Citymarketingstrategie

Mooie oude havenstad Hoorn op de kaart

Samen met ondernemers, culturele- en maatschappelijke instellingen, de gemeente en andere organisaties, stelt Bureau Buhrs een citymarketingstrategie op voor Hoorn Marketing en een voorstel voor de organisatie, financiering en uitvoering. Hoorn is een mooie oude havenstad aan het Markermeer die met de oprichting van Hoorn Marketing graag meer bezoekers naar de stad wil trekken. Een goede, eenduidige profilering van Hoorn is nog belangrijker nu Holland Boven Amsterdam actief is, de nieuwe marketingorganisatie voor Noord-Holland Noord. Deze organisatie gaat bezoekers verleiden om naar het gebied te komen, meer te besteden en langer te blijven.

Bureau Buhrs

Bureau Buhrs zoekt nieuwe collega’s!

Is communicatie je passie en heb je stevige ervaring als communicatieadviseur? Heb je affiniteit met locaties, steden en regio’s en wil jij hier sterke merken van maken? Ben je bekend met city- en gebiedsmarketing en/of omgevingscommunicatie? En wil jij jouw talent inzetten bij een toonaangevend bureau gevestigd in dé creatieve hotspot van Amsterdam Noord? Dan hebben wij een baan voor je als:

Medior marketing- en communicatieadviseur
of
Senior marketing- en communicatieadviseur

Klik op de baan van je keuze voor meer informatie!

Wat kunnen wij jou bieden?
– Een afwisselende baan met veel ruimte om jezelf te ontwikkelen en op de kaart te zetten.
– Een leuk en bevlogen team van pioniers en enthousiastelingen.
– Een contract van 32-40 uur per week.
– Een marktconform salaris.
– De beste koffie, thee, broodjes en cake in de Coffee Virus in A Lab.

Je CV met motivatie kun je vóór 18 oktober sturen naar Leonie van der Laan (vanderlaan@bureaubuhrs.nl). Met vragen kun je bellen naar 020 – 63 25 805. De gesprekken vinden plaats in de tweede helft van oktober.

Citymarketing nieuwegein

Citymarketingplan voor Nieuwegein

Bureau Buhrs gaat aan de slag met de citymarketing van Nieuwegein want de stad is op dit moment nog niet erg bekend. Daarnaast wordt hard gewerkt om de stad te verbeteren, maar een overkoepelende paraplu voor deze projecten ontbreekt. Bureau Buhrs gaat deze paraplu in de vorm van een uitgekiende citymarketing opzetten. Hierdoor zullen bewoners en bedrijven zien dat er genoeg redenen zijn om trots te zijn op hun Nieuwegein en dit aan de rest van Nederland willen laten weten!

Bureau Buhrs start met een imago-onderzoek en een zoektocht naar de identiteit van Nieuwegein. Gezamenlijk met bewoners, ondernemers en instellingen uit de stad bepalen we de positionering. Dit geheel mondt uit in een citymarketingplan waarin het verhaal van Nieuwegein en de middelen voor de marketing worden opgenomen.

Burgerparticipatie

ONDERZOEK NAAR BURGERPARTICIPATIE

Junior adviseur Carlijn Ausems heeft het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar burgerparticipatie bij grootschalige ruimtelijke projecten. Zij heeft hiermee haar studie Geo-communicatie aan de Universiteit Utrecht afgerond. Carlijn onderzocht óf en zo ja hoe provincies bij de communicatie en participatie over windmolens onderscheid maken in burgers en welke methodiek zij hierbij gebruiken. Uit het onderzoek blijkt dat provincies, in ieder geval bij communicatie en participatie over windmolens, nog geen onderscheid maken in belevingswerelden maar dat de behoefte aan handvatten en methodieken groot is.

Onderzoek Hoorn

Bureau Buhrs de straat op in Hoorn

De mooie oude gebouwen, de pittoreske haven en de gezellige sfeer. Dat vinden bezoekers de sterke punten van Hoorn en de voornaamste redenen om naar de stad te komen. En de haven wordt door veel inwoners ook genoemd als dat wat ze het meeste zullen missen als ze zouden verhuizen. Daarnaast waarderen de bezoekers het dat er altijd wat te doen is in de stad: ieder weekend is er wel een evenement dat zorgt voor levendigheid. Maar wat vinden bezoekers verder van Hoorn? Bureau Buhrs ging de straat op om het hen te vragen

Volgens ons is dit een hele effectieve manier om te achterhalen wat er onder de doelgroepen leeft. Door bezoekers en bewoners persoonlijk aan te spreken op straat, zorg je dat je snel de mening achterhaalt van diverse soorten mensen. Om de respons te verhogen kun je daarnaast de enquête natuurlijk online zetten.

In Hoorn deden zo’n 160 mensen mee aan de enquête, waarvan zo’n 50% uit de gemeente zelf kwam, 35% uit de regio en zo’n 15% uit andere provincies. Gevraagd werd waarom en hoe ze naar Hoorn kwamen, wat de sterke punten van Hoorn zijn, hoe ze Hoorn zouden typeren, wat er beter kan in Hoorn en (voor de inwoners) wat ze het meest zouden missen als ze zouden verhuizen.