Illustratie aanpak branding stationsgebiedLeiden

Branding stationsgebied Leiden

Het stationsgebied in Leiden is volop in ontwikkeling. Dit betekent veel ruimtelijke ingrepen – groot en klein – die samen van grote impact zijn op het gebied en haar bewoners, ondernemers, reizigers en bezoekers. Samen met gemeente Leiden en de gebiedspartners gaat Bureau Buhrs de gebiedscommunicatie en branding voor het Stationsgebied Leiden verzorgen. Zo creëren we begrip en draagvlak bij de verschillende doelgroepen en maken we hen duidelijk dat alle ontwikkelingen bijdragen aan het stationsgebied van de toekomst.

Bureau Buhrs gaat werken aan eenduidig en herkenbaar gebiedsbrand, communicatieconcept en communicatieboodschappen, afgestemd op de verschillende doelgroepen. We betrekken de gebiedspartners hier actief bij, zodat zij zich hierin herkennen en hier onderdeel van willen uitmaken en zodat zij vanuit dezelfde boodschap en herkenbare look & feel gaan communiceren. Samen werken we aan het stationsgebied van de toekomst! Dit doen we door middel van interviews en workshops.

De gebiedscommunicatie en branding is een vervolg op onze eerdere projecten voor het stationsgebied leiden. In 2020 hebben we de identiteit en positionering voor het stationsgebied van de toekomst opgesteld, uitgewerkt in het identiteitskompas. Vervolgens hebben we meegewerkt aan de gebiedsvisie, waarvoor het identiteitskompas een belangrijke basis was. Nu de gebiedsontwikkeling volop in beweging is, is de behoefte aan gezamenlijke en eenduidige communicatie groot.

Osdorpplein

Osdorpplein: van place to buy naar place to be

Stadscentrum Osdorpplein in Amsterdam Nieuw-West heeft behoefte aan scherpe positionering en een onderscheidende identiteit: van place to buy naar place to be.

Bureau Buhrs werkt mee om, vanuit haar gebiedsmarketing expertise, Osdorpplein aan de Sloterplas verder op te tuigen tot een bruisende, kleurrijke urban hotspot in de stad. Het is namelijk prettig wonen, werken, winkelen, uitgaan én verblijven in dit deel van Amsterdam.

We beginnen met een positioneringsworkshop om de zachte waarden passend bij het gebieds-DNA te formuleren en gaan daarna een economische programma uitwerken. Ondertussen staan spraakmakende activiteiten op de agenda om Osdorpplein op de kaart zetten, nieuwe en bestaande inwoners met elkaar te verbinden en de belangstelling voor Nieuw-West te bevorderen.

Slim energiedisplay

Meer duurzame meters maken met de Woonbond

Onze CO2-uitstoot is te hoog en ook de energieprijzen rijzen de pan uit. Tijd om energie te besparen! Onderzoek toont aan dat een ‘slim energiedisplay’, dat bewoners real-time inzicht geeft in het energieverbruik, gemiddeld tot 5% energiebesparing leidt. Hoe mooi zou het zijn als huurders massaal een energiedisplay aanvragen, of vanuit woningcorporaties en gemeentes aangeboden krijgen? Dat dachten de Woonbond, Aedes en Quintens ook. Na diverse succesvolle pilots hebben zij de missie om in 2022 ‘meer meters te maken’ met de slimme energiedisplays. Hiervoor is een goede communicatiestrategie nodig, die huurders, gemeentes en woningcorporaties stimuleert om aan de slag te gaan met de energiedisplays. Bureau Buhrs staat samen met de Behaviour Club in voor een sterkte communicatiestrategie, die bijdraagt aan de aanschaf en het gebruik van de displays. Op naar een duurzamer én goedkoper 2022!

Impressie van nieuwe woontoren The Miller in Schiedam

Participatie Nieuwbouwproject The Miller

Op een nu nog onbebouwd stukje Schiedam komt straks een gloednieuwe woontoren van 24 bouwlagen, goed voor 150 appartementen: The Miller. Dit nieuwe woongebied geeft de stadsentree van Schiedam in de toekomst een moderne stadse allure. Daarnaast draagt het project bij aan de verdichting van Schiedam.

Participatie
Bureau Buhrs zorgt dat omliggende bedrijven en bewoners geïnformeerd worden over de ontwikkeling en dat zij waar mogelijk betrokken worden bij de planvorming. Voor projectontwikkelaars Vink Bouw en Did Vastgoedontwikkeling organiseren we een communicatie- en participatietraject en voeren we deze uit. Door toevoeging van verschillende soorten appartementen (sociale huur en midden- en hoger segment huur) krijgen woningzoekende straks een grotere kans op het vinden van een passende woning.

Aanpak
Recent is de grondreserveringsovereenkomst met de gemeente getekend. Dit jaar wordt toegewerkt naar een voorlopig ontwerp, waarmee de haalbaarheid van het project wordt aangetoond. Daarna trachten Vink Bouw en de gemeente Schiedam een anterieure overeenkomst af te sluiten, waarmee de realisatie van de toren weer een stap dichterbij komt. We zullen gesprekken voeren met een aantal belangrijke partijen, richten een projectwebsite in, maken het plan bekend tijdens twee wijkoverleggen en organiseren een brede informatiebijeenkomst voor omwonenden en omliggende organisaties.

Bureau Buhrs zoekt een senior adviseur participatie (32-40 uur)

Is participatie in de gebouwde omgeving jouw specialiteit? Ben jij die vakidioot die de kunst verstaat om draagvlak te organiseren voor alle mogelijke veranderingen in steden en dorpen? Top! Want we hebben een leuke baan voor je:

Senior adviseur participatie
(32-40 uur)

 

We zoeken een ervaren collega die de do’s en don’ts kent op het gebied van participatie en de krachtenvelden in ‘stakeholderland’ goed op waarde weet te schatten. Je weet de juiste toon te zetten en ziet niemand over het hoofd. Je bent de participatiespecialist die snel de rode draad weet te pakken en kan adviseren voor een succesvolle toekomst voor stad en land. Voel je je aangesproken? Dan willen wij jou graag leren kennen!

Wie zijn we?

Bureau Buhrs positioneert, programmeert en profileert gebieden en organisaties. Dit in nauwe samenwerking met opdrachtgevers en andere bureaus. Succesvolle veranderingen zijn naar onze mening pas echt goed mogelijk in goed overleg met de omgeving; bewoners, lokale stakeholders en andere belanghebbenden. Daarbij voeren we ons advies graag zelf uit, waardoor we met een doorwrochte, op maat gemaakte én creatieve uitvoering het verschil maken.

Al bijna 15 jaar werken we succesvol voor organisaties als gemeenten, provincies, ontwikkelaars, woningcorporaties en waterschappen bij het opstellen en uitvoeren van hun participatiebeleid. Met onze zelf ontwikkelde methodieken, zoals de ‘Burger is ook een mens’, maken we de complexe vraagstukken inzichtelijk, hanteerbaar en oplosbaar.

Wat kun jij bij ons doen?

  • Je ontwikkelt participatie- en  communicatiestrategieën, adviseert over de participatie- en communicatie-aanpak en zorgt voor de (creatieve) uitvoering voor opdrachtgevers door het hele land
  • Je leidt strategische omgevingscommunicatieprojecten
  • Je hebt een leidende rol in de acquisitie van nieuwe opdrachten: benaderen van netwerk, schrijven van offertes, presentaties tijdens pitches
  • Je onderhoudt actief contact met (potentiele) klanten
  • Je begeleidt de totstandkoming van on- en offline communicatiemiddelen en inzet van sociale media
  • Je schrijft en redigeert (on- en offline) artikelen, blogs en publicaties
  • Je coördineert de organisatie van workshops, evenementen en participatiebijeenkomsten.
  • Je draagt bij aan (de ontwikkeling van) trainingen op gebied van participatie
  • Je stuurt junior en medior collega’s aan bij projecten
  • Je hebt een leidende rol bij de productontwikkeling

Wat kun jij ons bieden?

  • Wo-werk- en denkniveau met minimaal 5 tot 10 jaar werkervaring in een strategische communicatiefunctie, bij voorkeur in de rol van adviseur (bijv. bij overheid, adviesbureau, woningcorporatie of projectontwikkelaar)
  • Specialisme in participatie, gebieds- en/of omgevingscommunicatie, de Omgevingswet en een hierop aansluitend netwerk
  •  Strategisch inzicht waarmee je complexe zaken terugbrengt naar de kern
  • Talent voor samenwerking met verschillende soorten stakeholders
  • Een vlotte pen die creatief én foutloos Nederlands kan schrijven
  • De creatieve geest die ons nog verrassender uit de hoek kan laten komen
  • Een assertieve en ‘hands on’ instelling
  • Acquisitiepower
  • De juiste houding om zelfstandig en in teams te werken
  •  Een goed organisatievermogen en een gestructureerde en planmatige werkhouding
  • Bij voorkeur kennis van leefstijlen(methodieken)
  • En last but not least: een behoorlijke dosis humor!

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een afwisselende baan met veel ruimte om het bureau en jezelf op de kaart te zetten
  • Werken met en aan de nieuwste methodieken voor participatie en omgevingscommunicatie
  • Een leuk en bevlogen team van vakidioten, pioniers en enthousiastelingen
  • Een contract van 32-40 uur per week
  • Een marktconform salaris
  • Een werkplek in Pand Noord, de creatieve hotspot in Amsterdam-Noord. (Uiteraard ook met thuiswerkmogelijkheden)

Stuur je CV met motivatie voor 8 februari naar Leonie van der Laan (vanderlaan@bureaubuhrs.nl). Voor vragen kan je bellen naar 020 – 63 25 805. Voor meer informatie over het bureau en onze lopende projecten kijk je op: www.bureaubuhrs.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.