Mike Jonk, onze nieuwe stagiair, brengt frisse inzichten vanuit de opleiding communicatiewetenschap met zich mee. Mike ondersteunt bij verschillende projecten op het gebied van gebiedsmarketing en digitalisering. Daarnaast werkt hij aan een onderzoek naar gedragsverandering over het activeren van ondernemers om lid te worden van een ondernemersvereniging. Naast zijn stage en opleiding is hij taxichauffeur in de zorgbranche in de omgeving Zaandam/Amsterdam. In zijn vrije tijd doet hij aan voetbal en fitness of kijkt hij naar zijn favoriete serie Sons of Anarchy. Mike is bereikbaar via jonk@bureaubuhrs.nl.

Let’s Go Digital 2.0
Wij zijn nog niet klaar met digitaal! Met trots presenteren we de gloednieuwe, aangescherpte versie van onze Let’s Go Digital brochure, vol met nieuwe adviezen, inzichten en tips over digitaal communiceren en participeren!
Na maanden zoomen, teamsen en succesvol uitgevoerde digitale opdrachten voor klanten hebben we veel nieuwe inzichten opgedaan. Omdat kennis delen hoog in het vaandel staat bij Bureau Buhrs, zijn we weer in de pen geklommen.
In deze brochure geven we onze zes favoriete online communicatievormen prijs: van een online atelier tot digitaal platform. Naast een korte uitleg, geven we aan hoe elke vorm in zijn werk gaat. En hoe je zorgt voor meer interactie en betere resultaten. De zes vormen staan samengevat in een overzichtelijke infographic. Dus doe je voordeel met onze nieuwe, gratis brochure!
Ben je op zoek naar meer maatwerk en persoonlijk advies? We helpen je graag met het maken van keuzes voor de juiste digitale vorm, het organiseren van een digitale bijeenkomst van A tot Z of met de invulling van de rol van gespreksleider. Verslaglegging en evaluaties zijn ook bij ons in goede handen.
Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer:
020-06325805.
Natuurlijk kun je ook altijd mailen:
info@bureaubuhrs.nl.

Citymarketing werkt in IJmuiden!
Het gaat goed met de citymarketing van IJmuiden! Dat blijkt uit een onderzoek van de gemeente Velsen naar de effecten van vier jaar citymarketing. Zo is de naamsbekendheid van IJmuiden verbeterd, zijn meer inwoners van de regio weleens in IJmuiden geweest en is onder organisaties het draagvlak voor citymarketing toegenomen. Michel Buhrs: “Van 2016 tot en met 2018 legden wij samen met de gemeente een stevige basis voor de citymarketing. Ik vind het fantastisch hoe de huidige citymarketeer en de Stichting Citymarketing de gemeente nu zo enthousiast verder op de kaart aan het zetten zijn.”
We hebben een hoop kunnen doen in de jaren die we werkten voor de gemeente Velsen. Zo stelden wij in een vroeg stadium samen met stakeholders de positionering van Velsen vast. Deze positionering zijn wij vervolgens gaan ‘laden’. Het creatief concept .(punt)IJMUIDEN dat we ontwikkelden werd de naamdrager voor een jaarlijks festival, voor magazines, voor commercials, promotieacties en nog veel meer. Door bewoners, ondernemers en andere stakeholders het verhaal van IJmuiden te laten vertellen in het .IJmuiden magazine, in promotiefilmpjes, op social media en op de website ontstond een breed draagvlak, veel enthousiasme en een geloofwaardige boodschap. In 2018 hebben wij ook een speciaal magazine voor ondernemers en bedrijven ontwikkeld. Genoeg inspiratie voor de inhoud, want de maakindustrie en het ondernemersklimaat zijn enorm groot en innovatief in de gemeente Velsen.
Oprichting Stichting Citymarketing
Parallel hieraan hebben wij gewerkt aan de oprichting van de Stichting Citymarketing IJmuiden. Samen met ondernemers en de gemeente legden we hiermee een stevige basis voor de citymarketing die zo goed verankerd is in de samenleving.
Meer informatie over de 1-meting: https://www.ijmuiden.nl/nieuws/eerste-resultaten-citymarketing-zichtbaar/

Bureau Buhrs sponsort bokszakken in de buitenlucht
Behoefte om af te reageren door alle coronabeperkingen? Ga naar buiten en zoek de bokszakken op van Boksclub Boogieland uit Amsterdam! De boksclub heeft de zakken op verschillende plekken in de stad opgehangen om Amsterdammers te motiveren om te sporten en het beste uit zichzelf te halen. En zo bij te dragen aan een mentaal en fysiek gezonde stad. Om dat op nog veel meer plekken in de stad te kunnen doen, sponsort Bureau Buhrs dit initiatief.
Buiten boksen voor iedereen
Op 16 maart 2020, direct na de intelligente lockdown, bood boksclub Boogieland haar bokszakken inclusief audiotrainingen gratis aan voor alle Amsterdammers die vanwege de sluiting geen gebruik konden maken van sportfaciliteiten. Nu hebben zij gekozen voor een herstart van het Boxing Bags-project. Zij trekken het breder dan alleen het sporten stimuleren in tijden van corona. Ze hebben bokszakken opgehangen, onder andere op plekken waar mensen het gevoel hebben dat er niet altijd naar hen wordt omgekeken. Trainen en aan jezelf werken zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
Sponsor een bokszak!
Boogieland is een kleine onderneming en heeft bijkans de eerste coronagolf overleefd. Een gedeelte van de bokszakken is gedoneerd aan de stad, maar de overige bokszakken blijven nodig in de gym zelf. Er is dus behoefte aan particulieren of bedrijven die de missie van Boogieland delen en een of meerdere boksstations willen sponsoren.
Wilt u dit initiatief ook sponsoren of misschien wel naar uw gemeente halen? Stuur dan even een mail naar maartje@boogieland.nl voor meer informatie.

Diemen gaat digitaal!
Hoe doe je dat, bijeenkomsten met bewoners digitaal organiseren? Voor de medewerkers van de gemeente Diemen geen vraag meer. Zij kunnen nu aan de slag met het Handboek Digitale Participatie dat Bureau Buhrs samen met de organisatie ontwikkelde. Het handboek biedt een overzicht van alle verschillende digitale participatievormen en de tools die je daarbij het beste kan inzetten. De komende periode helpen we de gemeente om digitale participatie nog meer te verankeren in de organisatie, onder andere met digitale showcases en trainingen.
Positieve reacties
De coronacrisis heeft de wereld van participatie en communicatie op zijn kop gezet. De omslag van fysiek naar digitaal participeren is abrupt geweest maar blijkt structureel. De behoefte aan een gestructureerde en passende aanpak van digitale bijeenkomsten en participatievormen bij de gemeente Diemen is daardoor groot. Het Handboek Digitale Participatie is daarbij een heel goed hulpmiddel, blijkt uit de vele positieve reacties vanuit de organisatie.
Vervolg
Voor het vervolg hebben we een aantal mooie plannen in de pijplijn. Zoals digitale showcases, technische factsheets en een kijkje achter de schermen van een digitale participatiebijeenkomst, om medewerkers te enthousiasmeren, opleiden en activeren. Met als doel betere digitale participatieprocessen die passen bij de medewerkers van de gemeente en de inwoners van Diemen.