Positionering Zaanstad

Positionering voor eigenzinnig Zaanstad

Het is gelukt om te komen tot een breed gedragen positionering van Zaanstad. Voor zo’n complexe stad die bestaat uit zoveel verschillende kernen bleek dit nog een hele opgave. Maar na een compact traject onder begeleiding van Bureau Buhrs zijn de partijen het erover eens dat de nieuwe kernpropositie moet zijn: ‘Zaanstad is een eigenzinnige stad aan de Zaan met een rijke historie, nabij Amsterdam.’

Zaanstad heeft de laatste jaren flink geïnvesteerd in de stad en wil aantrekkelijk zijn en blijven voor nieuwe bewoners, bezoekers en ondernemers. Dat kan door de sterke punten van de stad goed voor het voetlicht te brengen: met communicatie en marketing, maar ook met evenementen, stadsontwikkelingen en andere initiatieven. De basis daarvoor vormt de positionering – het verhaal – van Zaanstad. In een compact traject met vertegenwoordigers van de gemeente en van partijen uit de stad hebben we dit verhaal bepaald. Behalve voor het toekomstige beleid van de gemeente wordt dit verhaal ook het uitgangspunt voor de nieuwe citymarketingorganisatie van Zaanstad.

Marketingcommunicatie Rotte

Rotte positioneren als plezierrivier

Bureau Buhrs gaat samen met de stakeholders een plan voor marketingcommunicatie opstellen voor rivier de Rotte. Er is behoefte aan een sterk merk met een eenduidig verhaal. De rivier de Rotte moet beter vindbaar, herkenbaar en beleefbaar worden. De inwoners moeten de Rotte zien als een plezierrivier waar je actief kunt recreëren. Op dit moment is de marketing, communicatie en informatievoorziening rondom de Rotte nog erg versnipperd.

De Rotte is een rivier tussen Moerkapelle en Rotterdam die stad en land met elkaar verbindt. Op dit moment gebeurt er een hoop langs en rondom de Rotte. Ondernemers organiseren er leuke activiteiten en de Rotte staat hoog op de agenda bij de drie betrokken gemeenten (Rotterdam, Lansingerland, Zuidplas), bijvoorbeeld met een programma zoals de Rivieroevers. Dit enthousiasme gebruiken we om de Rotte verder te ontwikkelen als plezierrivier. Samen met ondernemers, overheid, maatschappelijke organisaties en bewoners stellen we een positionering op voor de Rotte. Vervolgens bepalen we gezamenlijk het programma en de communicatiemiddelen waarmee inwoners uit de regio moeten worden verleid tot een bezoek aan de Rotte.

Gebiedsbranding Rijswijk

Gebiedsbranding voor winkelgebied Rijswijk

Wat wordt het nieuwe verhaal van winkelcentrum De Bogaard en omgeving in Rijswijk als het transformeert naar een verblijfsgebied voor wonen, werken en leisure? Deze vraag stond centraal tijdens de workshop gebiedsbranding van Bureau Buhrs in oktober. Met bewoners, (oud)ondernemers/winkeliers en vastgoedeigenaren is gebrainstormd over de toekomstige profilering van het winkelcentrum en de directe omgeving.

In de Bogaard is een winkelcentrum in Rijswijk dat dateert uit 1963 en een grote herstructurering wacht door verschillende marktontwikkelingen. De transformatie speelt in op de behoefte van bezoekers, bewoners en bedrijven om te verblijven in een gebied met een diversiteit aan functies en beleving. De transformatie vraagt om een nieuwe profilering van het gebied met een passend verhaal. Met deze workshop is de eerste stap gezet voor een nieuwe profilering. Bijzonder was de bijdrage van een illustrator die de discussies visualiseerde met striptekeningen.

Gebiedsmarketing Bureau Buhrs

Start bouw Nieuw Zuid in Hilversum

In Hilversum Zuid is begonnen met de bouw van Nieuw Zuid. Bureau Buhrs helpt Dudok Wonen en zorggroep Amaris bij de gebiedsmarketing en imagoverandering van de locatie. Deze nieuwe woonwijk voor jong en oud bestaat uit vijf verschillende gebouwen met appartementen en andere voorzieningen rond een mooie binnentuin. Nieuw Zuid komt op de plek van het huidige zorgcentrum Amaris Zuiderheide.

Nieuw Zuid wordt een moderne wijk met comfortabele appartementen voor iedereen, waar ook mensen met een zorgvraag terecht kunnen. Bureau Buhrs heeft opdrachtgevers Dudok Wonen en zorggroep Amaris begeleid bij de positionering van de wijk en de creatieve vertaling hiervan. Ook helpt Bureau Buhrs bij de verdere gebiedsmarketing en productie van promotie-en communicatiemiddelen. Het gaat onder andere om informatiebijeenkomsten, de website, een bouwbord, informatiepanelen en de (digitale) nieuwskrant.

Winkelgebieden branding

Winkelcentrum Loosduinen zet zich op de kaart

Winkelcentrum Loosduinen in Den Haag gaat zichzelf nu echt op de kaart zetten met behulp van branding. De eerste stappen zijn een eigen huisstijl en een nieuwe website. Bureau Buhrs maakt het ontwerp voor het winkelcentrum. In januari worden het logo, de pay-off en de website gelanceerd.

Begin dit jaar heeft Bureau Buhrs samen met de winkeliers en ondernemers de positionering en branding van het winkelcentrum bepaald. Ook hebben we een uitvoeringsplan gemaakt waarin de inzet van marketing- en communicatiemiddelen staat beschreven. De winkeliers en ondernemers van het winkelcentrum willen hier nu handen en voeten aan geven.