessie met de belangrijkste do’s and don’ts en een borrel.

Gratis deelname
Deelname is gratis en het aantal plaatsen is beperkt. Bent u erbij? Laat het ons dan svp uiterlijk 13 november weten via info@bureaubuhrs.nl.

Volgende lab-sessie
Rondom het 10-jarig bestaan van Bureau Buhrs organiseren wij verschillende lab-sessies. Kom ook naar onze volgende lab-sessie op 1 februari 2018. Dan spreken we met u over participatie, de omgevingswet en belevingswerelden.

De lab-sessie is bedoeld voor medewerkers van o.a. overheden, stichtingen, natuurorganisaties, ondernemersverenigingen, toeristische organisaties en kennisinstituten.