De gemeente Amstelveen staat voor de opgave om een kantoorlocatie te transformeren naar een multifunctioneel gebied. Een concept toekomstvisie en programma zijn samen met belanghebbenden en grondeigenaren opgesteld. Een bepalende locatie naast Kronenburg is Uilenstede, de grootste studentencampus van Noord-Europa. De ambitie is helder: De ontwikkeling van Kronenburg en Uilenstede tot een levendige campus voor werken, studeren en verblijven. Bureau Stedelijke Planning en Bureau Buhrs hebben samen een concrete positionering ontwikkeld en een voorstel voor programmering van voorzieningen gedaan. Gekeken is naar de USP’s van Kronenburg, het marktconcept, de haalbare voorzieningen, de ontwikkelstrategie en de rol van diverse partijen.
Nieuws
- 5 april 2019 Transformatiegebied Kronenburg Amstelveen lees verder →
- 5 april 2019 Dordtse spelregels voor initiatiefnemers lees verder →
- 5 april 2019 Uitreiking eerste verkeerslabel ‘Ster in het verkeer’ lees verder →
- 5 april 2019 Nieuwe collega: Fenneke Hogenhout lees verder →
- 5 april 2019 Gebiedsmarketing en verkoopcampagne De Maricken in Wilnis lees verder →

Dordtse spelregels voor initiatiefnemers
De gemeente Dordrecht wil bewoners en ondernemers meer ruimte bieden om hun eigen ideeën uit te voeren, voor hun straat, hun buurt of zelfs voor de gehele stad. Bureau Buhrs ondersteunt de gemeente bij het opstellen van de relevante ‘spelregels’ voor alle betrokken partijen. Deze spelregels bieden de gewenste duidelijkheid en zijn flexibel genoeg om mee te bewegen met toekomstige veranderingen in de stad.
De eerste fase van de opdracht bestond uit het opstellen van een conceptversie van deze spelregels. Hiervoor werd gebruik gemaakt van ervaringen en onderzoek. Binnenkort zal samen met de stad van deze conceptversie een definitieve versie worden gemaakt. Hiertoe worden verschillende bijeenkomsten georganiseerd, op stads- en op wijkniveau. Input zal ook worden verzameld door een campagne via sociale media #WijmakenDordt en de inzet van een digitaal burgerpanel.

Uitreiking eerste verkeerslabel ‘Ster in het verkeer’
Bureau Buhrs ontwikkelde voor de Vervoerregio Amsterdam de herpositionering van het Verkeerseducatiepunt en de lanceringscampagne van de vernieuwde organisatie samen met een nieuw online platform onder een nieuwe naam ‘Verkeer & Meer’. Het startschot voor de campagne gericht op scholen en ouders was de introductie van ‘Ster in het verkeer’, het nieuwe verkeerslabel van Verkeer & Meer. Op 7 maart kreeg Basisschool Willibrord in Zaanstad dit verkeerslabel uit handen van wethouder Gerard Slegers. De school is de eerste Ster in het Verkeer in de regio. Basisscholen komen in aanmerking voor het verkeerslabel als ze voldoen aan 5 criteria waaronder het geven van verkeersonderwijs in alle leerjaren.
De feestelijke uitreiking werd omlijst met een verkeersles op het schoolplein. Ouders worden dan ook nauw bij de betrokken bij de verkeersveiligheid. Zij krijgen via de social media van Verkeer & Meer tips om zelf aan de slag te gaan.
Het Verkeerseducatiepunt ven de Vervoerregio Amsterdam is verantwoordelijk voor verkeerseducatie en verkeersveiligheidscampagnes in 15 gemeenten. Om gemeenten, scholen en verkeersdoelgroepen nog actiever aan verkeersveiligheid te laten werken, was een herpositionering en reorganisatie van het Verkeerseducatiepunt nodig.

Nieuwe collega: Fenneke Hogenhout
Fenneke Hogenhout is per april 2019 gestart als junior adviseur bij Bureau Buhrs. Ze is afgestudeerd in Sociale Geografie en Communicatie aan de Universiteit Utrecht.
Fenneke zal zich bij Bureau Buhrs in het bijzonder bezighouden met ontwikkelingen rondom de Omgevingswet, waarmee zij al ervaring heeft opgedaan. Deze nieuwe wet treedt in 2021 in werking en brengt grote veranderingen met zich mee. Nu al ontstaan er als gevolg hiervan nieuwe kansen. Nu al leidt de Omgevingswet tot een groeiende vraag naar andere producten en diensten.
Fenneke is een idealist met een passie voor duurzaamheid en hart voor mens en milieu. Buiten haar werk zoekt ze graag de natuur op. Fenneke is betrokken en samenwerkingsgericht. Ze gaat voor kwaliteit en zet graag die extra stap.
Fenneke Hogenhout is te bereiken via hogenhout@bureaubuhrs.nl.

Gebiedsmarketing en verkoopcampagne De Maricken in Wilnis
Op 23 maart vond onder grote belangstelling het start-verkoopmoment voor de verkoop van fase IV van de Maricken plaats. Op deze locatie tussen Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis (gemeente De Ronde Venen) komen zo’n 500 nieuwe woningen. Bureau Buhrs heeft samen met Bouwmaatschappij Verwelius en de gemeente De Ronde Venen een nieuwe positionering ontwikkeld. Er kwam een nieuwe website voor de Maricken, een uitgebreide verkoopbrochure en diverse middelen voor op de locatie. Voor de start verkoop is een stevige online campagne gevoerd.
Eerder is al een herpositionering van de wijk gedaan. Begonnen werd met een marktscan en een positioneringssessie. Zo konden de onderscheidende kernkwaliteiten en merkwaarden worden benoemd. Vervolgens werden de focusdoelgroepen bepaald. De zoekregio werd uitgebreid om in te spelen op de grote vraag naar gezinswoningen in Amsterdam en Utrecht. De nieuwe positionering vormde de basis voor een creatief concept en gebiedsmarketingplan waarin de gebiedspromotie en de verkooppromotie werden gecombineerd.