marketingcommunicatieadviseur

EVA WESTERVELD: ONLINE & VASTGOEDMARKETING

Ook Eva Westerveld is sinds begin januari werkzaam bij Bureau Buhrs. Als marketingcommunicatieadviseur bij ERA Contour is Eva ruim acht jaar de verbindende factor geweest tussen projectontwikkelaar, verkoopmanager, makelaar en klant. Na het afronden van de opleiding voor Digital Marketeer, heeft zij haar online marketingkennis in de praktijk gebracht bij SalesKracht. Haar kennis en ervaring in online marketing en marketingcampagnes neemt zij mee naar Bureau Buhrs.

Eva is een creatieve en vindingrijke adviseur. Zo wist zij met haar slimme marketing, zelfs tijdens de financiële crisis, nieuwbouwprojecten bij ERA Contour goed te verkopen. Daarnaast heeft Eva als een gedreven dertiger ook verstand van online marketing. Die creativiteit en ervaring komen goed van pas in de city- en gebiedsmarketingcampagnes van Bureau Buhrs.

Eva is te bereiken via westerveld@bureaubuhrs.nl

Interim citymarketeer

INTERIM CITYMARKETEER PIJNACKER-NOOTDORP

Na het opstellen van de citymarketingstrategie voor Pijnacker Nootdorp gaat Bureau Buhrs nu ook aan de slag met de uitvoer van de marketing van deze groene, landelijke gemeente in Zuid-Holland. Senior adviseur Leonie van der Laan is er eind 2016 als interim citymarketeer aangesteld. Haar eerste opdracht is het opzetten van een externe citymarketingorganisatie. Ook gaat zij samenwerkingsverbanden en initiatieven uit de gemeenschap aanjagen.

Onder de vlag Natuurlijk Pijnacker-Nootdorp krijgt Pijnacker-Nootdorp het profiel van een gemeente waar je gezellig woont, innovatief onderneemt en actief recreëert. Aan Leonie de taak om de gemeenschap hierin nog actiever te betrekken. Gemeente Pijnacker-Nootdorp vindt het belangrijk dat de citymarketing samen met de gemeenschap wordt ontwikkeld en uitgedragen. Daarom heeft Bureau Buhrs het afgelopen jaar een groot aantal vertegenwoordigers van de gemeenschap betrokken bij het maken van een onderscheidende positionering. Dit heeft geleid tot een citymarketingstrategie, een uitvoeringsplan, tal van pakkende Natuurlijk Pijnacker-Nootdorp-producten en tot de citymarketingwebsite www.natuurlijkpn.nl. In 2017 gaat Leonie van der Laan de citymarketing voor Pijnacker-Nootdorp nog een stap verder brengen. Zij zet een externe citymarketingorganisatie op, gebaseerd op een publieke-private samenwerking. In het bestuur en in de werkgroepen gaan namelijk vertegenwoordigers uit de gemeenschap zitting nemen. Op deze manier kan Leonie citymarketing straks overdragen aan de stichting.

Winkelgebieden branding

BUREAU BUHRS OP RTL7

Afgelopen zondag was Bureau Buhrs te zien in het programma Ondernemend Nederland met als thema Retail. In deze uitzending laat Bureau Buhrs zien wat belangrijke succesfactoren zijn als je een winkelgebied op de kaart wilt zetten. Hierin staat onze winkelbranding-methodiek Uit de brand. Into branding centraal. Bent u benieuwd wat wij belangrijk vinden bij het vermarkten van winkelgebieden? Kijk zaterdag 28 januari om 12.30 naar de herhaling van ‘Ondernemend Nederland’ op RTL7.

Het afgelopen jaar heeft Bureau Buhrs haar methodiek voor winkelbranding toegepast op verschillende winkelgebieden in Amsterdam en Den Haag. Elke keer blijkt weer: succesvolle winkelgebieden bekennen letterlijk en figuurlijk kleur! Door te vertellen en te laten zien wie je bent, wat je aantrekkelijk maakt en voor wie. In het item voor Ondernemend Nederland laten de Haagse winkelgebieden Loosduinen en Zeeheldenkwartier zien hoe zij dit doen. Ook vertelt Bureau Buhrs haar visie op de branding van winkelgebieden.

Positionering woningbouw

POSITIONERING WONINGBOUW REEVE

Bureau Buhrs is gevraagd voor de positionering van het ambitieuze woningbouwproject Reeve in Kampen. Dit in opdracht van de gemeente en ontwikkelaar BPD. Onderdeel van de opdracht is het toetsen van de haalbaarheid van de plannen voor de woningbouw en het helder krijgen van de uitgangspunten. Ook vindt de gemeente Kampen het belangrijk dat onder haar inwoners draagvlak is voor de plannen. Bureau Buhrs stelt hiervoor een communicatieplan op.

Het woningbouwproject is onderdeel van het Ruimte voor de Rivier-project IJsseldelta, waarbij een hoogwatergeul tussen de IJssel en het Drontermeer wordt aangelegd. De ontwikkeling van Reeve bestaat uit meerdere deelgebieden, waarbij ieder deelgebied een eigen identiteit moet krijgen.

Branding Bureau Buhrs

Gezamenlijke branding ArenAPoort en Amstel III

Om ArenAPoort en Amstel III in Amsterdam Zuidoost aantrekkelijker te maken om te wonen, te werken, te investeren en te bezoeken, moeten ze door branding als één geheel op de kaart worden gezet. De gemeente Amsterdam zet daar een stevig positioneringstraject voor in en heeft Bureau Buhrs gevraagd dit te begeleiden.

Amstel III ondergaat momenteel een transformatie van monofunctioneel werkgebied naar een gemengd woonwerkgebied. ArenaPoort is het gebied waarbinnen de Arena, het Ziggodome, het Pathétheater en winkelcentrum de Amsterdamse Poort zorgen voor beleving. Door deze gebieden gezamenlijk te branden wordt de positionering sterker, zodat het in één adem genoemd met bijvoorbeeld Westpoort, de Zuidas en de IJ-oevers. In de komende maanden gaan we hier samen met de verschillende stakeholders in het gebied mee aan de slag.