Herijking citymarketing Enschede

Enschede is volop in beweging. Vooral als het gaat om cultuur, evenementen, innovatie en talentontwikkeling. Gemeente Enschede en Enschede Promotie werken samen om de stad te promoten. De huidige citymarketingvisie uit 2011 volstaat echter niet langer. De boodschap is versnipperd geraakt en de samenwerking kan effectiever. Er is dan ook behoefte aan een herijkte citymarketingvisie. Waarin duidelijk wordt gemaakt  wat de rollen en de verantwoordelijkheden zijn van de gemeente, Enschede Promotie en de partners. Wij helpen bij deze opgave.

 

Samen met stakeholders beantwoorden we drie vragen. De eerste vraag is: waar zijn we van? Wij kijken naar de doelstellingen en de doelgroepen van de citymarketing. De tweede vraag is: wat zijn we dan? Samen schrijven we het verhaal van Enschede. Het verhaal van de stad, maar ook het verhaal van de markten,de bewoners, de bedrijven, de bezoekers en bollebozen. Tenslotte beantwoorden we de vraag: wie is waarvan? Organisatiescenario’s helpen ons de rollen en de taken van de gemeente, Enschede Promotie en haar partners precies vast te stellen. De antwoorden op de drie vragen leiden tot een herijkte citymarketingvisie waarmee de stad Enschede op de kaart kan worden gezet.

ROVA campagne Mooi Schoon

Een schone leefomgeving is voor iedereen van belang. Dat is waar het zwerfvuilprogramma Mooi Schoon van afvalverwerker ROVA voor staat. Wij voeren voor Mooi Schoon een regiobrede publiekscampagne uit via events en sociale media. Gebruik is gemaakt van ons model voor gedragsverandering. Onderdeel van de campagne was het ontwikkelen en begeleiden van een ‘Zwerfvuil Challenge’ op het Stadshagen Festival in Zwolle.

Met het thema ‘iedereen is een held’ daagden we jong en oud uit het parcours zo snel mogelijk af te leggen en zoveel mogelijk zwerfvuil op te ruimen. Een onderdeel van de campagne is het benaderen van bewoners uit de regio. Zij worden via sociale media opgeroepen om in actie te komen tegen zwerfvuil.  Wij haken hierbij aan bij de ‘natuurlijke opruimmomenten’ World Cleanup Day en Burendag. Mooi Schoon werkt in 18 gemeenten in Oost-Nederland samen.

Toeristische kansenkaart Flevoland 2030

NBTC Holland Marketing heeft een nieuwe toekomstvisie op de (vakantie)bestemming Nederland ontwikkeld, het Perspectief Bestemming Nederland 2030. Wij hebben naar aanleiding hiervan met de provincie Flevoland en Visit Flevoland een toeristische kansenkaart gemaakt. Hierin krijgt het perspectief op de bestemming Flevoland 2030 vorm. De kansenkaart helpt Flevoland bij het realiseren van haar (toeristische) ambities. Flevoland profileert zich met deze kansenkaart binnen de bestemming Nederland. De kansenkaart is een mooi vormgegeven opvouwbare kaart. Handzaam genoeg om mee te nemen en groot genoeg om als poster aan de muur te hangen.

Provincie Flevoland is ambitieus als het gaat om toerisme. De provincie wil meer bezoekers trekken en de bezoekers verleiden om langer te blijven en meer te besteden. Zo ontstaat een vrijetijdssector die sterker wordt met meer banen en een betere kruisbestuiving met andere (beleids)domeinen. Deze integrale benadering van recreatie en toerisme moet in 2030 tot gevolg hebben dat elke Flevolander profijt heeft van toerisme. Onmisbaar zijn dan ook een scherpe toeristische strategie en duidelijke ontwikkelopgaven, in lijn met het Perspectief Bestemming Nederland. In de kansenkaart voor Flevoland zijn deze strategie en ontwikkelopgaven beschreven en gevisualiseerd.

Urk communicatie en participatie

Urk groeit! Urk is hard op weg om een gemeente van 30.000 inwoners te worden. Dat blijft niet zonder gevolgen. Niet alleen moeten er veel woningen gebouwd worden, ook liggen de plannen klaar voor een bedrijventerrein van 100 hectare en voor de aanleg van een nieuwe haven. Want een groot gedeelte van de jonge Urkers wil op Urk blijven wonen én werken. De hechte Urkse gemeenschap gaat dan ook de gevolgen merken van deze groei. Wij assisteren de gemeente bij de communicatie in dit groeitraject.

Wij ontwikkelen meerdere websites om de ontwikkelingen op het gebied van wonen en werken onder de aandacht te brengen.  Een belangrijk deel van onze opdracht is het adviseren over stakeholdercommunicatie met de provincie, buurgemeenten en (potentiële) ondernemers. Urk heeft namelijk een strategische positie in de regio en mag dit nog meer uitdragen. Een scherpere positionering en lobbyboodschap kan Urk helpen deze positie te claimen.

Wij zijn verhuisd!

De eerste maand in Pand Noord zit erop en wij zijn al helemaal gesetteld! Nu de dozen zijn weggewerkt, genieten we enorm van ons nieuwe stekje. Lekker licht, lekker ruim en natuurlijk, dit bijzondere pand in het hippe Amsterdam Noord.

Wees welkom op ons nieuwe adres:
Meeuwenlaan 98-100
1021 JL Amsterdam