ESTÉE VAN DER ZWAN: CITYMARKETING EN LEISURE

Onze nieuwste aanwinst is adviseur Estée van der Zwan. Estée is 27 jaar en woont in Delft. Estée is afgestudeerd aan de opleiding Leisure management aan de Hogeschool Rotterdam. Hierna ging zij als docent voor dezelfde opleiding aan de slag en heeft zij een eigen bedrijf opgericht waarmee ze onderzoek doet naar mondiale trends die invloed kunnen hebben op de leisuresector en dan met name op de retail. Estée versterkt Bureau Buhrs in de city- en (recreatie)gebiedsmarketing.

De wereld van citymarketing is haar niet helemaal nieuw. Eerder heeft zij stage gelopen bij Delft Marketing en haar afstudeeronderzoek gedaan bij de gemeente Rotterdam. Beide keren is zij bezig geweest met doelgroepen en het aantrekkelijker maken van deze steden. Estées interessegebieden zijn dan ook citymarketing en -branding, leisure, toerisme, recreatie en retail én mondiale trends binnen deze werkvelden. Estée is te bereiken via vanderzwan@bureaubuhrs.nl.

Hilversum citymarketing positionering

HILVERSUM CENTRUM VAN DE AANDACHT

Hilversum is natuurlijk bekend van het Mediapark. Maar Hilversum is zoveel meer! Zo is het Centrum Hilversum van oudsher een plek waar veel inwoners van Hilversum én mensen uit de regio komen om gebruik te maken van de vele voorzieningen die er zijn. Zoals zoveel centra in het land, staat ook het centrum van Hilversum de laatste jaren onder druk. Daarom hebben ondernemers en de gemeente Hilversum aan Bureau Buhrs gevraagd om een nieuwe positionering en marketing voor het centrum van Hilversum te ontwikkelen. Zo willen zij Hilversum Centrum aantrekkelijker maken voor bezoekers, bewoners en ondernemers.

Bureau Buhrs gaat aan de slag met het opstellen van het ‘verhaal’ van het centrum van Hilversum. Wat biedt het centrum van Hilversum aan zijn bezoekers en klanten? Wat maakt het uniek ten opzichte van andere centrumgebieden? Om hier achter te komen, maakt Bureau Buhrs een rondwandeling met een aantal ondernemers door het centrum. Ook interviewt Bureau Buhrs een aantal ondernemers en houdt zij verschillende workshops. Vervolgens werkt zij alle opgehaalde informatie uit tot hét verhaal (de positionering) van Hilversum Centrum en werkt dit uit tot een creatief concept en een marketingplan.

Junior adviseur gebiedsmarketing

BRAM EN JEROEN: DE NIEUWE JUNIOREN

Sinds februari is het team van Bureau Buhrs versterkt door Jeroen van Dijck en Bram Hut. Beiden zijn aangesteld als junior adviseur gebiedsmarketing en omgevingscommunicatie. Ook doen ze onderzoek voor hun afstudeerscriptie Jeroen onderzoekt het economische effect van een sterke stedelijke identiteit. In Brams onderzoek ligt de focus op de verschillen in beleving van landschappen. Als junior adviseurs ondersteunen Bram en Jeroen het team bij verschillende projecten.

Bram (rechts op de foto) doet de masteropleiding Geo-communicatie aan de Universiteit Utrecht. Hier specialiseert hij zich in beeldvorming, identiteitsvorming en gebiedsmarketing vanuit een geografisch perspectief. Een studie met veel raakvlakken met de praktijk van Bureau Buhrs! Hij ondersteunt het team bij verschillende projecten, voornamelijk op het gebied van gebiedsmarketing en leisure. Zo kan hij geleerde theorieën toepassen in de praktijk en tegelijkertijd de praktijk gebruiken voor zijn afstudeeronderzoek. Bram is te bereiken via hut@bureaubuhrs.nl.

Jeroen (links op de foto) heeft naast zijn studie een jaar bij het Ministerie van Infrastructuur en Milieu gewerkt aan het project ‘Jaar van de Ruimte’. Voor Jeroen van Dijck is Bureau Buhrs een logische aanvulling op zijn studie. Ook zijn opleiding, Economische Geografie aan de Universiteit Utrecht, heeft veel raakvlakken met het werkveld van Bureau Buhrs. Jeroen kwam erachter dat binnen het werkgebied van de economische geografie nog weinig onderzoek is gedaan naar het effect van citymarketing en -branding. Zijn onderzoek moet hier verandering in brengen! Jeroen is te bereiken via vandijck@bureaubuhrs.nl.

Toerisme Heemskerk Promotie

MEER TOERISTEN NAAR HEEMSKERK

De gemeente Heemskerk, aan de Noord-Hollandse kust, wil meer toerisme uit eigen land aantrekken en deze verspreid over het jaar ontvangen. Bureau Buhrs is gevraagd hiervoor een plan te maken, waarin het toeristisch merk Heemskerk beschreven staat en met acties voor de toeristische promotie. Als verborgen parel aan de Noordzeekust heeft Heemskerk de Nederlandse toerist namelijk veel te bieden. Met de uitgestrekte duinen, een rustig en schoon familiestrand, historische monumenten in een groene omgeving en een gezellig centrum.

Markt locatiescan Bureau Buhrs

MARKT VOOR SCHAKENBOSCH

Leeuwenpoort BV en KondorWessels hebben Bureau Buhrs gevraagd een markt- en locatiescan uit te voeren voor een herontwikkelingslocatie in Leidschendam-Voorburg. De partijen gaan het gebied, dat nu bekend is onder de naam Schakenbosch, ontwikkelen tot een hoogwaardige en duurzame woonomgeving in het groen. De nieuwbouw vult de aanwezige woonmilieus aan en is daarmee een vervolgstap in de wooncarrière van een grote groep inwoners van Leidschendam-Voorburg.

De herontwikkeling van Schakenbosch richt zich voornamelijk op vitale senioren en doorstromers uit de regio en bestaat voor een groot gedeelte uit luxe appartementen en hoogwaardige grondgebonden woningen. Bureau Buhrs voert hiervoor een markt- en locatiescan uit. Hierbij is, onder andere, het volgende onderzocht: waar het gebied op dit moment uit bestaat, qua belevingswerelden, woonmilieus, leeftijdsopbouw, inkomen en woningtypen. Ook is gekeken naar de voorspellingen op het gebied van verhuisgeneigdheid, woonbehoefte en woontrends. Bureau Buhrs ziet hierin mooie kansen voor Leeuwenpoort en KondorWessels om tot een succesvolle ontwikkeling te komen.

Benieuwd naar onze aanpak en werkwijze? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie!