Gebiedsontwikkeling Reeve gaat door

Gemeente Kampen en projectontwikkelaar BPD hebben de intentieovereenkomst ondertekend voor de samenwerking bij de gebiedsontwikkeling in het project Reeve in Kampen. Daarbij is het logo feestelijk onthuld als start van het communicatie en participatietraject voor Reeve. Bureau Buhrs heeft het campagneconcept en het communicatie- en participatieplan ontwikkeld. Naar verwachting komen er circa 1300 woningen. De overeenkomst heeft betrekking op de eerste fase van 600 woningen.

Het project Reeve is een langdurige integrale gebiedsontwikkeling ten zuidwesten van Kampen waarin natuurontwikkeling, een primaire waterkering en woningbouw worden gecombineerd. Wethouder Gerrit Jan Veldhoen: “Geweldig dat we na lang voorbereiden aan de slag kunnen. Met het communicatie- en participatietraject willen we de inwoners en geïnteresseerden meer betrekken bij de mogelijkheden in en rondom Reeve en het draagvlak voor de ontwikkeling onder inwoners van Kampen vergroten.”

Via enquêtes, participatiebijeenkomsten, een website en Facebook-pagina kan iedereen meepraten over Reeve. Ook gaan de partijen zelf actief de stad in om het gesprek met mensen over de ontwikkeling aan te gaan. Eind mei wordt naar verwachting de eerste informatieavond georganiseerd waar een stedenbouwkundige schets gepresenteerd wordt. Tijdens de tweede participatiebijeenkomst medio juni worden verschillende thema’s besproken met belangstellenden. Bureau Buhrs begeleidt de partijen in het participatieproces.

Kick-off citymarketing Hoorn

Onder de vlag ‘Ik hou van Hoorn’ gaat citymarketing Hoorn Marketing de stad de komende jaren nog beter op de kaart zetten. Het logo en de slogan werden onthuld tijdens de kick-off op 30 maart jl. Wethouder Ben Tap en initiatiefnemer Jan Haring gaven hiermee in aanwezigheid van zo’n 75 stakeholders het startsein voor de citymarketing van Hoorn. Bureau Buhrs stelde na een interactief proces het citymarketingplan op en bedacht het logo. Het idee bij het campagneconcept is dat de stad pas echt tot leven komt als inwoners, ondernemers en bezoekers zelf vertellen wat Hoorn voor ze betekent.

Hoorn Marketing gaat ervoor zorgen dat Hoorn zich beter aan bezoekers presenteert. Met promotiemiddelen, maar vooral ook door een bezoek aan de stad aantrekkelijker te maken. Door te stimuleren dat ondernemers hun krachten bundelen en meer samenwerken, door de ontvangst van bezoekers te verbeteren, evenementen te versterken en de kwaliteiten van de stad, zoals de haven en het historisch erfgoed, beter te benutten.

Initiatief bij ondernemers
Wethouder Ben Tap: ‘Bijzonder is dat het initiatief voor Hoorn Marketing bij de ondernemers vandaan komt. Ik ben daarom blij dat er een plan ligt waarin zij de sterke kanten van Hoorn kunnen promoten aan de buitenwereld. De gemeente betaalt en denkt met de ondernemers mee. Investeren in citymarketing leidt niet alleen tot meer bezoekers, maar ook tot een sterkere samenwerking tussen de diverse branches en een betere concurrentiepositie ten opzichte van andere steden. Ik zie heel graag dat iedere organisatie die baat heeft bij het promoten van Hoorn dit initiatief omarmt en meedoet .’

Belang van aantrekkelijke stad
Behalve het plan werd de nieuwe organisatie gepresenteerd. Opvallend is dat naast vertegenwoordigers uit de horeca en detailhandel ook veel andere partijen uit de stad bereid zijn een bijdrage te leveren aan de marketing van Hoorn. Kandidaten voor bestuur en raad van advies uit de cultuur, de zorg, het onderwijs, wonen en het bedrijfsleven zien allemaal het belang in van een aantrekkelijke stad.

HELP BRAM AFSTUDEREN

Help onze junior adviseur Bram Hut afstuderen via www.helpbramafstuderen.nl! Als sociaal geograaf onderzoekt hij voor Bureau Buhrs de relatie tussen leefstijl, recreatie en de waardering van de omgeving. Een leuke enquête en persoonlijkheidstest inéén, plus kans op een prijs! Door de vragenlijst in te vullen kunt u namelijk één van de VVV-cadeaubonnen winnen. Via een laptop of tablet werkt de site het beste. Kortom, help Bram afstuderen en ga naar www.helpbramafstuderen.nl!

Bouw Nieuw Zuid officieel gestart

Wethouder Nicolien van Vroonhoven stortte op 20 april jl. de eerste steen voor de nieuwe woonbuurt ‘Nieuw Zuid’ in Hilversum. Zij werd hierbij geassisteerd door Peter Boerenfijn (Habion), Anja Diepstraten (Amaris Zorggroep) en Harro Zanting (Dudok Wonen). De partijen gaven hiermee het startsein voor de bouw van de nieuwe woonbuurt met zo’n 200 appartementen en wijkvoorzieningen. Bureau Buhrs helpt de partijen met de gebiedsmarketing en communicatie.

Nieuw Zuid wordt een moderne wijk met comfortabele appartementen voor iedereen, waar ook mensen met een zorgvraag terecht kunnen. Bureau Buhrs heeft opdrachtgevers Dudok Wonen en zorggroep Amaris begeleid bij de positionering van de wijk en de creatieve vertaling hiervan. Ook helpt Bureau Buhrs bij de verdere marketing en productie van promotie-en communicatiemiddelen. Het gaat onder andere om informatiebijeenkomsten, de website, een bouwbord, informatiepanelen en de (digitale) nieuwskrant.

Nieuw Zuid bestaat uit vijf gebouwen. De appartementen bestaan uit een mix van sociale huur en vrije sector huur. De eerste twee gebouwen worden waarschijnlijk in het tweede kwartaal van 2018 opgeleverd. In 2021 is Nieuw Zuid helemaal klaar.

Bureau Buhrs verhuisd

WE ZIJN VERHUISD

Bureau Buhrs is verhuisd. We groeiden weer uit ons jasje. Gelukkig was er binnen A-lab een grotere ruimte beschikbaar. Nu hebben we nóg mooier uitzicht op het IJ, het Centraal Station, de ADAM toren en Eye. Kom gerust een keer kijken in 2.01!