Citymarketing werkt in IJmuiden!

Het gaat goed met de citymarketing van IJmuiden! Dat blijkt uit een onderzoek van de gemeente Velsen naar de effecten van vier jaar citymarketing. Zo is de naamsbekendheid van IJmuiden verbeterd, zijn meer inwoners van de regio weleens in IJmuiden geweest en is onder organisaties het draagvlak voor citymarketing toegenomen. Michel Buhrs: “Van 2016 tot en met 2018 legden wij samen met de gemeente een stevige basis voor de citymarketing. Ik vind het fantastisch hoe de huidige citymarketeer en de Stichting Citymarketing de gemeente nu zo enthousiast verder op de kaart aan het zetten zijn.”

We hebben een hoop kunnen doen in de jaren die we werkten voor de gemeente Velsen. Zo stelden wij in een vroeg stadium samen met stakeholders de positionering van Velsen vast. Deze positionering zijn wij vervolgens gaan ‘laden’. Het creatief concept .(punt)IJMUIDEN dat we ontwikkelden werd de naamdrager voor een jaarlijks festival, voor magazines, voor commercials, promotieacties en nog veel meer. Door bewoners, ondernemers en andere stakeholders het verhaal van IJmuiden te laten vertellen in het .IJmuiden magazine, in promotiefilmpjes, op social media en op de website ontstond een breed draagvlak, veel enthousiasme en een geloofwaardige boodschap. In 2018 hebben wij ook een speciaal magazine voor ondernemers en bedrijven ontwikkeld. Genoeg inspiratie voor de inhoud, want de maakindustrie en het ondernemersklimaat zijn enorm groot en innovatief in de gemeente Velsen.

Oprichting Stichting Citymarketing
Parallel hieraan hebben wij gewerkt aan de oprichting van de Stichting Citymarketing IJmuiden. Samen met ondernemers en de gemeente legden we hiermee een stevige basis voor de citymarketing die zo goed verankerd is in de samenleving.

Meer informatie over de 1-meting: https://www.ijmuiden.nl/nieuws/eerste-resultaten-citymarketing-zichtbaar/


← terug