Marida Jacobs gaat altijd voor duurzaam

Onze nieuwe senior adviseur Marida Jacobs deinst niet terug voor een opgave. Al helemaal niet als ze hiermee de wereld kan verbeteren. Marida heeft ervaring met participatie in duurzame projecten, zoals het inzetten van online participatietools en participatie voor de Omgevingsvisie en de Regionale Energiestrategie. Bijvoorbeeld voor de gemeente Terschelling. Als vrijwilliger bij de gemeente Hilversum doet ze er alles aan om haar eigen woonplaats groener en duurzamer te maken. Ze is betrokken en resultaatgericht en heeft heel veel zin om onderdeel te zijn van het Buhrs-team. In haar vrije tijd kookt Marida graag samen met vrienden en gaat ze graag het water op met haar supboard.

Dr. Simone Krouwer voor al uw communicatie- en gedragsoplossingen

Geloof jij ook in synergie tussen wetenschap en praktijk voor effectieve communicatie en duurzame gedragsverandering? Dan ben je bij Dr. Simone Krouwer aan het juiste adres.  Simone is in oktober gestart als senior gedrags- en communicatieadviseur voor de Behaviour Club en Bureau Buhrs.

Onderzoek naar vaccinatietwijfel
Simone promoveerde in communicatiewetenschappen aan Universiteit Antwerpen en heeft daarnaast veel ervaring met het vertalen van onderzoeksresultaten naar concreet advies voor communicatie en gedragsbeïnvloeding. In de coronaperiode onderzocht ze de beweegredenen voor vaccinatietwijfel in België en adviseerde ze over strategieën om de vaccinatiegraad te verhogen. Nu is ze terug de grens overgestoken om met heel veel zin haar kennis en ervaring in de praktijk in te zetten.

Salsamuziek en podcast
Grenzen oversteken is overigens geen probleem voor haar, want in haar vrije tijd fietst, treint, vliegt of wandelt ze het liefst de hele wereld over. Als ze toch een keer thuis is gaat de salsamuziek aan en nodigt ze het liefst zoveel mogelijk mensen uit, of interviewt ze wetenschappers voor de Maffe Mensen Podcast.

Omgevingsvisie Urk – voor en door de Urkers

Urk mooi houden voor de kinderen en kleinkinderen, ook in de toekomst. Hoe de Urkers dat denken te doen staat in de Omgevingsvisie, de toekomstvisie van Urk op de fysieke leefomgeving.

De Omgevingsvisie is het resultaat van een intensief participatieproces van de gemeente met een groot aantal Urker inwoners, ondernemers, or­ga­ni­sa­ties, sa­men­wer­kings­part­ners en eigen medewerkers, Met een online & papieren vragenlijst, jongerenbijeenkomsten en adviesgroep bijeenkomsten. Bureau Buhrs bedacht en begeleidde het participatietraject en verzorgde tevens de eindredactie en de vormgeving van de digitale ‘Omgevingsvisie Urk’. Als de Omgevingsvisie is goedgekeurd door de gemeenteraad kan het definitieve Omgevingsplan uitgewerkt worden.

Omgevingswet en Omgevingsplan
De nieuwe Omgevingswet vereenvoudigt de regels voor nieuwe bouwprojecten of herinrichting van de openbare ruimte. Een belangrijk voordeel: de besluitvorming vereenvoudigt en kan sneller. Waar nu 26 wetten voor nodig zijn, is per 1 januari 2022 alles in één wet geregeld. Zestig maatregelen van Bestuur zijn teruggebracht naar vier Maatregelen en er is nog maar één Omgevingsregeling nodig, waar er voorheen 75 voor nodig waren. Dit heeft veel gevolgen. Zo vervallen de bestemmingsplannen van de gemeentes. Het Omgevingsplan gaat een centrale plek innemen bij de inrichting van het grondgebied van de gemeente. Iedere gemeente heeft de opdracht zich hierop voor te bereiden.

Bezoeker Booster – Boost jouw winkelgebied!

Met de Bezoeker Booster maken we met data-gedreven marketing jouw winkelgebied weer succesvol! Binnen 2 maanden leer jij je bezoekers kennen, ontdek je het meest kansrijke winkelprofiel en krijg je 7 acties om jouw specifieke doelgroep te bereiken. En dat allemaal door beschikbare data slim te gebruiken. De Bezoeker Booster is een initiatief van Bureau Buhrs, Perfect Place (het platform voor datagedreven locatie-beslissingen) en Whooz (optimaal inzicht in doelgroepen met big data).

7-stappen model
De grootste uitdaging waar veel winkelgebieden tegenwoordig voor staan is consumenten verleiden om weer naar het winkelgebied te komen. Met de Bezoeker Booster kunnen wij winkelgebieden daarbij helpen. In het 7-stappenmodel analyseren we de huidige bezoekers, geven we inzicht in kansrijke winkelprofielen en adviseren we de juiste doelgroepaanpak. We maken slim gebruik van bestaande data, verkregen via mobiele telefoons van huidige bezoekers. Deze data brengt het huidige winkelgedrag over langere periode in kaart: hoe vaak en wanneer komen de bezoekers? Hoe lang blijven ze? En wonen de bezoekers in de buurt of verder weg?

7 winkelprofielen op basis van gedrag
Op basis van dit winkelgedrag bepalen we het kansrijke winkelprofiel. We hebben 7 winkelprofielen opgesteld waarin de bezoekers worden verdeeld. Van elk winkelprofiel kennen wij het gedrag: voorkeur voor branchering, gebruik van media, geldbesteding. Op basis hiervan adviseren we 7 gerichte marketingacties om de kansrijke bezoekers (vaker) naar het winkelgebied te laten komen. Denk aan keuze voor branchering, wijze van profilering, inzet van communicatiemiddelen, campagnes of ludieke acties.
Kortom: met de Bezoeker Booster leer jij je kansrijke bezoeker kennen aan de hand van big data, verleid je hen naar het winkelgebied te komen met de beste marketingacties en staat jouw winkelgebied weer op de kaart!

Gratis aanvragen
Je kunt de Bezoeker Booster met ons 7-stappenmodel gratis aanvragen via info@bureaubuhrs.nl. Meer weten? We lichten de aanpak graag persoonlijk toe. Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer
020-6325805.

Doelgroepenadvies voor Winkelcentrum Nova

Wie zijn de huidige en toekomstige bezoekers van winkelcentrum Nova in Kanaleneiland Utrecht? Met die vraag klopte de winkeliersvereniging bij Bureau Buhrs aan.

De opgave
De wijk Kanaleneiland is al een tijd in beweging. De laatste jaren is de omgeving van het winkelcentrum veranderd en de winkeliersvereniging vraagt zich af of haar gebruikelijke acties en evenementen nog passend zijn voor de inwoners van die omgeving. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de dominante leefstijlen van die inwoners en naar nieuwe ontwikkelingen in de buurt zoals de nieuw te bouwen woonwijken Groenewoud en de Merwedekanaalzonde.

Concreet actieplan
Aan de hand van deze uitkomsten stellen we vast welke doelgroepen met welke leefstijlen kansrijk zijn. Vervolgens kijken we naar de huidige acties en evenementen om vast te stellen welke doelgroep het winkelcentrum nu bereikt, en wat ze moeten doen om de nieuwe kansrijke doelgroepen aan te spreken. Bij het advies zit een concreet actieplan, waarin zowel gezamenlijke als individuele acties voor winkeliers staan om ook de nieuwe inwoners van de buurt naar het winkelcentrum te krijgen.