citymarketing citymarketingorganisatie

Koersbepaling citymarketing Ede

Afgelopen najaar heeft Bureau Buhrs voor de gemeente Ede onderzocht wat de koers van de citymarketing van Ede moet zijn. Hierbij hebben we gekeken naar centrale thema’s en de wijze waarop de citymarketing idealiter georganiseerd wordt. Uit interviews met interne stakeholders blijkt dat Ede zich kan positioneren met de thema’s Food en Veluwe en dat het ideale toekomstige organisatiemodel een extern georganiseerde citymarketing is. Deze uitkomsten bespreken we op dit moment met externe stakeholders en een grotere groep interne stakeholders.

Om draagvlak voor citymarketing bij de gemeenschap te creëren is het belangrijk dat de te maken keuzes worden gesteund door alle stakeholders. Daarom heeft Bureau Buhrs de afgelopen maand drie workshops georganiseerd voor medewerkers van gemeente Ede. Ook zijn we bezig met het afnemen van interviews met externe stakeholders. Tijdens deze workshops en interviews bespreken we de eerder opgehaalde resultaten, vragen we hoe citymarketing kan bijdragen aan het behalen van de doelstellingen van de verschillende stakeholders en wat zij voor kunnen betekenen. Tot slot werken we aan een sterkere merkbeschrijving van Ede.

Het resultaat van deze stappen is een gedragen koersbepaling en brandsheet(s), intern draagvlak voor de richting van de citymarketing en een adviesnotitie over de thema’s en de organisatie. Een sterke basis voor het uiteindelijke citymarketingplan, de citymarketingorganisatie en -financiering.

Masterclass Bureau Buhrs

Tweede Masterclass van Bureau Buhrs op 16 juni

Na de eerste succesvolle Masterclass van Bureau Buhrs op 19 mei nodigen we u van harte uit voor een tweede bijeenkomst op donderdag 16 juni. De Masterclass is onderdeel van het programma ‘Volksvlijt2056’ in de Centrale Openbare Bibliotheek van Amsterdam.

Volksvlijt2056 is een initiatief van Zef Hemel, hoogleraar Wibautleerstoel Universiteit van Amsterdam en heeft als thema ‘Toekomst van de Stad’. Volksvlijt2056 biedt naast lezingen en bijeenkomsten een doorlopende tentoonstelling over het droomleven van de Metropool Amsterdam.

Voor de masterclass heeft Bureau Buhrs toonaangevende sprekers bereid gevonden om u te inspireren vanuit hun expertisegebied. Vóór of na de masterclass kunt u de tentoonstelling bezoeken.

Deelname aan de masterclasses is gratis. Aanmelding kan via info@bureaubuhrs.nl.

Programma 16 juni 2016 15:00 – 17:30 uur

1. Michel Buhrs (Bureau Buhrs, Communicatie en Gebiedsmarketing en schrijver van het boek ‘City- en Gebiedsmarketing’, 2015) Thema: Hoe gebiedsmarketing van gebieden een succes kan maken (en hoe niet).
2. Jos Gadet (Hoofdplanoloog gemeente Amsterdam en publicist over stedelijke ontwikkelingen) Thema: Waarom ontwikkelen bepaalde wijken zich wel goed, en andere niet?
3.Klaartje Molthof (Hoofd Commercie BAM Woningbouw) Thema: Invloed van vastgoed op (identiteit van) een gebied.
4. Marinka van Vliet (Senior adviseur Bureau Buhrs, Communicatie en Gebiedsmarketing) Thema: Regiomarketing in perspectief vanuit een recente casus.

De masterclass is bedoeld voor medewerkers van o.a. overheden, stichtingen, corporaties, kennisinstituten, ontwikkelaars en bouwbedrijven.

Gebiedsontwikkeling

12 MEI KENNISBIJEENKOMST GEBIEDSONTWIKKELING

Meer weten over hoe gebiedsontwikkeling & citymarketing elkaar kunnen versterken? Kom dan 12 mei naar de Netwerk Citymarketing kennisbijeenkomst in Schiedam! Tijdens deze kennisbijeenkomst gaan we met elkaar in debat over hoe gebiedsmarketing en citymarketing elkaar kunnen versterken. U wordt geïnspireerd door verschillende sprekers, waaronder Michel Buhrs en Leonie van der Laan van Bureau Buhrs. Tijdens de break-out sessie van Bureau Buhrs ‘Woon-, winkel- en recreatiegebieden roepen op citymarketing: discussie op basis van inspirerende praktijkvoorbeelden’ kijken we op welke manieren er samenwerking plaats kan vinden. Hiervoor maken we uitstapjes naar Pijnacker-Nootdorp, de Oostvaardersplassen, Kampen en Amsterdam. Voor meer informatie over de bijeenkomst en het programma zie www.netwerkcitymarketing.nl/gebiedsontwikkeling en meld u aan!

Gebiedsmarketing

Masterclasses Bureau Buhrs op Volksvlijt2056

Op donderdag 19 mei en donderdag 16 juni organiseert Bureau Buhrs twee inspirerende masterclasses over city- en gebiedsmarketing binnen het programma van ‘Volksvlijt2056’ in de Centrale Openbare Bibliotheek van Amsterdam. Volksvlijt2056 is een initiatief van Zef Hemel, hoogleraar Wibautleerstoel Universiteit van Amsterdam en heeft als thema ‘Toekomst van de Stad’. Volksvlijt2056 biedt naast lezingen en bijeenkomsten een doorlopende tentoonstelling over het droomleven van de Metropool Amsterdam.

Voor de masterclasses heeft Bureau Buhrs toonaangevende sprekers bereid gevonden om u te inspireren vanuit hun expertisegebied. Vóór of na de masterclass kunt u de tentoonstelling bezoeken.

Deelname aan de masterclasses is gratis. Aanmelding kan via info@bureaubuhrs.nl. Geef daarbij de masterclass(es) van uw keuze aan.

Programma 19 mei 15:00 – 17:30 uur

1. Michel Buhrs (Directeur Bureau Buhrs en schrijver van het boek ‘City- en Gebiedsmarketing’) Thema: (Merk-)waarden van steden/gebieden, hoe daarop te sturen / welke waarden geven beleidsmakers in Nederland aan hun gebieden.
2. Zef Hemel (Prof. Urban & Regional Planning, Grootstedelijke vraagstukken, Wibaut Chair, Universiteit van Amsterdam) Thema: Het ontstaan van (gebieds-) identiteiten / geschiedenis/ hoe te sturen?
3. Agnes Franzen (Directeur Stichting Kennis Gebiedsontwikkeling (SKG) en universitair docent TU Delft) Thema: trends en de vertaling hiervan naar conceptontwikkeling met aandacht voor identiteit van gebieden.
4. Leonie van der Laan (Senior adviseur Bureau Buhrs, Communicatie en Gebiedsmarketing) Thema: Het belang van een sterke branding voor winkelgebieden.

Programma 16 juni 2016 15:00 – 17:30 uur

1. Jos Gadet (Hoofdplanoloog gemeente Amsterdam en publicist over stedelijke ontwikkelingen) Thema: Waarom ontwikkelen bepaalde wijken zich wel goed, en andere niet?
2. Klaartje Molthof (Hoofd Commercie BAM Woningbouw) Thema: Invloed van vastgoed op (identiteit van) een gebied.
3. Michel Buhrs (Bureau Buhrs, Communicatie en Gebiedsmarketing en schrijver van het boek ‘City- en Gebiedsmarketing’, 2015) Thema: Hoe gebiedsmarketing van gebieden een succes kan maken (en hoe niet).
4. Marinka van Vliet (Senior adviseur Bureau Buhrs, Communicatie en Gebiedsmarketing) Thema: Regiomarketing in perspectief vanuit een recente casus.

De masterclasses zijn bedoeld voor medewerkers van o.a. overheden, stichtingen, corporaties, kennisinstituten, ontwikkelaars en bouwbedrijven.

Gebiedsmarketing

Bureau Buhrs feliciteert winnaars NRW Marketingcongres

Op 13 april was het NRW Marketingcongres in De Hallen te Amsterdam. Op het congres werden de meest innovatieve, inspirerende en effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied bekroond met de NRW Marketingprijs. Bureau Buhrs was één van de vier genomineerden met de campagne Be Beethoven maar greep net naast de prijzen. We feliciteren CBRE, winnaar van de Marketingprijs voor campagnes en de publieksprijs, en de ‘lucky’ winnaars van ons boek ‘City- en gebiedsmarketing’. Natuurlijk bedanken we de bezoekers aan onze stand en de organisatie voor een inspirerende dag!