Beethovenstraat

Be Beethoven genomineerd voor NRW Marketingprijs

De winkelstraatcampagne Be Beethoven is genomineerd voor de NRW Marketingprijs. Bij deze campagne ging het om de branding en herpositionering van de Beethovenstraat in Amsterdam. In nauwe samenwerking met winkeliers, verhuurders en gemeente is met een relatief klein budget een sterk creatief concept ontwikkeld door de gehele straat als één winkel te beschouwen.

De NRW Marketingprijs wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Tijdens het NRW Marketingcongres op 13 april 2016 in De Hallen in Amsterdam wordt per categorie de winnaar bekend gemaakt door de vakjury. De winnaars worden onderscheiden met een bijzondere sculptuur. Tevens maken alle genomineerden kans op het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs. Klik hier als je meer wilt lezen over de campagne Be Beethoven.

Be Beethoven

Campagne Be Beethoven genomineerd voor NRW-marketingprijs

De winkelstraatcampagne Be Beethoven is genomineerd voor de NRW Marketingprijs. Bij deze campagne ging het om de branding en herpositionering van de Beethovenstraat in Amsterdam. In nauwe samenwerking met winkeliers, verhuurders en gemeente is met een relatief klein budget een sterk creatief concept ontwikkeld door de gehele straat als één winkel te beschouwen.

Prijsuitreiking 13 april
De NRW Marketingprijs wordt sinds 2010 uitgereikt en is een jaarlijkse bekroning voor de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Tijdens het NRW Marketingcongres op 13 april 2016 in De Hallen in Amsterdam wordt per categorie de winnaar bekend gemaakt door de vakjury. De winnaars worden onderscheiden met een bijzondere sculptuur.

Kans op winnen publieksprijs
Alle genomineerden maken ook kans op het winnen van de NRW Marketing Publieksprijs. Bezoekers aan het congres kunnen daarvoor hun stem uitbrengen. De genomineerde met de meeste stemmen wint. Dus ga je naar het congres, stem op Be Beethoven!

Klik hier als je meer wilt lezen over de campagne Be Beethoven.

Citymarketing

21 januari: lancering boek City- en gebiedsmarketing

Het nieuwe boek ‘City- en gebiedsmarketing’ is gelanceerd tijdens de Dag van de Citymarketing op 21 januari 2016 in Leiden. Michel Buhrs overhandigde daar een eerste exemplaar van het boek aan de voorzitter van de Stichting Citymarketing Roeland Tameling.

Dertig praktijkvoorbeelden
Binnen de city- en gebiedsmarketing is de BrandStation-methodiek een begrip. Deze methodiek is ruim tien jaar toegepast, beproefd en geoptimaliseerd. De BrandStation helpt partijen stapsgewijs bij de zoektocht naar een onderscheidende identiteit van hun regio, stad, wijk, winkelgebied of werklocatie en hoe deze effectief in de markt te zetten. In ‘City- en gebiedsmarketing’ maakt u uitgebreid kennis met de BrandStation en met dertig van de meest interessante praktijkvoorbeelden waarbij de methodiek is toegepast.

Standaard voor vakwereld
‘City- en gebiedsmarketing’ is de opvolger van het boek ‘Gebiedsmarketing’ van Michel Buhrs uit 2008. Dit boek is een standaard voor de vakwereld en wordt gebruikt als basisliteratuur bij vele studies en cursussen.

Let op: Bureau Buhrs organiseert dit voorjaar een speciaal congres rondom het boek City- en gebiedsmarketing. Informatie over datum, locatie en programma vindt u in onze volgende nieuwsbrief!

toeristische visie Maassluis | Bureau Buhrs

Toeristische visie voor Maassluis

De gemeente Maassluis heeft Bureau Buhrs gevraagd een toeristische visie voor de stad te schrijven. De gemeente wil in een kort en krachtig traject een visie formuleren op de toeristische marketing: hoe moet Maassluis zich – vanuit haar sterke punten – positioneren om mensen te verleiden hun vrije tijd in Maassluis te besteden. Bureau Buhrs gaat vanuit een frisse en kritische blik, in samenwerking met de gemeente en de stadspromotor, de koers uitzetten.

Keuze doelgroepen en organisatiemodel
In de opdracht staat naast de positionering op de toeristische markt ook de keuze voor de toeristische doelgroep(en) centraal: voor wie is Maassluis interessant? Daarnaast wil de gemeente op hoofdlijnen inzichtelijk hebben hoe de toeristische marketing georganiseerd moet worden en wat de financiële meerwaarde van toerisme voor de gemeente kan zijn. Om deze vraagstukken te beantwoorden voert Bureau Buhrs uitgebreid desk research uit. Hiervoor maken wij gebruik van de stappen uit onze eigen BrandStation-methodiek. Op basis van het onderzoek vullen wij de brandsheet in waarin het verhaal (de positionering) van Maassluis, gericht op toeristen, staat beschreven. Daarnaast stellen wij een advies op over een mogelijk organisatiemodel en brengen we de economische meerwaarde van toerisme voor Maassluis in kaart.

Voor de uitvoering van deze opdracht werkt Bureau Buhrs samen met gemeente Maassluis en de stadspromotor.

Ontwikkelingsvisie

Ontwikkelingsvisie Almeersepoort

In opdracht van de Stichting Stad en Natuur en de provincie Flevoland maken we samen met Bureau Nieuwe Gracht een ontwikkelingsvisie voor de Almeersepoort naar de Oostvaarders Plassen. Aanleiding zijn de voorbereidingen om de Oostvaarders Plassen tot Nationaal Park te maken en de ambitie van Almere om een toegangspoort te creëren. Voor deze poort moet een locatie worden gezocht, een positionering worden gemaakt en een programmering en ruimtelijke plan worden voorgesteld.

Kernkwaliteiten en merkwaarden
Aan de hand van de BrandStation-methodiek bepalen we de kernkwaliteiten, doelgroepen en merkwaarden van de Poort. Vervolgens maken we een aantal vrijetijdsconcepten en ruimtelijke concepten voor de poort. De ontwikkelingsvisie wordt gebruikt als bouwsteen voor het Masterplan voor het Nationaal Park Oostvaarders Plassen i.o.