Goudse Poort Revival

Bedrijvenpark De Goudse Poort, aan de A12/A20, ondergaat een transformatie. Nu nog gedomineerd door ondernemerschap en harde werkers, wordt de Goudse Poort straks ook een welkome en veilige plek voor bewoners en meer bezoekers. Het gebied wordt daarmee niet alleen de belangrijkste entree van Gouda, zoals nu het geval is, maar een integraal onderdeel van de stad. Bureau Buhrs werkte een strategisch marketingadvies uit voor een eenduidig toekomstbeeld.

Krachten bundelen
Niet alleen de marketing van de Goudse Poort namen we onder de loep. Ook stimuleerden we de (onderlinge) betrokkenheid van de ondernemers, investeerders en huurders op het bedrijvenpark. Zodat zij met een eenduidige aanpak de krachten bundelen en samen met gemeente en provincie de ontwikkeling van een multi-use gebied mogelijk kunnen maken. De Goudse Poort van de toekomst wordt een gebied waar werken, wonen, winkelen een drie-eenheid vormen.

Nieuw logo
Als bindend element in de communicatie ontwikkelden we een nieuw logo met een toepasselijke pay-off: Goudse Poort maakt alles mogelijk. Het nieuwe logo ontwerp is gebaseerd op het oude Goudse Poort logo. Door de beide O’s in het nieuwe logo horizontaal te onderbreken, wordt grafisch een ‘poort’ gesymboliseerd. Dit wordt extra versterkt door het dakje dat bovenop de O’s verwerkt is. Het goudgeel is afgeleid van het oude logo en staat voor ‘Goudse’. Het antraciet grijs zorgt voor een robuuste en stoere uitstraling die past bij de gebouwen van de Goudse Poort.

Challenge! Schrijf het verhaal dat de wereld redt

De Behaviour Club, een initiatief van o.a. Michel Buhrs, daagt je uit om hét verhaal te schrijven dat ons allemaal gaat aanzetten tot duurzaam gedrag. Dat is nodig omdat het ondanks alle urgentie nog niet lukt ons gedrag te veranderen en klimaatverandering tegen te gaan. Dit terwijl de ene helft van de wereld in brand staat en de andere helft vecht tegen het water.

Dus gedragsveranderaars, communicatieadviseurs, copywriters, reclamemakers, marketeers, storytellers en andere gemotiveerden, doe mee aan deze wedstrijd en schrijf hét verhaal dat mensen motiveert om de wereld te redden!

De drie beste inzendingen, gekozen door een Behaviour Club- jury, mogen hun verhaal presenteren op het webinar ‘(Omgaan met) weerstand tegen duurzaam gedrag’ op 7 oktober.

Doe jij een poging? Kijk op www.behaviourclub.nl/wedstrijd voor meer informatie.

Prijsuitreiking tijdens webinar
Tijdens het webinar kun je je laten inspireren door prof. dr. Marieke Fransen (Radboud Universiteit), terwijl zij vertelt over (weerstand tegen) duurzaam gedrag. En door dr. Victor Kallen (TNO) als hij je meeneemt in zijn verhaal getiteld ‘Sturen op kritische omslagpunten: herkenbare patronen in fundamentele gedragsveranderingen’.

Onder leiding van Diede van Delft (Behaviour Club/Bureau Buhrs) presenteren vervolgens de drie beste inzenders van ‘Behaviour Club Daagt Uit’ hun verbindende verhaal, dat mensen zal motiveren hun gedrag te verduurzamen. Stem daarna mee op het beste verhaal, en bepaal wie de hoofdprijs en eeuwige roem wint. Michel Buhrs (voorzitter Behaviour Club/Bureau Buhrs) sluit af met o.a. de presentatie van het nieuwe boek ‘Communicatieverhalen halen’, waarvan 20 stuks onder de inzenders van de challenge wordt verloot.

Schrijf je in voor het webinar via: www.behaviourclub.nl/webinar

Lessen in gedragsverandering

Onze laatste lab-sessie over Effectieve Gedragsverandering gemist? Dat is jammer! We bespraken tien wetenschappelijk onderbouwde lessen voor communicatie en gedragsinterventies. Maar niet getreurd! We schreven een whitepaper, waarin alle lessen uitgebreid aan de orde komen met veel voorbeelden: van de inzet van technieken als ‘moral reframing’ en ‘nudging’ tot en met de toepassing van BSR-leefstijlen.

De whitepaper is gratis te downloaden op de website van ons nieuwste initiatief; de Stichting Behaviour Club. Een instituut waar kennis en kennissen op het gebied van gedragsverandering samenkomen. Een Nederlands/Belgisch netwerk waar iedereen die zich bezig houdt met ‘gedrag’ van harte welkom is. Mensen uit het bedrijfsleven, overheid en wetenschap ontmoeten, stimuleren en leren van elkaar, om samen gedragsverandering naar een hoger plan te tillen.

BE PART OF IT: Doe en denk mee met ons en meld je gratis aan als lid van de Behaviour Club!
Op deze website krijg je ook toegang tot onze whitepaper ‘Gedragsverandering: lessen en leefstijlen’.
Natuurlijk blijft gedragsverandering maatwerk. Wil je met ons sparren over jouw vraagstuk? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee.

Ga jij ook hybride? Vul de enquête in!

Ben jij al klaar om weer ‘live’ te gaan? Om weer fysieke bijeenkomsten, workshops en overleggen te organiseren? En zou je daarbij het liefst de voordelen van offline en online willen samenvoegen? Kies dan voor een hybride vorm: sessies waarin deelnemers zowel offline en online aanwezig zijn. De dynamiek en interactie van fysieke ontmoetingen kun je dan combineren met de oneindige mogelijkheden van online. Bureau Buhrs heeft de overstap naar hybride al gemaakt en ondersteunt je graag bij de organisatie van jouw hybride sessies. Om dat goed te kunnen doen, willen we jouw behoeften en verwachtingen in kaart brengen. Zou je daarvoor onze enquête willen invullen? We hebben 10 vragen en het beantwoorden kost zo’n 5 tot 10 minuten. Alvast bedankt! Klik hier en vind de enquête.

Samen de ambities van Nieuw Zuid Hilversum waar maken

Woningcorporatie Dudok staat voor de laatste fase in de ontwikkeling Nieuw Zuid in Hilversum. De transformatie van het voormalige woonzorg-complex Zuiderheide naar een geheel nieuwe wijk is bijna een feit. Er komen nog twee nieuwe gebouwen bij en een verdiepte parkeervoorziening met groen dak. Bureau Buhrs helpt Dudok bij de participatie en communicatie. Zo organiseren wij een digitale informatiebijeenkomst over deze laatste fase waarbij bewoners, organisaties en omwonenden geïnformeerd worden over de plannen voor het middengebied en kunnen meedenken over de inrichting van de groene buitenruimte, de Groene Duin.

Nieuw Zuid is een voorbeeldproject voor het nieuwe wonen: jong en oud wonen met plezier samen en kijken naar elkaar om. De zorg staat er nog steeds centraal: er is ondersteuning voor alle leeftijden, van kinderopvang tot verpleeghuiszorg. Bureau Buhrs is al sinds 2014 betrokken bij de ontwikkeling van Nieuw Zuid. Wij hebben geholpen bij de positionering, gebiedspromotie en de omgevingscommunicatie. Nu is de laatste fase van het project aangebroken. Wij ondersteunen Dudok bij het updaten en versterken van het verhaal van Nieuw Zuid, de participatie voor de inrichting van het groen en de communicatie daarvan naar de buitenwereld.