Junior adviseur gebiedsmarketing

BRAM EN JEROEN: DE NIEUWE JUNIOREN

Sinds februari is het team van Bureau Buhrs versterkt door Jeroen van Dijck en Bram Hut. Beiden zijn aangesteld als junior adviseur gebiedsmarketing en omgevingscommunicatie. Ook doen ze onderzoek voor hun afstudeerscriptie Jeroen onderzoekt het economische effect van een sterke stedelijke identiteit. In Brams onderzoek ligt de focus op de verschillen in beleving van landschappen. Als junior adviseurs ondersteunen Bram en Jeroen het team bij verschillende projecten.

Bram (rechts op de foto) doet de masteropleiding Geo-communicatie aan de Universiteit Utrecht. Hier specialiseert hij zich in beeldvorming, identiteitsvorming en gebiedsmarketing vanuit een geografisch perspectief. Een studie met veel raakvlakken met de praktijk van Bureau Buhrs! Hij ondersteunt het team bij verschillende projecten, voornamelijk op het gebied van gebiedsmarketing en leisure. Zo kan hij geleerde theorieën toepassen in de praktijk en tegelijkertijd de praktijk gebruiken voor zijn afstudeeronderzoek. Bram is te bereiken via hut@bureaubuhrs.nl.

Jeroen (links op de foto) heeft naast zijn studie een jaar bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu gewerkt aan het project ‘Jaar van de Ruimte’. Voor Jeroen van Dijck is Bureau Buhrs een logische aanvulling op zijn studie. Ook zijn opleiding, Economische Geografie aan de Universiteit Utrecht, heeft veel raakvlakken met het werkveld van Bureau Buhrs. Jeroen kwam erachter dat binnen het werkgebied van de economische geografie nog weinig onderzoek is gedaan naar het effect van citymarketing en -branding. Zijn onderzoek moet hier verandering in brengen! Jeroen is te bereiken via vandijck@bureaubuhrs.nl.

Toerisme Heemskerk Promotie

MEER TOERISTEN NAAR HEEMSKERK

De gemeente Heemskerk, aan de Noord-Hollandse kust, wil meer toerisme uit eigen land aantrekken en deze verspreid over het jaar ontvangen. Bureau Buhrs is gevraagd hiervoor een plan te maken, waarin het toeristisch merk Heemskerk beschreven staat en met acties voor de toeristische promotie. Als verborgen parel aan de Noordzeekust heeft Heemskerk de Nederlandse toerist namelijk veel te bieden. Met de uitgestrekte duinen, een rustig en schoon familiestrand, historische monumenten in een groene omgeving en een gezellig centrum.

Markt locatiescan Bureau Buhrs

MARKT VOOR SCHAKENBOSCH

Leeuwenpoort BV en KondorWessels hebben Bureau Buhrs gevraagd een markt- en locatiescan uit te voeren voor een herontwikkelingslocatie in Leidschendam-Voorburg. De partijen gaan het gebied, dat nu bekend is onder de naam Schakenbosch, ontwikkelen tot een hoogwaardige en duurzame woonomgeving in het groen. De nieuwbouw vult de aanwezige woonmilieus aan en is daarmee een vervolgstap in de wooncarrière van een grote groep inwoners van Leidschendam-Voorburg.

De herontwikkeling van Schakenbosch richt zich voornamelijk op vitale senioren en doorstromers uit de regio en bestaat voor een groot gedeelte uit luxe appartementen en hoogwaardige grondgebonden woningen. Bureau Buhrs voert hiervoor een markt- en locatiescan uit. Hierbij is, onder andere, het volgende onderzocht: waar het gebied op dit moment uit bestaat, qua belevingswerelden, woonmilieus, leeftijdsopbouw, inkomen en woningtypen. Ook is gekeken naar de voorspellingen op het gebied van verhuisgeneigdheid, woonbehoefte en woontrends. Bureau Buhrs ziet hierin mooie kansen voor Leeuwenpoort en KondorWessels om tot een succesvolle ontwikkeling te komen.

Benieuwd naar onze aanpak en werkwijze? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!

Belevingswerelden Amsterdam

AMSTERDAM VERDIEPT ZICH IN BELEVINGSWERELDEN

Welke belevingswerelden hebben de inwoners van Amsterdam en hoe gebruik je dat effectief in je communicatie en participatie met deze inwoners? Daarin verdiepten twintig communicatieadviseurs van de gemeente Amsterdam zich afgelopen december. Dit gebeurde tijdens een training van Bureau Buhrs op basis van de methodiek De burger is ook een mens.

De kracht van deze methode is dat we weten hoe inwoners benaderd of betrokken willen worden doordat we hun belevingswerelden kennen. Binnenkort wijst de gemeente Amsterdam een aantal pilotprojecten aan. Hierin gaat de gemeente de methodiek in de praktijk brengen. Na de training heeft Amsterdam de dataset belevingswerelden voor de gehele gemeente ingekocht bij onderzoeksbureau SAMR, die de data verzamelt en beheert.

Tijdens de training bleek dat de communicatieadviseurs van de gemeente zelf (bijna) allemaal in dezelfde belevingswereld vallen. Het is goed om je daarvan bewust te zijn. Het betekent immers dat je als adviseur over je eigen normen, waarden en voorkeuren moet kunnen stappen om goed met diverse belevingswerelden te communiceren.

U kunt hier een gratis exemplaar aanvragen van de brochure De burger is ook een mens. Burgerparticipatie op basis van belevingswerelden.

FANNY BOD: PUBLIC AFFAIRS & CORPORATE BRANDING

Begin januari is Fanny Bod bij Bureau Buhrs gestart als senior adviseur. Bij Bureau Buhrs gaat Fanny vooral aan de slag met stakeholdermanagement, public affairs en corporate branding. Fanny is een gepokte en gemazelde communicatieadviseur met veel politiek-bestuurlijke ervaring. Voor haar komst naar Bureau Buhrs was zij onder meer werkzaam als Hoofd Corporate Communicatie van de Sociale Verzekeringsbank. Ook heeft zij meer dan een decennium ervaring met corporate branding en woordvoering.

Bij de Sociale Verzekeringsbank fungeerde zij onder meer als crisiscommunicatiemanager tijdens de problemen met de uitbetaling van de persoonsgebonden budgetten door de SVB. Ook is Fanny Bod woordvoerder geweest voor onder andere UWV, staatssecretaris Rick van der Ploeg en de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Daarnaast heeft zij haar sporen in de politiek-bestuurlijke arena verdiend. Zo was Fanny lange tijd actief in PvdA, onder meer als voorzitter van de Jonge Socialisten in de PvdA, Dagelijks bestuurslid van de PvdA en voorzitter van het Diversiteitsnetwerk.

Fanny is te bereiken via bod@bureaubuhrs.nl